OHODNOŤTE ČLÁNEK
Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnocení
Dnes je 8.2.2012 | svátek má Milada | právě hraje 664 hráčů (GamePark hry: 19, Online hry: 587, Flash hry: 77) | celkový počet registrací: 1 239 316

Dneska bych chtěl poukázat na hodně ošemetnou věc, kterou je zde na Gameparku, hvězdičkový systém hodnocení. Jsem si vědom, že v průběhu let se mnohé změnilo. Asi největší inovací bylo odtajnění hodnocení každého uživatele GP. To s sebou pochopitelně přineslo mnoho změn. Co je hlavní, ubylo skrytých jedničkářů (viď Waste :). To způsobilo, že průměrné hodnocení všech článků se rapidně zvýšilo. Pokuď měl například váš výtvor dříve hodnocení 80%, tak jste se mohli považovat za úspěšného pisatele. Dnes se hodnocení každého lepšího článku, pohybuje okolo 90%. A já se ptám, je to správně ?
Je třeba si uvědomit, že hodnocení 100% představuje dokonalost. A jak sami víme, nic a nikdy nebude dokonalé. Proto mi přijde divné, že články na vrcholu dosahují závratného hodnocení až 96% (jen 4% od dokonalosti !!!). Toto "přehodnocování" je dle mého způsobeno snížením počtu jedničkářů, ale hlavně - dost zjednodušeným systémem hodnocení.
* = 0% (odpad)
** = 25% (podprůměr)
*** = 50% (průměr)
**** = 75% (vysoký nadprůměr)
***** = 100 % (dokonalost)
V praxi to probíhá zhruba tak, že si přečtu nějaký článek. Pokuď se mi líbil a já mám zájem ho ohodnotit, tak mám víceméně na výběr jen ze dvou možností. Buď kliknout na **** (75%) nebo ***** (100%). A jelikož každý článek pod 80% se ani nedostane do Top20, tak raději zvolím ***** (dokonalost). Takhle podobně to proběhne i u dalších lidí, kterým se článek líbil, takže za chvíli je možné dosáhnout hodnocení 95% i víc.
Tento problém "přehodnocování" je možné lehce vyřešit. Místo omezených pěti hvězdiček, bych jejich počet zvedl na deset. Víc hvězdiček = víc možností jak hodnotit. To by relativně vedlo k tomu, že průměrné hodnocení všech článků, by po čase kleslo. Dneska například neznamená číslo 90% u vašeho článku skoro nic. Přitom je to jen 10% od dokonalosti. Pokuď byste dříve měli hodnocení 90%, tak byste byli považováni za malého boha :). Já chci aby se stejné časy vrátili zpět.
Co vy ? Souhlasíte se mnou ? Vyjádřete se prosím v komentářích. Budu rád za každý názor na tohle téma.

ANKETA
Celkem: 137 hlasů
V této anketě jste již hlasovali.
Buď jste v této anketě již hlasovali, nebo hlasoval někdo se stejnou IP adresou. Pokud chcete hlasovat, zaregistrujte se prosím.
OHODNOŤTE ČLÁNEK
Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnoceníPOSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Celkem komentářů: 25
Idear 28.08.10, 13:32
6. Wast
Ohledně účtu Rossyho, pokud máš nějaké dotazy, můžeš se zeptat. Sám Rossy Ti jistě rád poskytne informace.
Jeho blogy se dohledaly a v tomhle ohledu o nic nepřišel. Maximálně o nervy. Mamertus mu je obnovil.
Bohužel zloděj, který šel podle mého jen po bodech, většinu prohrál. Co zbylo, to se vrátilo.
Viník se našel a je smazaný.
Chceš ještě něco dodat, nebo budeš jen čeřit vody ?
Wast 28.08.10, 13:38
7. re autor
No ty jsi mi na ty o tázky neodpověděl tak co bych se zrovna tobě měl zpovídat za svý špatný rozhodnutí, za svý chyby který se bohužel staly. Farář GameParku snad nejsi. Nebo jo??
