Čekejte prosím
Čekejte, prosím...
Přímo do středu jedinečných bitev Hvězdných válek nás přenesla beta verze připravovaného titulu Star Wars Battlefront II. Jak na nás hra zapůsobila necelých 6 týdnů před svým vydáním? To a mnohem více vám prozradí následující řádky.

Druhý díl série se tomu prvnímu podobá možná více, než jsme očekávali. Pravděpodobně zde najdeme spojitost s tím, že za hrou i tentokrát stojí stejní vývojáři - EA DICE a vydavaté - Electronic Arts. Aby toho nebylo málo, hra je postavená i na stejném Enginu - Frostbite 3. I tentokrát hra dorazí na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Vydání plné verze můžeme celosvětově očekávat 17. listopadu tohoto roku.

 

 

 

Ale zpět k výsledkům našeho testování bety. Zdůrazňujeme, že jakýkoliv popis se týká čistě jen nedokončené hry a od plné verze se může lišit. V rámci beta verze jsme otestovali čtyři herní módy. Dva z nich vězely pouze v zabíjení nepřátelských vojáků s umělou inteligencí a šlo spíše o takové minihry, které ani nemá cenu příliš rozebírat. Dodáme jen, že umělá inteligence zatím budí dojem jakési zaostalosti. Soupeři jsou schopni stát uprostřed místnosti a hloupě po nás střílet, místo aby se ukryli nebo jakkoliv rozmístili. Nečekaně jednoduchá byla i obtížnost a tak nebylo žádný problém zabít 10 soupeřů v řadě. Bohužel jsme nemohli vyzkoušet kampaň, která může být právě největším překvapením tohoto titulu. Už nyní však můžeme potvrdit, že uvolněné videosekvence značí, že kvalita zpracování videí je neskutečně kvalitní. Například i snad nejobtížnější prvek – obličej – je zpracován obdivuhodně detailně a realisticky.

 

 

Zaměřme se ale na multiplayer, který přece jen pro mnohé hráče zůstane alfou i omegou celého titulu. V rámci pozemních bojů jsme v betě mohli vyzkoušet jen jedinou mapu z planety Naboo. Přiznejme si, že hrát po mnoho hodin jednu a tutéž lokalitu, která není ani příliš velká, není zase taková zábava. O to více na nás zapůsobila absolutně špičková grafika. Ať už pomyslíme na vzhled postav, zbraní, efektů jako jsou exploze či plameny nebo třeba odlesky hladiny, na vše je opravdu radost pohledět. Když jsem jednou běžel kolem řeky pramenící skrze město, na chvíli jsem se musel zastavit a pokochat se opravdu neuvěřitelně nádherným zpracováním. Když takhle zapomenete na válečné vřavy, kde umírají i vaši kolegové, něco to už znamená. Zajímavé bylo všimnout si obrovského množství poletujících objektů. Možná až nepřirozeně mnoho zde bylo rozlétajících se hejn holubů nebo poletujícího listí. Avšak nutno přiznat, že to působilo opravdu kouzelně. Parádně dopadla i hudba, která využívá osvědčených skladeb v maximální možné kvalitě.

 

Vítanou novinkou je výměna rebelů za droidy. Války robotů všech druhů proti vojínům v bílém brnění zkrátka vypadají mnohem zajímavěji. Ještě před kterýmkoliv respawnem si vybereme jednu ze čtyř tříd. Na výběr je Assault, což je základní všestranná jednotka, jež dokáže například vystřelit šipku, jež odhalí blízké nepřátele. Heavy naproti tomu vyniká v přímém boji. Kromě těžkého kulometu má k dispozici i energetický štít, který blokuje příchozí střelbu, zatímco lze normálním způsobem střílet. Officer sice dřímá jen pistolku, avšak umí spojenecké jednotky posílit boostem či na zem umístit automatický turret. Specialista zase zvládá své protivníky odstřelovat pěkně z dálky. Hodí se i speciální dalekohled, jež odhalí nepřátele i skrze zdi. Stejné třídy najdeme na obou stranách.

