Téma

Umělá inteligence ve hrách

Komentáře(56)
  1. .-°Urby°-.

    dobrej clanek njn umělá inteligence uz je dávno za kostičkama :-)

  2. andrex[IS]

    Jo tak tam byla nádherná AI :),snad se to zlepší,ted jsem moc her s podobnou AI neviděl

  3. corein

    skoda, cekal jsem, ze se dozvim neco zajimaveho, ale je zde jen povrchni shrnuti a vycet par her :o( Myslim, ze takove tema by si zaslouzilo poradne zpracovani, tohle smrdi po okurkach :o)

  4. Peky

    V Clanku se pise: "Prostě ohromný posun v AI, jež doposud nebyl nijak výrazně překonán", ja ani nwm, ze by byla nekde aspon dorovnana, pokud se mylim, tak mi prosim dejte priklad. Dekujo

  5. -=MTU=-Toch

    O AI bych čekal že se toho najde víc a hlavně tu nemaš žadné hry s UD (umělá demence), řek bych že jako nepovedená AI by tu měla bejt

  6. ^1Horsefeathers[-]

    já si mnyslím že nás UI jednou stejně fšechny zabije a my co an o máme školy to budem ještě podporovat dokut se to definitivně nevymkne kontrole :DDDDD

  7. Guest

    nemuzu si pomoct, ale je to psany jak pro dementy :)

  8. vojtechkrocan

    Je to fakt docala dobrej článek,de prostě v pohodě pochopit a to je hlavní!

  9. Guest

    Tenhle se výjmečně povedl, ale i tak je to pořád jen záplata

  10. Guest

    nemohl bych si predstavit zivot bez umeli inteligence !!! tobych asi hned skoncil v psicharne :-DDDD

  11. Tomitko*

    Jj, dobry

  12. Guest

    No nevim jestli je na GTA nejzajimavejsi zrovna zivot chodcu... na tom nevidim nic sloziteho: udelate panaka, priradite mu nejakou cinnost (zebrani, hovor mobilem, ...) a nejakou charakteristiku (hrdina/zbabelec) a dal nechate skripty at ridi jejich konani. Mnohem vic me zaujal Endorphine (framework starajici se o implementaci ragdollu). Jedete na motorce, narazaite do sloupu. Vas panak sleti z motorky, leti vzduchem, spadne na lavicku, sesune se z ni... doted normalni ragdoll ktery jsme videli treba v HL2. Doufam ze je vam jasne, ze hra nemuze vedet v jake pozici panak po letu skonci. A zde prave nastupuje Endorphine, ktery kotmi panaka zahybe tak, ze celkem prirozenou cestou vstane, a dal preda ovladani hraci. Ano, je to asi sekundova zalezitost, ale me z ni spadla celist, kdyz jsem ji videl.

  13. Guest

    nwm ale podla mna by AI malaa ostat tam kde je,lebo potom Multak zanikne a Singleplayer na hrach bude strasne tazky.Viac sa ale bojim o to aby nas AI neprekonalo.Nakoniec by potom AI vyrabalo aj hry.

  14. Conanek!

    Me obcas prijde , ze AI je delana podle inteligence CoD2 hracu...nadruhou stranu lepsi nez kdyby nam tu vladnul Skynet.

  15. Guest

    že by to byla hra jen pro degenerovane lidi?

  16. Deatr

    oWned :D co jsem byl naposled na CoD 2, tak se mi zdála komunita lepší jak dřív. :)

  17. Guest

    FIFA 07 08...
    Co takhle Crysis tam se mi zdála UI taky dobrá... Lepší jak ve f.e.a.ru

  18. Sttream

    dobrej článek ale mohlo by to bejt trochu víc rozvinutější

  19. ^1>^3Mr.Aragorn^1<

    dobrej článek....i když mě osobně AI moc nezajímá,hraju stejně jen MP

  20. Guest

    ale co takhle kouknout na ai do ceskycj lhu a haju co takova mafie i kdyz ta moc na AI neni ale hidden and dangerous 2 maj treba vymazlenou AI
    kdyz vidite jak jsou ochotni obetovat jedince aby vas dostali

  21. Guest

    chtel by sme pripomenou ze mafia byla taky hodne pokrkokova v AI daleko lepci nez např. gta san andreas

  22. PilsnerUrquel

    Co treba Operace Flashpoit ???

