Čekejte prosím
Čekejte, prosím...
Logo sekce

R.U.S.E.

07.06.09, 01:35, autor: Ammoni@c, rubrika: Herní sekce - Preview
Dnes jsme se zaměřili na velmi zajímavou strategii, která nás chce oslnit netradičním způsobem vedení boje a připravit nám tak zcela netušené možnosti, jak si vychutnat ty největší bitvy druhé světové války. Přitom se ale přesně drží historických událostí a to do těch nejmenších detailů. Je takové spojení vůbec možné a bude to po herní stránce fungovat?

Taky jste si jako malí doma hráli na vojáčky, třeba s kamarádem? Na stole v obýváku jste si udělali svoje bitevní pole, ze všech možných věcí udělali překážky, našli všechny zakutálené plastové vojáčky, vylosovali si, kdo bude hrát za rusáky a kdo za fašouny a už to jelo. A myslíte, že něco takového prostě už nikdy nemůžete zažít? Jen neházejte flintu do žita, vývojáři z Eugen Systems totiž kutí hru, která by vám mohla dávno ztracené vzpomínky a zážitky dost dobře pomoci oprášit. Vývojáři jsou to ostatně zkušení, vždyť jsou tvůrci velmi povedené strategie Act of War, která rozhodně patří mezi velmi dobré a povedené hry. Za celým projektem pak navíc stojí Ubisoft a to už by mohla být jasná známka toho, že si konečnou kvalitu hry pohlídají. Tak co, jste připraveni nebo jste si snad dokonce ze zaprášené krabice se slzou v oku vytáhli dávno zapomenutou sbírku plastových či cínových vojáčků? Dobře, jde se na to.

 

 

 

Představte si, že přijdete do místnosti a před vámi je obrovský stůl. Něco vám na něm přijde podezřelé, takže jdete blíž a najednou máte pocit, že vidíte ve vzduchu malá letadýlka, že to co vypadalo jako odhozená utěrka, je ve skutečnosti opravdový kopec, po kterém se dere vpřed spousta pěšáků a všude okolo vlastně probíhají ty nejtěžší bitvy. A teď si představte, že byste se mohli nad tím stolem dle libosti pohybovat, kdykoliv budete chtít se vznést vysoko nad něj, abyste měli přehled o celém bojišti, anebo se naopak snést až úplně dolů, a třeba i zaslechnete, že tamhle ten tank vpravo asi dostal zásah do motoru, protože jeho zvuk nezní vůbec zdravě. Ne to si nemusíte představovat, přesně tohle si pro nás vývojáři chtějí připravit. Když jsem poprvé viděl videa z reálného hraní a představil si všechny možnosti, které by z toho mohly vzniknout, řekl jsem si jen: "páni, jak to, že tohle ještě nikoho nenapadlo, vždyť to vypadá úplně báječně."

 

 

Vývojáři pro nás chtějí připravit úplně nové zážitky, co se vedení boje a způsobů jeho řízení týká.  K tomu jim má dopomoci engine s názvem Iriszoom. A zoomování nemá v názvu jen tak náhodou. Ostatně pokud jste se podívali na k článku připojená videa, bude vám hned naprosto jasné, o čem to vlastně mluvím. Hráč má možnost vznášet se vysoko nad celým obrovským bojištěm a mít tak absolutní přehled o tom, co se to pod ním vlastně děje. Jeho jednotky jsou v tu chvíli zobrazeny jen jako dvourozměrné obrázky, ale to je naprosto v pořádku, protože to zbytečně neodvádí pozornost od důležitých úkolů. Tím je posoudit komplexně celou situaci a vybrat tu nejlepší taktiku, aby všechny jednotky postupovaly soudržně. V tomto okamžiku jste tak v podstatě hlavním generálem, který uděluje ty nejdůležitější rozkazy a vše se řídí podle vás. Právě v tomto pohledu budete mít možnost volit si z více než desítky speciálních funkcí nebo chcete-li lstí - odtud taky název hry. A právě v nich bude spočívat vaše hlavní převaha na bojišti a podle toho jakou lest či fintu zvolíte, budete také muset podřídit vaše tažení s konkrétními jednotkami.

