Ořežme si Call of Duty 2

FPS

Převzato z www.esuba.eu

Většina z vás si již stihla Call of Duty 2 obstarat nebo alespoň u někoho zahrát (popřípadě zafungoval Ježíšek). Ve velkém množství případů ale hra nešlapala tak, jak by měla, nejvíce kvůli problémům s FPS (na lepší PC se asi 24. zapomnělo). Málo z těchto lidí se ovšem pokoušelo CoD 2 nějak ořezat nebo si trochu pohrát s configem. Pokud byste si rádi zahráli bez FPS lagů, zkuste si přečíst tento článek, který by vám mohl pomoci.
--------------------------------------------------------------------------------



V tomto článku se setkáte s nutností úpravy vašeho configu, takže pokud si nejste jisti, jak na to, pročtěte si tento článek, který se tomuto tématu věnuje. A určitě si vše před úpravami zálohujte.


DirectX9 / DirectX7

Výběr mezi těmito dvěma možnostmi je asi ten první, na který při nastavování narazíte. Určitě si nastavte DirectX7 (DirectX9 použije jen pokud jste vlastníkem toho nejlepšího stroje, co se u nás dá sehnat a dosahujete stabilního FPS 125 nebo pokud chcete dát výhodu svým soupeřům). Při používání tohoto módu si často všimnete, že na velkou vzdálenost mizí některá křoví a hodně lidí to bude používat jen kvůli tomu, tak proč to nevyužít taky? Ale v MP je nejdůležitější stejně výkon, ne jak hra vypadá, a toho dosáhnete právě pomocí DirectX7. Nastavit si ho můžete buď přímo v menu hry nebo pomocí příkazu seta r_rendererPreference "dx7" do console/configu.


Rozlišení a frekvence monitoru

Obecně platí, že čím menší rozlišení máte, tím většího FPS dosáhnete (alespoň ve většině případů). Pokud tedy nejste vlastníky grafických karet GeForce 6600 nebo Radeon x800 a jim podobným, měli byste hrát na rozlišení menším než 1024x768. Nastavit si ho můžete přímo v menu nebo opět příkazem do console nebo configu:

seta r_mode "800x600".

Často se ale setkáte s tím, že po nastavení rozlišení, které se liší od toho, které používáte ve Windows, budete mít hru ?rozmazanou?. V takovém případě doporučuji nastavit vše shodně (buď změnit rozlišení v pracovním prostředí nebo přizpůsobit nastavení hry). To samé platí o frekvenci, kterou doporučuji nastavit na stejnou hodnotu jak ve woknech tak v nastavení hry. (Frekvenci obrazovky zjistíte kliknutím pravým tlačítkem myši na plochu -> vlastnosti -> nastavení -> upřesnit -> monitor -> obnovovací frekvence).

S ?rozmazanou? hrou mívají také často problém grafické karty ATI spolu s nainstalovaným ATI CATALYST CONTROL CENTERem. Pokud nemůžete dobře přečíst text v konzoli nebo máte rozmazaný crosshair, stačí v ATI CATALYST CONTROL CENTER nastavit "Standard Settings" na "Optimal Performance".


Použití operační paměti

Tento příkaz jste mohli nalézt již v CoD 1 a slouží k lepšímu využití vaší operační paměti. Doporučuje se nastavit hodnotu tohoto příkazu na jednu třetinu (1/3) nebo jednu čtvrtinu (1/4) celkové operační paměti vašeho počítače. Do configu/console pro celkovou velikost RAM 1536 MB si nastavte:

seta com_hunkMegs "384"