Hraběš se ve starým lejnu tak at ti nanasmrádnou prsty. Neumaž se ![]()
Každý si musí do svědomí šáhnou sám.
Jsme jen lidé a tak děláme i chyby.
Kdo chtěl ten moji omluvu příjal a kdo nechce ten tu na mě bude kydat špínu pořád.
Jinak pět nebo deset hvězd ???
Dyt je to skoro to samé.
CHÁPEŠ O ČEM VŮBEC PÍŠEŠ?
No jestli ti vážně příjde ten můj blog Cesta na sever nadhodnocený tak je to tvůj problém. Tohle neřeším.
Jinak ano chápu on prostě nemá konec protože ty události pokračujou.
orromis2 ![]()
![]()
![]()
![]()
28.08.10, 13:57
8. Idear, Wast
Idear: O 10 hvězdičkovém hodnocení vím, ale nechápu proč zaniklo (nebyl jsem tu v té době). 10 hvězd je rozhodně lepší a především objektivnější než 5*.
Wast: Přece se z těch bodů nepo... A stejně by si měl pomlčet. Tvrzení že 5 a 10* je stejné je dost velká kravina... až přestaneš urážet autora a přestaneš sem cpát "vykrádání" účtů (uvozovky jsou tam, protože tu neni co vykrást... a za vykradení si poškození můžou sami. Nemají používat hesla 1234 a podobný kraviny), tak se klidně zapoj do diskuze.
Idear 28.08.10, 14:03
9. orromis2
Jestli to bylo deset a nebo pět ... vždycky to bylo stejné. Hodnocení s deseti je podle mého zbytečnost.
Za půl roku byste zase začali štěkat, že deset hvězd je zbytečně moc a je to krajně neobjektivní.
Vůbec se divím, že jste ještě nezačali křičet, že hvězdy jsou trapné a že chcete třeba mráčky ; )
orromis2 ![]()
![]()
![]()
![]()
28.08.10, 14:06
10. Idear
Začala by křičet možná ta blbá většina.. i když tady by se to 10* hodnocení nejspíš zneužilo tak, že by bylo fakt neobjektivní.
BTW: Tímto vyhlašuji petici za mráčky!!! :D
L.T.Sm@sh 28.08.10, 14:13
11. Re:
No dobrá tedy. Dejme tomu, že tu bude deset hvězdiček. Jak si myslíš, že to díky mentalitě, která dnes funguje v blog sekci, dopadne? Místo pětky a čtyřky, ti tu bude každý dávat deset, devět, osm. Je ale pravda, že rozptyl procent v hvězdičkách je velký. 4 - 75%, 5 - 100%. Skoky po pětadvaceti procentech. Jinak co mi nejvíc nesedí, je jedna hvězdička, která znamená nulu. Přece když něco dostane hvězdičku, má to mít alespoň nějakou, byť minimální, hodnotu. Na CSFD mají pro nulu zřízené slůvko ODPAD.
Když se začalo mluvit o změně systému hodnocení, navrhoval jsem hodnocení skrze komentář, který by musel obsahovat nějaký minimální počet znaků. Sice by najednu stranu ubylo hodnocení, protože ne každý by měl zrovna potřebu se k tomu vyjádřit přes komentář, avšak co je lepší? Mít v článku dvacet lidí, kteří okomentovali a dostat jistotu, že si tvůj článek těchto dvacet přečetlo a podle toho se zachovat (KRITIKA = pokusíš si z ní něco vzít a poučit se POCHVALA = budeš ji moci věřit), nebo 200 nějakých hvězdiček, či jednoslovných komentářů, které ti nic neřeknou?
orromis2 ![]()
![]()
![]()
![]()
28.08.10, 14:15
12. Smash
Taky řešení... těch 10 hvězd by tu bylo zneužito.
Darke 28.08.10, 15:20
13. Jezisi
Kdy pochopite ze hvezdickove ci procentualni hodnoceni nemuze byt nikdy presne a objektivni? Prectete si neco malo o tehle problematice, jako komerecni server by to nebylo od veci...
