Nový CitroënC4

 

Novinka francouzské automobilky upoutá vaši pozornost již svým vzhledem, do svého segmentu však vznáší nekonvenční smysl pro detail. Líbivý kabát je ovšem pouze jednou stranou mince. Ta druhá se zaměřuje na technologie ukryté pod karoserií, jež vám mohou na českých vozovkách zachránit život. Stále hustější doprava nám dnes a denně servírují takřka na stříbrném podnose situace, během nichž jde o život.

 

 

 

 

 

 

 

 Zejména při změně jednoho jízdního pruhu do druhého řidič často zapomíná na tzv. mrtvý úhel. Tedy  prostor, kde se mnohdy může skrývat další vůz. Citroën proto přichází s novými prvky ve své výbavě, které navyšují  jak bezpečnost  vlastní  posádky, ale také i ostatní účastníky silničního provozu. Francouzská automobilka totiž vybavila pohledný rodinný hatchback  ultrazvukovým  sledování mrtvého úhlu, které má zabudovány ve formě oranžových diod ve zpětných zrcátkách. Systém totiž sbírá informace od čtyř čidel, které má zabudovány v předním a zadním nárazníku. Senzory mají dosah kolem auta kolem 3,5 metru vzadu dokonce až 5 metru. Jde o absolutní novinku v automobilovém trhu. Funkce začíná pracovat od 12 km/h, díky tomu neruší zbytečně parkování. Zajímavé je, že funkce pracuje jen do 140 km/h to znamená, že pro rychlé blázny je tato funkce zbytečná. Rychlostní limit je v česku stejně 130 km/h to znamená, že pokrývá potřeby tuzemských motoristů.

 

 

 

                  

 

 

 

Na řadě je ekologie, kterou Citroën splňuje podle normy EU a je novinkou. V případě u turbodieselu, může být motor vybaven i mikrohybridním  systémem  Stop&Start , který dokáže snížit CO2 emisí na pouhých 99 g/km. Jde vlastně o vypínání a zapínání pohonné jednotky, když stojíte v dopravní  koloně nebo v zácpě, která nemá vliv na elektroniku jako je audio, stahování oken, klimatizace nebo navigace. Po sešlápnutí spojky opět aktivujete pohonnou jednotku.  Jde taky i o úsporu paliva, kterou doplňují pneumatiky  Mischelin ENERGY TM Saver s nízkým valivým odporem. C4 tak ve svém segmentu nemá konkurenci, to pocítíte i při otevření zavazadlového kufru 408 l.

 

 

 

   

 

 

 

C4 má i další překvapení kromě turbodieselu se vyrábějí i benzínové motory. A to 4 dieselové od 90 do 150 koní a benzínové od 95 do 155. Slabší motory budou mít 5 stupňovou převodovku, silnější motory 6 stupňovou převodovku.

 

Vyrábět se budou ve 3 stupních výbavy:  Attraction,Tendance a Eclusive

 

Nejenom vzhledem pamatuje Citroën na mladé zákazníky. Nová C4 může být vybavena zásuvkou na 230 v, slotem na USB a především technologií Citroën Wifi On Board. Ta umožní cestujícím na cestách používat internet, pro manažery, dokonce i mobilní kancelář. Oblé tvary interiéru, mnoho zásuvek, vše v elektronice je dnes samozřejmostí. Myslím si, že majitel vozu bude dost spokojen jak s jízdními vlastnostmi tak i designem vozu i cena je přijatelná

Komentáře(7)