Picmip

Nejspíše nejvíce známé nastavení pro ?ořezání? hry (které ale stejně už dnešní dobou tolik FPS neovlivňuje). Přesto si nastavte ve svém configu/konzoli tyto příkazy:

seta r_picmip "3"
seta r_picmip_bump "3"
seta r_picmip_spec "3" (čím vyšší hodnota, tím menší je kvalita textur = větší FPS, můžete nahradit 3 vámi požadovanou hodnotou od 0 do 3)


r_applypicmips

Tento příkaz nastaví změnu picmips bez nutnosti vid_restart. Po změně hodnoty některého z picmips a napsání tohoto příkazu se nová hodnota ?stane skutečnou? během jedné sekundy. To by nebylo nic zvláštního, kdyby právě po uplatnění příkazu r_applypicmips nenaskočilo FPS o několik dalších procent (přitom nedošlo k žádné chybě, nechybějí žádné textury, vše běží jako po změně hodnot přes menu hry). Tento nárůst FPS lze zrušit opětovným napsáním tohoto příkazu. Pokud tedy použijete r_applypicmips JEDNOU po každém načtení mapy, vaše FPS naroste o 5-20%. Musíte ovšem před tímto provést změnu hodnot picmips.

A jelikož je otrava psát po každém načtení tyto příkazy:

"r_picmip 3"

"r_applypicmips"

"r_picmip_bump 3"

"r_applypicmips"

"r_picmip_spec 3"

"r_applypicmips"


Základní nastavení

Při ořezávání vaší hry se často setkáte i s věcmi, které jsou naprosto zbytečné (pro většinu z nás) a proto akorát zbytečně ?žerou? FPS. Následující příkazy doporučuji nastavit na ?0? (=vypnuto) ve vašem configu/consoly:

seta ai_corpseCount "1" (počet zobrazovaných mrtvol; doporučuji nastavit na 1, 0 často způsobuje zamrznutí hry)
seta cg_blood "0" (vypnutí krve)
seta cg_brass "0" (zobrazení nábojů)


Úroveň detailů

Pokud si chcete zvýšit své FPS, rozhodně není čas na vychutnávání každého detailu lístků a větviček na Brecourtu. Příkaz seta r_forceLod "4" jednoduše ovlivní počet viditelných detailů na modelech/prostředí. Hodnotu lze nastavit od 1 do 4, přičemž 1 odpovídá největším detailům a malému FPS, 4 pak nejmenším detailům ale ucházejícímu FPS.


Anisotropy

Jo jo, spolu s novými grafickými kartami přichází i spousta nových funkcí a možností, ale většina z nich je pro nás, multiplayerové hráče, více než zbytečná. Právě proto si nastavte anisotropy na minimum. Učinit tak můžete napsáním příkazu seta r_anisotropy "2" do vašeho configu nebo console (hodnoty od 2 do 16).


Vyrovnávací paměť

Nahrávání různých věcí a vypočítávání algorythmů dopředu je jednou z cest jak zvýšit vaše FPS a zároveň snížit tlak na procesor. V Call of Duty 2 existuje příkaz pro ?přednahrávání? modelů, kterého docílíte přidáním tohoto příkazu do configu/console:

seta r_skinCache "1".


Vychytávky pro bohaté

Věcí, kterou si mohou dovolit jen majitelé těch nejlepších grafických karet, je Zfeather. Jedná se o komplikovanou metodu pro generování realistického kouře a efektů počasí. Ujistěte se, že se ve vašem configu nachází následující příkaz (který zjemní hrany kouřů atd.):

seta r_zfeather "0"


Ne všechno se hodí

Ve hře je mnoho typů povrchu a některé z nich i odrážejí světlo, plamínky atd (odraz přímo souvisí s úhlem pohledu, jakým se na daný materiál díváme), což se nám moc nehodí. Ujistěte se, že máte správně nastaveno: seta r_glow "0".


Bez PAMu žádné slunce po ránu

V Call of Duty 1 bylo vypnutí slunce blokováno některými verzemi PAMu, ikdyž to skoro ničemu neškodilo a nijak moc nikoho nezvýhodňovalo. Nevím, jak je to teď s PAMem pro CoD 2, ale ani ten zatím neběží na všech serverech, takže si můžete zkusit přidat i tento příkaz: seta r_drawSun "0".


