Chtělo by to nějaký tahák na začátek. Máte ho mít :). V závodních hrách se v posledních letech hodně vývojářů snaží o to, aby tratě vypadaly co možná nejrealističtěji. Díky tomu je možné hráče vtáhnout do hry a vypěstovat mu lehkou závislost. Jedním z faktorů, který toto dokáže ovlivnit, je prachsprosté bahno. Určitě víte, o čem mluvím, a vzpomenete si na průjezdy džunglí, kdy bahno sice cákalo za koly vašich soupeřů, ale tak nějak to pořád nebylo ono. Hlavním důvodem, proč se vám to asi nezdálo, byla plochost tohoto efektu a přestože jste se mohli dočkat kapek bláta na kameře, moc vás to neuspokojovalo. Sega se rozhodla s tím něco udělat a v této hře to dotáhne do zdárného konce. To co zatím ukázala Sega na svých předváděčkách, vypadá vskutku bezvadně. Auta pokud jedou po pevnějším povrchu, tak nechávají sice otisky kol v hlíně, ale celkem ji nějak moc nedeformují. Zlom nastává ve chvíli, kdy se závodníci dostávají do úseků s mokřejší půdou. Pokud totiž projedete kolem v měkčím povrchu, vytvoří se zde opravdová 3D díra, která, pozor, se začne postupně plnit vodou! A aby toho nebylo málo, tak samozřejmě můžeme počítat s reálnými odlesky oblohy nad tratí.
Byla by to možná i hezká podívaná, ale jen do doby, než kdy louží projede další auto. Voda vystříkne ven a díra se opět trochu zdeformuje. Dále je to již jen na vás, jestli si dovedete představit, jak bude trať vypadat po několika kolech. Věřte tomu, že popisování podobných detailností není od věci, jsou to totiž právě ty detaily, které dělají 3d světy reálnějšími. Na druhou stranu je potřeba se zamyslet, jestli tyto změny budou k lepšímu nebo horšímu. Tato závodní hra se bude natolik lišit od svých předchůdců, že možná bude již zcela něčím jiným, i když vůbec ne špatným. Kdysi to bývalo tak, že jste po pár kolech znali trasy vašich nepřátel, trať se nijak neměnila a měli jste možnost si tratě vychystat dopředu. Oproti tomu v této nové hře se bude hra měnit pro každé kolo, ne sice svojí klikatostí, ale vyjetými kolejemi a vaši nepřátelé již také jaksi dospěli a bude dost těžké je porazit. Umělá inteligence v této hře by měla být na tak vysoké úrovni, že testovací hráči údajně nepoznali žádný velký rozdíl mezi reálným jezdcem a tím naprogramovaným.
Jediným co se nezměnilo oproti starým časům, budou ony neviditelné zdi okolo tratí. Ty zde budou pořád a to z jednoho prostého důvodu. Hratelnosti. Přiznejme si, že by nás asi moc nebavilo každou chvíli vylétnout z trati a složitě se na ní vracet, zatímco ostatní závodníci by nabrali takový náskok, že byste mohli začít rovnou znova. Zrovna tak tomu bude s poškozováním vašich aut. Jednoduše řečeno, bude to jen vizuální věc. V praxi to pak bude znamenat, že ať bude již vaše auto oťukané a celé pomačkané nebo zánovní, bude mít zcela stejný výkon. Nebude tak zde žádný myslitelný konec na trati, něco ve smyslu, že by vás někdo naboural tak, že by nešlo jet dál. Sega se tak snaží propůjčit hře něco z jejích pradávných dílů z roku 95 a podle dostupných informací se jí to i výtečně daří. Samozřejmě tehdy jste neměli k dispozici volant a nejnovější engine, ale zase tu bylo napětí, dojet závod a vyhrát.
Možná někoho napadne srovnávat hru s MotorStormem, ale pokud ano, tak by si měl uvědomit, že tam deformace tratí byla jen vizuální podívanou, kdežto tady budou mít jednotlivé díry opravdu vliv na hratelnost a ovladatelnost vozidel. Po nějakých odjetých kolech budete mít už celkem práci vybírat nerozježděná místa, protože na těch to logicky pojede rychleji. Velmi lehce se vám pak může stát, že zatáčka, jíž jste předtím projeli zcela bez problémů, vám ubere podstatný kus času, protože je úplně na kaši. Samozřejmě ve hře nebudou jen tratě s bahnem, ale také písčité oblasti a zimní tratě. Na nich to bude fungovat úplně stejně, mám na mysli ovlivnění jízdních vlastností vozidel. Jestli přecházíte informace o změnách tratí s výrazem, že to je vlastně samozřejmost, tak ona není. Tento projekt leží v Sega studiu už přes sedm let. Celé tyto roky to chtěli autoři uvést na trh, ale hardware jim to nedovolil (hra vychází na PC, XboX360 a PS3). Další co se budete muset naučit nově je výběr vyjetých kolejí. Asi sotva si budete vždycky razit svou novou trať, stejně by vám ji někdo rozjel. Oproti tomu, když uvidíte dobře vyjeté koleje a podaří se vám v nich udržet, váš čas se tak může velmi zlepšit.