 

 

 

Každé povolání sebou samozřejmě přináší specifické zbraně, ale i tři speciální skilly. Tyto skilly lze dále měnit za pomoci karet, kterými lze kterékoliv povolání vybavit. Nezískáme s nimi skill čtvrtý, ale aktivní karta nahradí některou z již existujících schopností. To je docela škoda, protože některé karty se nezdají být tak užitečné, jako základní skilly. Znamená to tedy, že ne každá získaná karta přijde vhod. Zpočátku lze postavu vybavit jedinou kartou. Díky získání dalších levelů však nakonec budeme moct využít až karty tři.

 

Čím více se hráči v bitvě daří, tím více získává bodů. Ty následně při respawnu může utratit za volbu prémiové postavy nebo stroje. Stát se tak můžeme nějakým speciálním vojákem jako je třeba wookie nebo super bitevní droid B2. Za ty nejvyšší částky se staneme Boba Fettem, Dathem Maulem nebo třeba Rey. Jak jsem již naťukl, lze se stát i posádkou nějakého toho stroje, klidně i létacího. Stíhačky jsou však natolik rychlé, že s nimi lze soupeřovy vojáky zastřelit jen obtížně. O to více se hodí pro bombardování nepřátelských obřích strojů, které máme za úkol zničit, než dorazí k cíli. Druhý tým se zase může stát někým kdo ovládá děla tohoto stroje. Meze se zkrátka nekladou. Někdy se stává, že si každý chce vyzkoušet hlavní postavy z filmů a body šetří až do závěru. Tehdy tak může být problém se tímto hrdinou stát, protože na bojišti nemohou být dvě totožné postavy ve stejnou chvíli. Jediové jsou opravdu silní, při čemž některé jejich schopnosti byly oproti prvnímu dílu ještě zesíleny. Například škrtit lze již celou řadu soupeřů najednou.

 

 

 

Kromě zkušeností hráč získává také součástky na craftování, což je v podstatě herní měna, za kterou si lze k jednotlivým zbraním dokupovat vylepšení. Zatím bylo možné vidět jen vylepšení dalekohledu, hlavně a chladícího systému. Například nová hlaveň umožňuje přepínat mezi dvěma typy střel - účinnými proti jednotkám a účinnými proti štítům a strojům. Kromě toho zmiňme jednu pro hry obecně spíše nezvyklou věc. Po zvolení povolání se narodíme coby voják s jednou jedinou zbraní. Pokud zrovna nespustíme skill, který nám na pár vteřin propůjčí jinou zbraň (assault umí vytáhnout brokovnici), bude nám muset stačit naše primární bouchačka. Snad i proto si lze v menu před bitvou zvolit z více typů zbraní pro danou jednotku (pokud jsou možnosti odemknuty).

 

Druhým důležitým multiplayerovým módem jsou vesmírné bitvy. Naším úkolem tak je vybrat si jednu ze tří tříd létacích strojů a pustit se do boje, kde protivník může být opravdu kdekoliv. I zde na nás čekají úkoly jako je zničit určité větší lodě nebo části lodí. K tomu se samozřejmě nejlépe hodí bombardéry, které však nemají takovou rychlost a manévrovatelnost, takže spoléhají na menší stroje, které je ochrání. Ano, i zde najdeme možnost pořídit si lepší stroje za našetřené body, takže se můžeme těšit třeba na legendární Millennium Falcon. Na zemi i ve vesmíru lze hrát z pohledu první nebo třetí osoby.

 

 

 

Zopakujme si hlavní body našich dojmů. Betaverze akčního titulu Star Wars Battlefront II nás hluboce zaujala svým audiovizuálním zpracováním. K testování toho bohužel nebylo příliš, avšak už teď je zřejmé, že titul vyloženě staví na principech prvního dílu. I tentokrát nás pobaví souboje s mnoha úkoly, silní hrdinové i karty vylepšující schopnosti dané postavy. To vše je zpestřeno v mnoha ohledech a v polovině listopadu se tak v podstatě dočkáme propracovanějšího a hezčího prvního dílu. Největší otazník zůstává viset nad tolik očekávanou kampaní.

Další články z této sekce...

SDÍLET

Hodnocení

OHODNOŤTE ČLÁNEK

Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnocení
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé. Děkujeme za Váš hlas.

IKONKA

Ikonka GP
GamePark.cz
Toplist