Gothic 1

Něco málo o této revoluční RPG hře.

Úvod

 

"Nikdo už si nepamatuje, jak dlouho trvá válka se skřety. Civilizovaný svět je neustále napadán hordami krvežíznivých bestií. Všichni muži, kteří byli schopni nosit zbraň, už dávno vyrazili do války. Doma zůstaly jen ženy, děti a trestanci. Chybí pracovní síla a tak se i za malicherné přestupky odsuzuje k těžké práci. Ty jsi měl smůlu - poslali tě na nejhorší místo, které existuje."

 


 

Něco o hře

 

Takto to vypadá, ve světě Gothic než do hry vstoupíte vy.

 

Příběh začíná tak, že trestanci kopali magickou rudu, která sloužila jako platidlo v celé kolonii. Ale jelikož začala válka se skřety, tak trestanci museli kopat víc a víc rudy, aby se použila při výrobě mečů. Jenže trestancům se nelíbilo, že musí těžce makat a proto utíkali z dolů. A tak se 13 nejmocnějších mágů dohodlo, že vytvoří kolem dolů magickou bariéru, přes kterou nebude moci nikdo projít, jinak zemře. Jenže při vytvoření bariéry došlo k problémům a místo toho aby se vytvořila bariéra u dolů, tak se vytvořila přes celou kolonii a všichni lidi byli uvězněni.

 


 

Hned na to začíná hra, kdy vás jako trestance chtějí vhodit do bariéry. Jenže těsně před vhozením zastaví mág Milten soudce, protože má pro trestance veledůležitý úkol - přinést dopis Nejvyššímu mágu v trestanecké kolonii na hradě.

 

I s dopisem tedy začínáte hru, jako naprostý amatér v ovládání zbraní, velice slaboučký a neobratný bezejmený hrdina. Ze začátku se vás ujme týpek jménem Diego, který vám poví o celé kolonii, jak to tam chodí, co je dobré a co je špatné dělat, apod. Na začátku najdete svou první zbraň - obouruční krumpáč. Po cestě do hradu potkáváte slabučké příšerky jako jsou například mrchožrouti, ale ze začátku vám můžou pořádně zatopit. Jakmile se dostanete do hradu tak plníte různé úkoly, které souvisí s hlavní linií a úkoly mimo hlavní linii.

 

                                                                                              

 

Přidat se můžete ke 3 frakcím. Jsou to: Stínové (nejjednodušší cesta), pak Žoldáci v Novém táboře a novicové (templáři) v Bažinném táboře. V pozdější fázi hry se můžete přidat k vodním mágům, mágům vody nebo mágům temného umění. Pro přidání do nějaké frakce musíte vždy splnit nějaký úkol nebo mít určitý level.

 

Trénovat můžete např. Sílu, obratnost, manu, schopnost používat jednoruční a obouruční zbraně, schopnost střílet z luků a kuší. Za plnění úkolů a zabíjení různých potvor dostáváte zkušenosti, které zvyšují váš level. Jakmile se dostanete na další level, tak dostanete 10 zkušenostních bodů, které můžete využít do vytrénování výše uvedených schopností.

 

O čem hra je?

 

Hra se skládá ze 6 kapitol. V první kapitole jde o to, abyste se přidali k nějaké frakci.

Pro přidání ke Stínům musíte splnit úkol, kdy přesvědčíte hlavní NPC Stínů, že jste k něčemu dobrý.


Pro přidání k Novicům musíte přesvědčit 5 Baalů (např. tím že jim ukážete, že umíte použít určité kouzlo nebo že jim přinesete z bažiny tradiční trávu apod.)

 

Pro přidání k Novému táboru musíte přijmout jeden úkol ze Starého tábora. Ten úkol je takový, že vám dají dopis pro Vedoucího dolu, jenže vy ho nedonesete jemu, ale vezmete ho hlavnímu vůdci Banditů. Když mu dopis předáte, tak vás přijmou.

 

Jakmile se k někomu přidáte, dostanete brnění, které je typické pro danou frakci a začne druhá kapitola.

 


 

Ve druhé kapitole se musíte dostat do jednoho dolu. To by ještě nebylo tak hrozné, kdyby jste nemuselí zabít nestvůry, které se tam ukrývají. Jelikož v té době ještě nebudete moc silní, tak to bude celkem záhul. Musíte se prosekat nestvůrami a hlavně zabít královnu důlních červů a vzít její vejce. Jakmile ji zabijete, tak vejce donesete tomu vůdci, za kterou frakci hrajete.

 

Ve třetí kapitole jde o to, že musíte jít do skřetího hřbitova, prosekat se tlupou skřetích bojovníků a najít pradávné artefakty. Skřeti jsou tuzí bojovníci a tak vám s nimi pomůže jeden člověk z Bažinného tábora. Když najdete všechny artefakty, tak ten váš spolubojovník ztratí rozum a bude vás chtít zabít. Zabte ho a artefakty odevzdejte.

 


 

Jakmile najdete artefakty, tak veledůležitou částí hry je najít ohniskové kameny. Ohniskových kamenů je celkem 5. První se nachází poblíž Bažinného tábora a hlídá ho bojovník, kterého snadno zabijete. Další je u jedné hrobky. Pomůže vám kamarád Milten. V hrobce se nachází pochopitelně kostlivci. Další ohnisko se nachází ve starém kláštěře. Je tam hejno chňapavců a pomůže vám s nima superbojovník Gorn. Další se nachází v trollím kaňonu a pomůže vám Diego, který vás potkal hned na začátku hry. Poslední ohnisko se nachází ve staré citadele, kde je hromada harpií a pomůže vám s něma Lester. Jakmile toto splníte, tak to oznamte svému vůdci a šup do další kapitoly.

 


 

Ve 4.kapitole musíte najít Xardase. Najít ho lze lehce, ale jeho věž hlídají 3 golemy. Kamenný, ohnivý a ledový. Na každého platí něco jiného. Na kamenného platí nějaké kladivo, na ohnivého nějaké ledové kouzlo a na ledového nějaké ohnivé kouzlo. Jak to pozabíjíte tak šup za Xardasem.

 

Ten vám řekne něco o skřetí zbrani ULU-MULU. Když ji nosíte, tak jste u skřetů přítel. Jakmile máte ULU-MULU, tak musíte jít do skřetího tábora, přes který se dostanete k bráně, která vede k hlavnímu Bossovi - Spáčovi. Po cestě ke spáčovi musíte zabít 5 skřetích šamanů. 4 zabijete lehce svým mečem, ale poslední jde zabít jen unikátní zbraní Uriziel, který vám dá Xardas a vy ho musíte nabít v haldě magické rudy. Jakmile ji nabijete a zabijete posledního šamana, tak vás čeká Spáč.

 


 

Pro jeho zabití musíte propíchnout 5 srdcí. Pokaždé když propíchnete srdce, tak se objeví démon, které musíte zabít. Jakmile propíchnete všechna srdce tak se otevře portál, který spáče vcucne do podsvětí. Hned poté začne zemětřesení, ve kterém vás uvězní padající kámen. Již skoro mrtev se najednou ocitáte v Xardasové věži. Ale pokračování až v Gothic 2.

 

 

 

 



Komentáře(36)