Poker pro pokročilejší – pravděpodobnost + odds
09.08.10, 15:53, autor: hoxik, vyšlo v blogu: Poker a vše okolo

Dnes je 23.5.2012 | svátek má Vladimír | právě hraje 1268 hráčů (GamePark hry: 55, Online hry: 1174, Flash hry: 94) | celkový počet registrací: 1 265 312

První a jedna z nejdůležitějších věcí je bankroll management. Pod tímto termínem se skrývá správná správa vašich financí, které jste ochotni do pokeru investovat. Obecná poučka používaná většinou hráčů zní: ke cash game stolu byste si měli brát maximálně 5% vašeho bankrollu a jako buy-in do turnaje ne víc jak 2%. V praxi to znamená, že pokud se Váš bankroll pohybuje okolo 1000$ tak byste měli hrát maximálně NL50 (označení výše limitu, v další části článku vysvětlím). A turnaje do BI 20$. Toto je jedna z nejjednodušších věcí, kterou může každý hráč, bez ohledu na počet odehraných hand a zkušeností, ovlivnit.
A teď od jednoduššího ke složitějšímu. Podle mě s trochou snahy zvládne spravovat bankroll i cvičená opice. To samé se dá říci i o počítání pravděpodobnosti, i když se ze začátku se Vám to zdát nebude. Začnu s jednoduchou teorií. Balíček pokerových karet obsahuje 52 karet, to doufám ví každý. Tudíž na jednu kartu připadají zhruba 2%. V praxi to znamená, že pravděpodobnost vytáhnutí například pikového esa je 2%, jakéhokoli esa 8% atd. V tomto vězí celá podstata problému počítání pravděpodobnosti. Samozřejmě, tohle není všechno, ale jako začátek teorie to stačí. Nyní k praxi.
Příklad: JTs (momentálně pomineme hru před flopem), na flop přijde 5h 8c Qs r a vy máte tzv. gut shot – zavřená postupka 8xTJQ, soupeř má AA. V tuhle chvíli Vás zachraňuje jen 9 – které jsou v balíčku 4 karty (outy) = 8% x 2 (turn a river) = 16% + nějaké running věci jako TT nebo JJ nebo TJ = ty dávají zhruba dohromady necelá 4% (s tím se, ale nevyplatí počítat). Shrnutí - máte zavřenou postupku a šance, že tento pot vyhrajete, je necelých 20%.
Příklad 2: JTs (v clubech – kříže), flop přijde 5c 8c Qh, nyní máte gut shot + flush draw – tzn, že Vám pomáhají všechny kříže = 9 karet + 3 devítky (jedna je křížová, tudíž je započítaná v kartách do flushe). Takže 12 karet (outů) x 2 = 24% x 2 (turn a river) a dohromady to dává 48% ale jsou tu drobné odchylky a opravdu je to kolem 42%.
Příklad 3: JTs (v clubech), pro Vás pohádkový flop Jh 8c 9c, nyní máte top pár + flush draw + straight draw – tzn, že proti AA Vám pomůže: jakýkoli kříž = 9 karet + 3 osmičky + 3 dámy + 2 kluci + 2 desítky. Takže 19 karet (outů) x 2 = 38 x 2 a dohromady to dává 76% - bohužel, tady už vznikají trošku odchylky a není to tak přesný, program určený přímo na počítání této pravděpodobnosti mi vypočítal 62%. Ale každopádně na takovémto flopu nejste téměř nikdy horší.
Takto se dá jednoduše vyjádřit Vaše procentuální šance na výhru. Jak se ale k takovému to výsledku dostat uprostřed hry. Dejme tomu, že máte takovouto velkou draw nebo i střední pár. Vaše handa nicméně potřebuje další karty, aby mohla být vítězná. Tady si musíte vypočítat zhruba kolik karet Vám dává šanci na vítěznou kombinaci. Dejme tomu, že jsou na stole dvě karty do barvy a dvě do postupky, vy ale máte druhý nejvyšší pár a druhou nespárovanou kartu jako kicker. Karty, na které čekáte, jsou ale jen karty, které nejsou v barvě boardu a které nedoplňují potencionální postupku. Tzn. board - Jc Ts 7c , vy držíte Th Kh a ve hře jsou spolu s Vámi další 3 lidé. Je dost pravděpodobné, že nejste nejlepší a určitě aspoň jeden z nich čeká na flush a jeden z nich drží kluka. Karty, které Vám pomáhají, jsou tedy jen jedna desítka (druhá by doplňovala flush) a dva králové. Tzn. 3 karty (outy) – 6 % x 2 = zhruba 12% na výhru tohoto potu v showdownu. Samozřejmě tyto počty nejsou nikdy úplně stoprocentní, protože musíte brát v úvahu hru soupeře (může si slowplayovat monster, nebo bluffovat)
Další ze znalostí každého, kdo to s pokerem chce myslet aspoň trošku vážně je počítání odds. Ty vyjadřují návratnost a výdělečnost Vašich sázek. Toto téma jsem již lehce nakousnul v minulém článku, takže dnes se ho pokusím rozvést ještě víc. Celkem lehce se tato problematika dá vyjádřit v sázení na hod kostkou. Sázíte na jeden hod a vsázíte 1$. Váš soupeř proti Vám vsadí 6$, že se Vám to nepovede. V tomto případě je šest možných výsledků – 5 které Vám sázku prohrají a 1 který Vám ji naopak vyhraje. Šance na prohru je tak 5:1 a případná výplata 6:1. A protože je výplata vyšší než riziko, je Vaše hra zisková a tudíž budete vydělávat (v šesti hodech v průměru ztratíte 5$ a jednou získáte 6$ a to znamená zisk 17 centů za jeden hod.