  23. Guest

    jeste jenom k tem hram jako prislo mi,teda i cetl jsem ze ve hre MoH:Airbone je ta inteligence na dobre urovni...nevim ale kdyz jsem to hral mel jsem z toho dost dobre zazitky..:)..

  24. ZvacA

    ....něměl jsem s ním zatím čest, ale co jsem viděl z videí ohledně AI, mě trochu šokovalo. Zcela normální záležitostí se stalo, že se kolega z Wermachtu kryl za stejným stolem jako kolega od amerických paragánů a přestřelovali se na 5 cm, nehledě na kamikaze tendenci spolubojovníků.....

    Jinak, jsem si nemohl nevšimnout, že si tu zase někdo vzal do úst CoD, jen nad tebou kroutím hlavou chlape, ale je pravda, že ona AI je v celé sérii CoD řešena, jak už bylo naznačeno v článků, právě jejím zvyšováním skillu a přesnosti míření.....

  25. Guest

    chlapče, AI a fyzika má pramálo společeného !!! uvedu příklad: dva lidé, např ty a Einstein zakopnou o úplně stejný schod, ovšem pád ani jednoho z nich není definován, ba dokonce ani nijak nesouvisí s jejich inteligencí. A nebo mi snad chceš tvrdit že si Einstein jen odře loket protože je jeho iq pravděpodobně vyšší než tvoje, zatímco ty si zlomíš obě ruce a ukousneš jazyk

  26. BonneliisBack

    jj zajimavy clanek davam 100%

  27. Guest

    Normálně si tak dlouhé články nečtu ale tenhle je zajimavý, já se z toho dozvěděl dost :) 100%

  28. Guest

    vseci pisou ze zajimavy clanek dozvedeli se dost ale dyt tam je spis jen takovy shrnutijaka byla AI v hrach.....podle antonace sem cekal lepsi clanek...

  29. Guest

    pitel taky nemluvil o srovnani AI, ale o tom, ze ho vice zajima realisticky pad predmetu, lepe receno fyzika ve hre...

    zpet k AI, jako kazda spravna AI by mela byt zalozena na stavovym automate, tzn. jakeho si cyklu, po kterem postava ve hre chodi a pri detekci nepritele vyhodnocuje urcite polozky (pozice sebe, pozice nepritele, mnozstvi naboju ve zbrani, typ zbrane, ....) a podle nich se rozhodne do kterych z dostupnych cest vleze (skoci za barel, vejde za roh, skrci a strili, utece zpet apod..). Tohle cele je samosebou dosti obtizne vytvorit, uz jen proto vlastne pridat podnety, ktere jsou momentalne aktivni. Myslim si, ze prave z tohoto duvod nebude AI nikdy dokonala, ale maximalne se dokaze stale nejak zlepsovat az urcitou hranici, ktera bude vyhovovat..

  30. Foxy_cz

    Pěknej článek

  31. Capos

    někdy mám dojem (battlefield, cod), že kdybych hrál s AI tak jsem leckdy na tom líp než s lidma :D :D :D

  32. Beluga

    Co takhle Condition Zero (CS), Supreme Commander, Far Cry???

  33. Guest

    to byla revoluce - to mu nikdo neodepre ;-)

  34. Vincenzoo-58

    Ale samozrejme pri padu take zalezi na inteligenci ;o) Jsou lide kteri padat umi a tak spadnou sikovne ze se jim opravdu nic nestane a lide kteri jsou dementni a zlamou si ruce nohy.. ;o) Takze napr.: pri tom padu take zavysi na inteligenci :))

  35. *CyP*KASANEK

    ano myslim ze FEAR mel opravdu skvele propracovanou AI. Dokonce si myslim ze se chovali i podle toho co meli v ruce za zbran... ze kdyz meli pistolku nenabihali proti vam jako napr z brokama.

