Ferrari F40

Automobil k oslavení 40. výročí automobilky

 

ZÁKLADNÍ DATA - FERRARI F40

 

OBDOBÍ VÝROBY

1987-1992

MODELY

DVOUMÍSTNÉ KUPÉ

MOTOR

UPROSTŘED ULOŽENÝ VIDLICOVÝ OSMIVÁLEC

VRTÁNÍ x ZDVIH, OBJEM MOTORU

81,3 x 68,6 MM, 2934 CM3 + PŘEPLŇOVÁNÍ

VENTILOVÝ ROZVOD

4x OHC

PŘÍPRAVA PALIVA

VSTŘIKOVÁNÍ WEBER-MARELLI

NEJVYŠŠÍ VÝKON

478 K/7000 1/MIN

NEJVYŠŠÍ KROUTÍCÍ MOMENT

577 Nm/4000 1/MIN

POHOTOVOSTNÍ HMOTNOST

1254 KG

PŘEVODOVKA

PĚTISTUPŇOVÁ

KAROSERIE/PODVOZEK

PŘÍHRADOVÝ TRUBKOVÝ PODVOZEK, KOMPOZITNÍ KAROSERIE

ZAVĚŠENÍ KOL VPŘEDU

LICHOBĚŽNÍKOVÉ ZÁVĚSY A VINUTÉ PRUŽINY

ZAVĚŠENÍ KOL VZADU

LICHOBĚŽNÍKOVÉ ZÁVĚSY A VINUTÉ PRUŽINY

PNEUMATIKY/KOLA

VPŘEDU: 245/40ZR x NA 8“ KOLECH Z LEHKÝCH SLITIN, VZADU: 335/35ZR x NA 13“ KOLECH Z LEHKÝCH SLITIN

ROZVOR NÁPRAV

2451 MM

ROZCHOD KOL VPŘEDU/VZADU

1593/1621 MM

DÉLKA x ŠÍŘKA x VÝŠKA

4369 x 1971 x 1130 MM

ZRYCHLENÍ Z 0 NA 100/200 KM/H

4,6 / 12 s

NEJVYŠŠÍ RYCHLOST

322 KM/H

VÝROBNÍ ZÁVOD

MARANELLO, ITÁLIE

Supersport Ferrari F40 byl automobil ke 40. výročí značky. Byl ale také poslední pod dohledem zakladatele firmy-Enza Ferrariho.

Pohonou jednotkou tohoto supersportu byl vidlicový osmiválec, který měl úhel rozevření válců 90°. Tento motor byl přeplňovaný dvěma turbodmychadly chlazenými vodou a byl umístěný před zadní nápravou. Měl objem 2934 cm3 a podával výkon 478 koní při 7000 otáčkách za minutu.

Karoserie byla zhotovena z uhlíkových vláken, nomexu a kevlaru. Vůz byl k dostání v pouze jedné barvě-rudé Rosso Corsa. Podvozková část se vyráběla z ocelových trubek. Pevnost karoserie umocňovali prahy dveří a střecha.

Vzhled auta má na svědomí Pininfarina. Tvary musely být krásné, ale také funkční. Na rozdíl od modelu 288 GTO je karoserie aerodynamicky vylepšena. Lepší aerodynamiky  Pininfarina dosáhl vyhlazením přední části s velkými otvory pro přívod vzduchu k chladiči, vzadu pak plexisklovým krytem motoru, který usměrňoval proud vzduchu na zadní křídlo.

Za 5 let výroby (1987-1992) se stačilo vyrobit 1311 automobilů.

Komentáře(7)