On big
dddd
Na velkých kolech
Pohonný systém V-8
Mnoho obrovitých trucků má osmiválcový V-motor. To znamená, že motor má osm válců sestavených do písmene ,,V". Big foot má osmiválcový motor Ford o obsahu 7 litrů.
Zvyšování výkonu
Motor má v nasávací soustavě turbínu(kompresor) ve tvaru vrtule, poháněnou přímo motorem. Jejím otáčením se dostává do válců více vzduchu, tím se v nich zvyšuje tlak a okamžitě roste výkon motoru. Některé motory jsou vybaveny turbodmychadlem, které rovněž zvyšuje tlak ve válcích, ale je poháněno výfukovými plyny z motoru. Nejvyššího výkonu dosahuje, když motor překročí určitý počet otáček za minutu
Drtiči vozů
Big foot je vybaven speciálně zhotovenými péry pro velké namáhání a technologicky dokonalými tlumiči. Jsou nezbytné k tomu, aby mohl čelit obrovským silám, které vznikají při překonávání či drcení překážek. Obrovitý truck má rovněž mohutné pneumatiky vysoké 1,83 metru s hlubokým vzorkováním, které zajišťuje dobrý záběr v terénu.
Převod hnací síly
Jeden z problémů, který bylo nutno vyřešit u tohoto poměrně malého trucku s obrovskými koly, byl přenos velké síly motoru na vozovku. Nakonec byl použit poměrně složitý systém dlouhých hnacích hřídelí vedoucích ke kolům,která jsou od motoru dosti vzdálena. Truck je také vybaven mimořádně pomalými převodovými stupni, které plně využívají sílu motoru.
©Copryght Panorámia copany
ZDE najdete více