Čekejte prosím
Čekejte, prosím...
Logo sekce

Uncharted: The Lost Legacy

25.08.17, 16:00, autor: Malinka, rubrika: Konzole - Recenze
Po roce jsme se dočkali rozšíření univerza Uncharted o samostatně hratelný kratší přídavek. Ten představí nové hrdinky i zcela nový příběh. Bude to ale stačit pro navázání na jednu z nejlepších Playstationových sérií? To zjistíte v dnešní recenzi.

Po více jak roce od vydání skvělého čtvrtého dílu nám Naugty Dog přináší samostatně hratelný přídavek do série Uncharted s podtitulem Lost Legacy. Byť je to v podstatě datadisk, jedná se o samostatně hratelnou jednotku a pokud by vyšla hned po čtyřce, klidně by to mohla být další kapitola hry. Protože příběh hlavního hrdiny quadrilogie Nathana Draka již byl uzavřen a autoři nevyužili ani dřívější nápad přidat Nathana do hry jako vedlejšího nehratelného hrdinu, dostáváme hru se zcela novými hrdinkami. Ačkoliv zase tak neokoukané přece jen nejsou. Hlavní postavou je totiž Chloe Frazer, se kterou jsme se již setkali dříve. Ta si na pomoc přivolá vojenskou specialistku a dřívější vůdkyni organizace Shoreline, Nadine Ross. Na první pohled nesourodá a z počátku velmi nepřátelská dvojice nás bude provázet celou hru a vzájemné vztahy obou hrdinek jsou jedna z hlavních deviz hry.

 

  

 

Příběh je tentokrát zasazen do Indie, kde v kůži Chloe pátráme po legendárním rohu samotného Ganeshy, syna hindského boha Shivy. Pro Chloe má pátrání hluboce osobní důvody, protože při stejném hledání přišel o život její otec. Na tatínka jí zůstala pouze památka v podobě malého talismanu, který tak pochopitelně nosí všude sebou. Na pomoc ale potřebuje právě zmíněnou Nadine, specialistku na boj, zbraně a vůbec armádu, protože nejsou jediné, které se roh snaží najít. Druhou stranou je zde vůdce povstalců Asav, který chce v zemi rozpoutat občanskou válku a zmíněný roh obrovské hodnoty by se mu mohl hodit pro jeho zlé plány. Hlavní hrdinky s Asavem dokonce pojí určitá minulost, takže o zajímavé konfrontace rozhodně nebude nouze.

 

 

Lost Legacy je opět dobrodružná hra z pohledu třetí osoby, hojně proložená filmovými sekvencemi, hádankami a téměř plošinovkovým skákáním. Rozdílem oproti předchozím dílům je snaha o větší otevření prostoru a nabídnutí sandboxové hratelnosti. V podstatě hned po úvodní stealth sekvenci, kde nás hra seznamuje s ovládáním a mechanikami, se dostanene do velkého otevřeného údolí, kde musíte splnit tři velké úkoly. Je jen na nás, kterou cestu si vybereme jako první, kudy se tam dostaneme a co cestou navštívíme. Dojem velkého prostoru ze hry opravdu čiší, ale pokud se do hry trochu ponoříte, zjistíte, že celá otevřená lokalita je v podstatě slepenec jednotlivých bloků, které jsou buď úplně prázdné, nebo obsahují nějakou předdefinovanou aktivitu. Navíc je celá lokalita vyloženě připravena na jízdu autem a pouze některé lokality předpokládají, že se budeme pohybovat po vlastních. Pokud se totiž dostaneme mimo tyto neviditelné mantinely, zjistíme, že hra na to v podstatě není vůbec připravena a najednou nevylezeme ani na větší balvan, který jinak není žádnou překážkou. Nicméně pokud pojedeme po lince, kterou nám autoři připravili, nebudeme mít žádný problém a zážitek nebude nijak narušen.

 

 

Druhá polovina hry už se přesune do klasičtějších kolejí a otevřená lokalita zmizí na úkor klasického koridoru, ať už ve starých chrámech, uzavřených údolích nebo moderních stavbách. Jakoby autorům invence a snaha o otevřenost došla, ale na druhou stranu v uzavřených koridorech zůstali pevní v kramflecích a dokáží rozehrát velmi pěkné střídání hádanek, akce, rozhovorů i animací tak, jak jsme z her od Naughty Dog zvyklí. Ostatně příběh hry je opět poměrně zajímavý a neustále budeme mít touhu dozvědět se, co se stane dále. Očekávejte jeden, dva zajímavé zvraty a hlavně velmi pěknou chemii hlavních hrdinů, která začíná téměř nenávistí, aby se posléze díky nástrahám změnila snad až v pravé přátelství. Kooperace dvou hlavních hrdinek je opravdu jedna z hlavních deviz hry, a pokud by hlavní hrdinka procházela příběhem pouze sama, bude poloviční.