BenKenobi 28.08.10, 16:55
14. ...
Prostě hodnocení nevnímej, jinou cestu nevidím. Ne, není to objektivní (nazdar cod4 scéno očima xyz...). Skoro se začíná stýskat po starých časech. Kdy krajem bloudili věčně nespokojení tvorové nebo pistolníci, kteří preventivně trestali ty, kteří by třeba MOHLI v budoucnu vyjedničkovat je. Ale aspoň to + - odpovídalo. Aaaah...good ol´times....
Paulinho_drží_bobříka_mlčení 28.08.10, 19:44
15. Wast je marný, až to bolí
Waste, však proč si stěžuješ, že ti Legio dal 2* v tom nějakém fabulózním článku Cesta na sever?
Však proč by nemoh? A ano, Reiben_ je bůh a má pravdu, že články jsou zde nadhodnocené extrémním možným způsobem. Tvé články konkrétně jsou enormním extrémním maximálním způsobem nadhodnocené.
Jsou to jen plky a nechápu, jak to může dostávat 95 %!!! Komédie totok. A jak to může dostávat 50x za sebou GP tip? Extrémní zkorumpovanost GameParku.
Děláš machry, kamaráde, děláš machry.
Marcus.Phoenix007 ![]()
![]()
![]()
29.08.10, 00:07
16. mno
Ja jsem odzacatku byl pro zmenu hodnoceni ale pto to, jake tu je ted. Ovsem mas v mnoha ohledech pravdu. Ale spousta lidi dlouhou dobu bojovala pro stavajici hodnoceni a docela pomohlo. Nulkari se najdou vzdy takze o nic moc neprichazime. Poprve souhlasim s idear ,,nevite co chcete''. Za tou posledni zmenou se to tu dost uklidnilo, jsem radsi, kdyz je Gamepark v harmonii nez nejake boje a hadky. Myslim, ze Wastovo jmeno by tu uz nemuselo tak zaznivat... i kdyz daval nulky, psal perfektni clanky, ktere se jeste dnes kazdy rad precte. Uz bych do toho nerypal, hlavne at zas nekdo neprijde na to, ze by mohlo byt i odhalene hodnoceni profilu... to bysme to tu nevydrzeli.
Marcus.Phoenix007 ![]()
![]()
![]()
29.08.10, 00:19
17. doplnek
jo a kdyz se tu probiral ten pocet hvezd a xD mracky tak proc 5 nestaci? Nulkar je porad nulkar a je to jeho hodnoceni, jeho svedomi. I kdyz budes mit tech 10 hvezd od nulkare vzdy dostanes tu nulu a ty se budes sam sebe ptat: to ten clanek nestoji ani za tu jednu z deseti?
downer666 29.08.10, 08:11
18. Já se radši poperu s realitou takovou, jaká je...
Nemusím se doprošovat změn. Prostě se jen posunulo měřítko, ale efekt je stejný... Na čísla ani moc nekoukám, zajímám se o to, zda se prostě v komentářích můj článek lidem líbí nebo ne a zda je v žebříčku mezi prvními a mělo cenu ho psát nebo jsem tentokrát neuspěl... Jaké má procenta je jedno, akorát jde o to, jaký je v porovnání s ostatními. Jedničkáře máme všichni. Věřím, že někteří na mě naštvaní blogeří mi také dávají jedničky, ale nikdy to neřeším. Většinou mě to vlastně i těší, že se o mne někdo takhle zajímá, protože z toho je vidět, že jsem napsal něco, z čehož by mohla mít konkurence obavy... :-D
TheStarkiller 29.08.10, 10:08
19. tvl
Už vidím jak někdo přijde s další peticí, která to tu opět převrátí naruby.
Sraatsch 29.08.10, 10:19
20. re
Není trochu malicherné, přít se o systému hodnocení blogů? Obzvláště, pokud známe ta "pseudokritéria", podle kterých místní čtenáři počet hvězd udělují.