Zní to možná paradoxně, ale být úplně prvním jezdcem nebude zase až taková výhra. Tím nepočítám poslední kola, kdy se to samozřejmě vítězství rovná, ale spíše první kola hry. Jde o to, že ti za vámi budou držet vaší stopu a díky tomu mohou nabrat i vyšší rychlost než vy a potom vás suše předjet. Vlastní řízení, jenž znáte z jiných her asi můžete dát úplně stranou. Styl plyn na podlaze zde opravdu fungovat nebude a je to spíše o tom, naučit se přidávat a ubírat v těch správných místech, umět smykovat a pracovat s vozidlem podle aktuálních podmínek. Ze začátku, než-li si zvyknete na ovládání hry, to bude vypadat spíš jako když neumíte řídit a vaše auto bude sjíždět ze strany na stranu. Nemusíme se bát toho, že hra bude velmi přesným simulátorem podmínek, jaké jsou v reálu. Bude i nebude. Samozřejmě některá úskalí zde budou, ale hlavní o co zde půjde je rychlost a závodění. Je to tak trochu návrat do roku 95, kdy to bylo jen o tom a všechny to moc bavilo.
Jak jsem již psal, tak velkým rozdílem oproti třebas Colin McRae: DiRT bude nezničitelnost aut. I když to narvete ve sto dvaceti do stromu, nic se nestane. Pomačkané plechy a frčíte dál. Autoři to ještě dále vysvětlují tím, že by si to odporovalo se základní myšlenkou jejich her, kdy prioritou je hratelnost, rychlost a vítězení. Pokud by docházelo k poškozování motorických vlastností, asi byste se časem začali hlídat, jen aby se vám něco nestalo a hra by tak ztratila na dynamičnosti. S tím jak to je nastaveno teď, tak na to také nebudete kašlat a to z jednoho prostého důvodu. Ubere vám to rychlost a tím pádem i čas. Proto je nejlepší zajet trať co nejčistším způsobem. Co je zatím o hře známo detailněji ve spojení s prostředími jsou tři mapy. Jednou z nich je tropické prostředí, kdy je trať proklestěna lesem, kde vás budou obklopovat keře a zajímavý život vedle trati. Tato trať je naprostým kontrastem k mapě v kaňonu, kde na vás čekají široké tratě, na kterých se o dost lépe smykuje. Třetí je horské prostředí, kdy budete projíždět po úzkých silničkách, na kterých se chvilka nepozornosti rovná ztrátě dobré pozice.
Zasněžené oblasti jsou také zajímavé tím, jak se vlastně je rozhodnete projet. Po zledovatělé hlavní cestě, kdy si za chvíli vychytáte smyky a budete doufat, že vám to neuklouzne a nebo zvolíte mělký sníh na okraji, kde je zaručena vyšší přilnavost? Na výběr by mělo být minimálně třicet aut, přičemž se koketuje i s číslem 34. K tomu si pak ještě můžete přidat nějaké bonusové vozy, se kterými se zde také počítá. Co zatím bylo k vidění jsou modely Subaru Impreza, Citroen Xsara, Škoda Fabia, Ford Focus, Mitsubishi Lancer a Peugeot 206ka. Všechny vozy ve hře by pak měli patřit do stejné kategorie, takže budou i tak nějak podobně silné a rychlé. Velmi dobrou zprávou je pak možnost hraní této hry online a to až v počtu šesti lidí. Možná už byste si měli začít chystat falešné omluvenky do školy, jelikož vydání hry je naplánováno právě na září tohoto roku. Vyjeďte do lesů a trénujte smyky!
trapny
to bude hlýna
hehe
.
Jo opravdu se mi to zatim libi doufam ze nebudu sklamany.Vypada to lepe nez DIRT.
bez modelu poskozeni nema sanci......DIRT nebude sahat ani po kotniky
podle me to bude zajimava zmena od DiRTu, uz jen chybi to aby se na mokry bahno nalepil po prujezdu prasnou cestou prach :D
az na zmenu povrchu po projeti auta :)
no Dirt přiznal že to nedopadlo nejlip a už dělaji dvojku a přizvali si odborniky na Multiplayer :-) tohle vypada spiš na arkadovku snad bude dobra ) no ješte že jsou machři jako SimBin WTCC zatim nej super hra ):)
např New Collin (Dirt) pecka na graf a celkovje velice dobře podaná hra.
Tam to byla nehorázná pařba. Něco jako soník :)
A k tomu druhýmu videu, NESNÁŠIM BRITSKOU ANGLIČTINU =D
...všimli jste si fabie wrc? :)
Nekoukal jsem na videa, ale všude na screenech je několik aut na jednej trati najednou. To je přece blbost.
Ja jsem teda nehral Dirt ale prijde mi ze to vypada gud.
Jo a doufam ze to nebude jak puvodni Sega Rally to se totiz musela trat zajet za urcitou dobu a cas se pridaval pres checkpointy.
Ale pravda je ze skoda je tech "zdi".
To je vse .
ty zničitelný tratě a vyježděný rygoly s bahnem mi přijdou konečně jako pravej nextgen!
to se me na komplu nerozjede :-DDD kvuli procesoru mem 900 MHz :-DDD
tohle vubec nema na DiRT...hnusna grafika..zadny effekty svetel apod.hnus hra,,,
no vypadá to promakane hlavne a by to nevypadalo ale bylo!
....všelijak ....
Hry od segy ... jsou dicky jen hry pro male deti .. co nemaji co na praci... vse dela sega trapne a hlavne vse dela Arkadove... tohle si nikdy na TL nestahnu ikdyz sem fanoussek rally
vám jde asi hodně o to aby to melo vselijaky efekty a svítícy blbosti, mě jde spíš o hratelnost a tohodle se mi zdá už napohled že to bude mit dobrou hratelnost...
nic moc hovada skurveny
predstavoval sem si to graficky lepsi
Je to strasny propadak neco jako carbon taky propadak grafika by usla ale okolni detaily to je hruza a ty trailery kdyzjsem videl je to strasne nerealny muj nazor
.