 

Jednou z hlavních náplní všech her série Uncharted jsou hádanky, zpravidla za pomoci prostředí a fyziky. Na ty se můžeme těšit i zde a některé z nich nám dají opravdu zabrat. Trochu nepříjemné je, že když nám autoři připraví nějaký typ hádanky, vrazí nám jej pod nos třikrát za sebou. To trochu otráví, nicméně například nepovinná sekvence, ve které musíte proběhnout všechny fontánky umístěné na různých úrovních, je hodně zábavná a povedená hříčka. Obecně řada nepovinných logických hádanek, hlavně v úvodní lokaci, patří k tomu nejzábavnějšímu v celé hře a pokud můžeme doporučit, splňte v první části hry i nepovinné úkoly, jinak se připravíte o velký kus zábavy.

 

 

 

 

 

Příběh hry je průběžně narušován akčními sekvencemi, konfrontacemi s vojáky vůdce Asava a také se žoldáky jiných organizací. Stejně jako v předchozích dílech jsme vhozeni lokality, kde se pohybují nepřátelští vojáci a máme možnost si proskenovat kdo kde je, postupovat pomocí stealth a všechny potají zlikvidovat, což není zrovna jednoduchý postup. Hra totiž není na stealth tak úplně připravena. Proto se jistě řada hráčů chopí jedné z celé řady zbraní a vyřeší to ryze akčně za využití krytí, střelby zpoza rohu a hlavně přesné mušky. Občas je třeba říct, že přestřelky už byly celkem únavné, ale nejsou složité a pokud jen trochu umíte hrát na ovladači, málokdy zemřete při boji. Co se ale nepovedlo podle nás vůbec, je závěrečná sekvence celé hry. Nebudeme naznačovat, jak se odehrává, ale zdá se téměř nekonečná a využití quicktime eventu při boji s finálním nepřítelem opravdu nebyl dobrý nápad. Počet smrtí v poslední sekvenci dalece převýšil počet smrtí za celou předchozí hru. Jenže ne proto, že by hra byla náročná, ale proto, že je finále špatně navrženo a nadesignováno tak, že nelze udělat drobnou chybu, aniž by to neznamenalo okamžité ukončení. Trochu to kazí celkový dojem z do té doby jinak bezproblémové hry a přineslo to silný pocit frustrace. Dle výzkumů psychologů si přitom člověk nejlépe pamatuje právě konec.

 

 

 

Vzhled hry opět patří k tomu nejlepšímu, co na PS4 můžeme aktuálně vidět a výhledy na otevřenou krajinu jsou opravdu nádherné. Stejně tak si autoři dali práci s videosekvencemi, které jsou navrženy jako pro filmové plátno, poskytují velmi pěkné kulisy a celkově se na hru prostě skvěle dívá. Je třeba přiznat, že již čtyřka Uncharted vypadala nádherně. Zde je vidět, že došlo čistě k doladění některých detailů a nebylo třeba začínat od úplně nuly. To je nezpochybnitelná výhoda. Obě hlavní postavy jsou modelovány naprosto uvěřitelně, včetně obličejové mimiky v detailních záběrech. Pochvalu si zaslouží rovněž hudba, která celou hru podkresluje a k použitým lokalitám byla vybrána perfektně.

 

 

Celkově musíme Naughty Dog pochválit. Dostali jsme totiž další hru ze známého univerza, která je zajímavá, na pohled moc hezká a exceluje v podání hlavních hrdinek i příběhové linie. Zejména jsme ale rádi, že jedna z hlavní sérií na konzoli od Sony pokračuje a neskončila spolu s příběhem hrdiny Nathana Draka. Našince určitě potěší kompletní a kvalitní česká lokalizace ve formě titulků, která dává hraní další rozměr. Byť bychom na hře našli nějaké drobné nedostatky (některé jsme popsali vyše), celkově se jedná o opravdu kvalitní hru, která vydrží zhruba na osm hodin a po celou dobu vás bude hnát kupředu a bavit. Od nás si odnáší velmi sympatických 85% a doufáme, že se brzy dočkáme dalšího pokračování.


PS: Pokud vlastníte i Uncharted 4, díky tomuto přídavku obdržíte nějaké ty tematické bonusy do multiplayerové hry.

Další články z této sekce...

SDÍLET

Hodnocení

OHODNOŤTE ČLÁNEK

Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnocení
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé. Děkujeme za Váš hlas.

IKONKA

Ikonka GP
GamePark.cz
Toplist