Idear 29.08.10, 10:48
21. Zjištění
S údivem zjišťuji, že plno z vás má celkem rozumné názory. Snad se vás to moc nedotkne, že mám tak malou důvěru ; )
Reiben_ - Na jednu stranu s Tebou souhlasím, myslím ale, že je problém jinde. Podle mě je to všechno jen v lidech. Kdyby zde bylo víc normálních lidí, nebyl by problém s hodnocením.
downer666 - Máš zajímavý názor na hodnocení. Kdyby vás bylo více takových, tak by možná za chvilku bylo po problému ; )
L.T.Sm@sh - Naprosto souhlasím. Také jsem navrhovala, aby bylo možné hodnocení pouze při vložení smysluplného komentáře. Myslela jsem, že by byla větší kontrola.
Jenže pak by nastalo asi přesně to co píšeš. Problém s komentáři.
Jenže tohle nám neprošlo, takže je asi zbytečné o tom spekulovat.
BenKenobi - V návrhu bylo i to, aby sám autor mohl rozhodnout zda hodnocení povolit a nebo zakázat.
Tohle by použil podle mě jen kvalitní blogař, bohužel by to ale nadělalo paseku v žebříčku a statistice.
Paulinho - Kdybys nemluvil o zkorumpovanosti, nebyl bys to Ty. Nicméně máš pravdu v tom, že Wast má dobře hodnocené blogy. Musíš si ale uvědomit, že v dřívější době byl Wast velmi populární. Měl zde mnoho a mnoho, řekla bych snad i přívrženců. Pokazil si to později sám. Každá popularita sebou nese i jistou daň, myslím, že právě on ji platí i dnes.
A opravdu se ho nezastávám, toto je objektivní názor, na který přijde každý kdo bude mít otevřené oči. Ale souhlasím, je to komedie.
Marcus.Phoenix007 - Přesně tak, když je klid je to tu mnohem lepší a snesitelnější. Máš pravdu, že Wast se tu připomíná mnohem častěji, než by bylo milo. Stále je tady mnoho jiných, kteří jsou teď rádi, že se o nich už nemluví. Wast má prostě jen tu smůlu, že má víc odpůrců, než jiní.
Clapped 29.08.10, 11:21
22. wast
směšná obhajoba. Přijde mi, že vždy když se řeší tvoje nulky tak začneš naříkat jak všichni ubližují tobě, podívej tam a tam, ale nikdy nenapíšeš, že jsi systematicky podhodnocoval konkurenční články v takovém rozsahu jako nikdo
J0hnik
30.08.10, 16:10
23. chtěl bych vám něco říci
Pokud seženete asi tak 30 lidí ,který vám milerádi ohodnotí článek za 5* tak 30%-50% ostatních lidí ,který jste o ohodnocení 5* nepoprosil se přidají také k 5*. A až budete ít nad 100 členů kteří vám ohodnotily článek 5* tak ostatní už budou také hodnotit 5* aby vám to nepokazily. Tím chci vysvětlit , že stačí jen pár lidí a "ostatní se dou za tím prvním volem" takže se opičí v 5* ,aby zapadli mezi ostatní.
DjKrupst ![]()
![]()
![]()
![]()
01.09.10, 13:30
24. cool
husté ale já bych nic něměnil
PipMan ![]()
![]()
![]()
![]()
05.09.10, 17:57
25. zase trapas
některým lidem by nebylo na škodu dát menší writeroubík, protože když už se odhodlaj ke komentu, tak to je tragédie, paródie a já nevim co všecko. Obzvlášť když se začnou tahat příměry o exkrementech a umazanejch částech těla.
K článku- s tim nic nenaděláš, protože prostě kokos. Budeš se s tim muset smířit, jako každej. Já za sebe řikám, že kdyby šlo hodnocení odendat ( zakázat si hodnocení článku), tak by to tu zvedlo novou vlnu blogařskýho rauše, nicméně se nebudu ptát proč to nejde. Ale nějak překopávat zavedenej systém je těžký, i když k tomu je tam nahoře vůle- buďme rádi za to, co je.

REDAKCE BLOGU
Celkem redaktorů: 1