Bug v configu

Defaultní nastavení r_multigpu je 0, ačkoliv další cvar, r_gpusync je defaultně nastaven na 3. A právě nastavení r_gpusync přímo souvisí s hodnotou r_multigpu, která musí být nastavena na 1 (=zapnuto), aby r_gpusync mělo nějaký efekt. Kdokoliv s jednou grafickou kartou může získat 5-20% lepší FPS, když si nastaví r_multigpu "1" nebo r_gpusync "0" (=vypnuto). Nastavením r_gpusync na 0 získáte stejné FPS jako při nastavení r_multigpu na 1, ale tento příkaz vyřadí uživatele SLI. r_multigpu je to stejné jako nastavení ?Optimise for SLI? na "YES" v Options.

Zdá se mi docela neuvěřitelné, že vývojáři vypustili takovýto bug do světa, limituje totiž všechny uživatele s jednou grafickou kartou (hra byla zřejmě testována na SLI).

Dalším problémem, který se občas naskytne (teda alespoň u mě), je že při r_gpusync, nastaveném jinak než na 3, se občas setkáte s nepopsatelným lagem myši (něco mezi zapnutou akcelerací a jízdou po olejové podložce).


Posledních pár příkazů

Další příkazy, které si můžete přidat do svého configu/napsat do console:

r_autopriority "1" (nevím přesně, k čemu slouží, ale nedělá nic špatného a občas jsem zaznamenal i vyšší FPS)

cg_marks "0" (hodnota od 0 do 1, 0 odebere ze stěn efekt výbušnin, granátů atd.

r_aaAlpha "1" (aa metoda alpha channel textur? ? sry, fakt nevím ?ale pomáhá)

sys_sse "1" (nastavte v případě, že váš procesor podporuje SSE, což zahrnuje většinu procesorů)


Vysoký ping

Když už máte otevřený svůj config, nezapomeňte si tam vložit i několik příkazů, které vám pomůžou s pingem. Příkazy jsou následující:

seta rate "25000"
seta snaps "30"
seta cl_maxpackets "100"

seta g_antilag "1" (toto je příkaz, se kterým jsme se v CoD 1 nemohli setkat, má na starost kompenzaci pingu)

Pro kompletní vysvětlení těchto příkazů si pročtěte tento článek, který se jim podrobně věnuje.


Než vše zakončíme, prolezl jsem ještě několik fór, kde se hráči podělili o své typy a triky jak zvýšit FPS, takže si můžete udělat přehled a podívat se, jaké nastavení mají další (pozor, hodně souvisí s jejich pc konfigurací):


seta r_gpusync "0"
seta r_multigpu "1"

seta cg_drawfps "1"
seta cg_lagometer "1"
seta cg_blood "0"
seta cg_drawdecals "0"
seta cg_brass "0"
seta cg_marks "0"
seta cg_drawcrosshair "1"
seta cg_drawTurretCrosshair "1"

seta r_skincache "1"
seta r_aaalpha "0"
seta r_aasmaples "1"
seta r_swapinterval "0"
seta r_rendererpreference "2"
seta r_autopriority "1"
seta r_drawsun "0"
seta r_drawdecals "0"
seta r_gamma "1.5"
seta r_glow "0"
seta r_picmip 1"
seta r_picmip_bump "2"
seta r_picmip_manual "1"
seta r_picmip_spec 2"
seta r_anisotropy "0"
seta r_sunflare_max_size "0"
seta r_lodscale "2"
seta r_dlightlimit "2"
seta lodbias "-200"

seta com_hunkmegs "256"
seta ai_corpsecount "1"
seta sys_sse "1"
seta cl_mouseAccel "0"


// binds
bind f11 "r_applypicmip"
bind f10 "r_gpusync 3"

bind f9 "r_gpusync 0"

// rates
seta rate "25000"
seta snaps "20"
seta cl_maxpackets "100"
seta cl_packetdup "2"


Poznámka nakonec

Vřele doporučuji, abyste si po ukončení úprav vše nejdříve vyzkoušeli na svém serveru. Může se stát, že něco není nastaveno tak, jak má (PAM může postupem času za některé příkazy vyhazovat, kdo ví?), takže alespoň nebudete při zápase překvapeni.


Hodně zábavy s pořádným FPS!

Komentáře(1)