  36. Guest

    Když jste sem dali GTA tak me fakt udivilo, proc se tady neobjevil assasins creed ? Vzdyt tam jsou 4 města, která žijí plně vlastním životem, reagují na vás, např. když lezete po střeše nad nimi tak říkají, To je ale podivín... nebo Proč to dělá ? Navíc když vás honí stráže tak někteří občené jen uskakují z cesty, jiní se vás pokusí chytit, a další zase zdrží stráže atd. Já bych řek že tohle by tady určitě NEMĚLO chybět.

  37. aalF

    dobry clanek zajimavý

  38. RBRrallydriver

    že tu neporovnali AI i třeba z nejakych her - zavodnich, nebo kde jsou letadla - IL 2 sturmovik nebo tak :-)

  39. Genetix

    dozvedel sem se hodne new veci. 5 stars

  40. Genetix

    no vis on nemohl dat kazdou hru sem. v podstate kazda hra vyuziva AI a vymenovat je by trvalo.

  41. naheCZ

    A to OFP tam taky byl posun AI nepřítelé se kryli to samí vaši komunikovali atd.... to by si zde taky zasloužilo kolonku

  42. Guest

    Swat 4 nic?
    Já vím, že autor se moc s taktickými akcemi nekamarádí...jinak si nedokáži představit jak se při recenzi mohl vymlouvat na něco s čím já neměl problém.
    Ovšem i přes kritiku autora by si to tahle hra zasloužila.

  43. SacRoS

    Unreal Tournament... Jak si na tuto božskou sérii mohl zapomenout, která jako jedna z prvních obsahovala přizpůsobivou ai podle skillu hráče... Toto je možná budoucnost, ai se upraví podle tvého stylu hry a ty pak máš rovnocenného soupeře!!!

  44. Guest

    AI je umělá inteligence ... což dle definice rozhodně žádný člověk nevymyslel a ještě dlouho nevymslí ... plést si pár "tragikomických" skriptů (které se dnes ve hrách použivají) s umělou inteligencí je hloupost. Ano takže jak tomu říkat .. no třeba inteligenční skripty nebo virtuální inteligence ... na tom už až tak nezáleží ...nejde ani tak o slovíčkaření jako o význam.

  45. VRuTSHaDe

    mas pravdu neni to inteligence ale podminky,kdyz se stane tohle a pri tom plati tohle tak vystrel.takze cim vic podminek tim lepsi ai,o nicem jinem to neni(obcas se zakombinuje nahoda nebo napr. povaha bota,ale to je ve skutecnosti vlastne taky jenom podminka). a jinak,urcite bych pridal star wars republic commando,kde muzete tym plne ovladat,ale je dost dobre sam schopny vyhodnocovat situaci a hledat ukryty

  46. Guest

    meli byste tam dat i Far Cry protoze to jak se tam nepratele chovaj je hodne realny ,rek bych ze i vic nez v Call of Duty 4.

  47. Guest

    good článek zajímavý

  48. Guest

    ty jo fakt zajimavej članej diky

  49. Guest

    sem nedali ten Assassins Creed no, je to fakt bomba hra, je to skvělé jak AI tak i fyzikou. Ale Prostě to muselo dát hodně práce, protože tam jsou ty 4 města, a lidí tak je fakt dost, jasný že každýho občana nedělali zvlášť, ale stejnak, kluci z AC udělali skvělou práci

  50. ^4S^9nake^4S^9h!^4T

    nekerym hram fakt inteligence chybi

  51. Guest

    xjohn dobrej članek máš

  52. Antiku

    Co Mafie??? To je taky super hra s good Ai a česká. :(

Copyright © 2018 Allstar Group s.r.o