 

 

 

 

 

Celé bojiště bude rozděleno na několik samostatných oddílů. A právě pro jednotlivé oddíly budete moci zvolit úskoky, které vám pomohou ve vítězství. Po vzoru Potěmkina tak postavíte celé falešné jednotky či bojové formace tanků, čímž přilákáte pozornost protivníka, kterého mezitím obejdete a zatímco bude útočit na nehybné atrapy, zasadíte mu smrtelnou ránu zezadu. A co třeba pro jiný dílec nařídit rádiový klid, takže protivník vůbec nebude mít tušení, co na tomto území vlastně provádíte, budete se tak moci v klídku seskupit a zaútočit drtivou silou. A co další možnosti? Třeba díky zvědům získat veškeré plány nepřátelských jednotek a najednou tak mít přehled o tom, kam směřují a jakou silou disponují. Budete tak moct okamžitě poslat svoje jednotky přesně kam budete potřebovat a cizí vojáky rozdrtíte ničivou silou. A nebo naopak vysíláním úmyslně chybných informací protivníka přesvědčíte, že vaše silné těžké jednotky, které se na něj řítí, jsou ve skutečnosti jen kolona náklaďáků. Možnosti jsou opravdu pestré a těchto speciálních RUSE bude ve hře více než deset. Samozřejmě nepůjdou použít všechny zároveň, ale dostane možnost si třeba ze dvou vybrat a tomu přizpůsobit vedení bitvy. Jenže tím to všechno vlastně teprve začíná.

 

 

 

 

 

Vaše možnosti totiž budou daleko pestřejší. Budete moci řídit kteroukoliv jednotku, která bude pod vaším velením. Z generála se tak v okamžiku převtělíte do polních velitelů, na kterých také podstatným způsobem záleží, jak bitva ve finále skončí. A protože máte naprostou volnost pohybu nad bojištěm, budete moci dříve zadané úkoly, které by nemusely dobře dopadnout, dodatečně změnit. A nejen to. Právě tady prý bude docházet k mnoha akcím, které jsou zcela zásadní pro běh bojů. Namátkou třeba jmenujme suroviny, které v žádné strategii nesmí chybět. Protože jsme ale v druhé světové válce, zapomeňte na jejich těžbu. Tady bude mít hlavní slovo především jejich přeprava a včasné doručení na to správné místo. Obrovská kolona tanků je schloubou každého vojevůdce, ale pokud k nim včas nedopravíte palivo, jsou vám k ničemu. I takto se nakonec dají vyhrávat celé bitvy. Vždyť třeba Němcům se to ve válce neskutečně vymstilo a kdoví, jak by všechno nakonec dopadlo, kdyby dokázali všechny své jednotky dostatečně zásobovat. I takové věci tedy budete ve hře řešit.

 

 

Válčit půjde za všech šest hlavních armád, které se druhé světové války zúčastnily. Ovšem tvůrci jdou do takových detailů, že budete muset i způsob boje a taktiku přizpůsobit tomu, za jakou stranu se rozhodnete bojovat. Němci se spoléhali na velmi silné tankové jednotky, Sověti zase na obrovské zástupy pěšáku a silné dělostřelectvo atd. K tomu si přičtěte, že naprostá většina bitev bude zpracována přesně podle toho, jak se opravdu odehrály. Možnou taktiku tak můžete klidně nastudovat podle historických materiálů. Autoři nás chtějí vzít do podstatné většiny všech hlavních bitev odehrávajících se v Evropě, ale zavítat bychom měli i do severní Afriky. Nějakým způsobem by prý mělo dojít i na stavbu budov, starat se budete třeba o kasárny pro pěšáky apod., ovšem podrobnosti, jak to bude probíhat zatím nejsou známy. Autoři ale druhým dechem hned dodávají, že hlavní složkou celé hry bude především důsledné taktizování a bojování. Značnou pozornost pak chtějí věnovat multiplayeru, který rozhodně nemá být jen pouhým doplněním hry.

 

 

 

Vypadá to skvěle, co říkáte? Celý koncept hry se nám moc líbí a už teď se nemůžeme dočkat, až ochutnáme i plnou verzi. Nějaké pochybnosti, zvláště co se týká ovládání, v nás sice ještě pořád doutnají, ale datum vydání je stále daleko, takže se může mnohé změnit. Hra by měla vyjít až na jaře příštího roku a to nejen pro PC, ale na své si přijdou i majitelé Xboxu 360 a Playstationu 3.

Další články z této sekce...

Kupte si R.U.S.E. v našem shopu:
Cena:
199 Kč
Verze:
PC
Další platformy:
Xbox 360, PS3
Koupit hru R.U.S.E.

SDÍLET

Hodnocení

OHODNOŤTE ČLÁNEK

Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnocení
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé. Děkujeme za Váš hlas.

O hřeZákladní informace o hře
R.U.S.E. -Hodnocení GameParku:
92%Hodnocení čtenářů:
Vydavatel:
Žánr:
Přejít na stránku hry

IKONKA

Ikonka GP
GamePark.cz
Toplist