Příklad: Na flopu máte A high flush draw, v potu je už nyní 120 chipů vy za čarou máte 440 chipů, soupeř má stejně a vsadí All in. Nyní jste v situaci, zda dorovnat nebo ne. Teď k počtům – v potu je už nyní 560 chipů a dorovnání Vás stojí 440 hraje Vám 9 karet – 36%. Vaše odds jsou nyní 1,3 : 1 (560:440=1,3) ; ale na dorovnání potřebujete odds zhruba 3 : 1 a lepší – tudíž zde je to fold.
Příklad 2: na flopu máte A high flush draw, v potu je už nyní 320 chipů a soupeř vsadí All in za 120 chipů. Vaše odds se nyní vyšplhaly na 3,66 : 1 (440:120=3,66) – tudíž tady je jasný call.
Slovník:
NL50 – označení limitu (blindy 0,25$/0,5$ - vždy se při označování limitu používá částka 100bb)
Bankroll – peníze, které máte na účtě za účelem hraní pokeru
Clubs – kříže (např. 5c – křížová pětka)
Diamonds – káry (např. 5d – kárová pětka)
Spades – piky (např. 5s – piková pětka)
Hearts – srdce (např. 5h – srdcová pětka)
Apel na adminy pokeru.
Je sice pěkné, že jste přidali animace rozdávání karet, možnost natáčet si vlastní avatar a kdovíco ještě, ale můžu Vám říct, že tyhle věci tak maximálně rozptylují od hry a nic jinýho. Ale aby se tu něco udělalo s odsedáváním a následným přisedáváním s menším počtem žetonů, než ten daný člověk od stolu odešel to ne… Proto, Vás opět prosím, pokud chcete pozvednout zdejší poker, tak se vykašlete na serepetičky okolo a udělejte něco s jádrem problému.
OHODNOŤTE ČLÁNEK
Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnoceníPOSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Celkem komentářů: 23Dizzy. 09.08.10, 22:03
3. re
Stačilo by posledný problém riešiť takto - ak by vyhrával a vstane, môže prisadnúť len z tým čo vyhral. Ak by prehrával a vstane, môže si doplniť GB. Ale bolo by potrebné dohliadnuť, aby to fungovalo aj keď odíde z miestnosti a vráti sa.
calll_ ![]()
![]()
![]()
![]()
10.08.10, 12:21
5. re autor
v ďalší verzi bude opraveno to odsedávaní
hoxik 10.08.10, 12:47
6. re: 4,5
to 4: hazard je to jen pro ty, kteří poker nikdy nehráli nebo ho kloudně nepochopili... ano hraje se o peníze a hraje se s kartama, ale tady všechna podobnost s hazardem končí
to 5: super, už si začínám šetřit Gbody :D ale do tý doby, než to bude aktualizovaný tak tam nepáchnu :))
calll_ ![]()
![]()
![]()
![]()
10.08.10, 12:53
7. ...
no snad to bude co nejdriv dnes sem otom psal s programatorem :)
Carlos.Mortensen ![]()
![]()
![]()
![]()
11.08.10, 08:23
8. pěkné
tak rychle asi nikdy nepokročím
BenKenobi 11.08.10, 09:01
9. re6
takže již z definice (z wikipedie):
"Hazardní hra je taková hra šancí nebo dovedností, v jejímž průběhu musí každý z hráčů vsadit nějakou sázku, např. žetony s určitou peněžní hodnotou. Po skončení hry se sázky v nějakém poměru rozdělují zpět mezi hráče (sázející)."
Navíc je zde stále náhoda, takže netuším, proč by měl mít Poker vyjímku.
Prodám-Gbody ![]()
![]()
![]()
![]()
12.08.10, 19:44
10. peknej clanek:-)
a dik ze se snazis povzbudit adminy udelat neco s tim upisovanim
cling_ ![]()
![]()
![]()
![]()
14.08.10, 15:45
11. re 9
Poker není hazardní hra. Všechno dění ve hře můžeš částečně ovlivnit. Hazard se může brát, pokud hráči dojdou až k showdownu. Jenže většina profesionálních pokerových hráčů ani k showdownu nedojdou - buď poznají, že mohou být poraženi nebo sází tak, že mu to soupeři složí - a to už hazard není, je to jen hra o čistém rozhodování, co hrát a co ne ;)
hoxik 14.08.10, 21:46
12. re: cling_
líp bych to sám neřek:P
Bakelid™ ![]()
![]()
18.08.10, 16:27
13. Souhlasím...
... že poker je hazardní hra a na serveru kde 50% aktivních uživatelů nemá 15 let to není vhodné. A navíc- pokud jste nikdy nehráli real poker v kasínu ale někde s kamarádama ve škole tak nevíte co to je. Z pokeru má každej velký oči, ale když by hrál LIVE tak prohraje i gumu od slipů.
hoxik 18.08.10, 22:00
14. Bakelid
nemáš pravdu, o tom jestli je poker hazard se tu bavit nebudem, každej z nás má na to svůj názor a nebudem se přesvědčovat o opaku... navíc tady se to nehraje za peníze, tudíž to s hazardem nemá ani vzdáleně nic společnýho... je to jako prší, sou to prostě jen karty... navíc já třeba hraju docela často a u nás v klubu tak 3-4x do tejdne a každej den minimálně 4hod online, takže bych se nebál toho, že o tom nic nevim:P
Bakelid™ ![]()
![]()
19.08.10, 21:12
15. RE: 14
Nevím, ale myslím si že učit ,,děti,, již od puberty hrát o něco- třeba jen o body- hazardní hru nebo ne není diskuse pro nás.
PS: HAZARDNÍ HRY
,,Je to všeobecný pojem pro hry kdy o výsledku rozhoduje náhoda a hraje se o peníze.,,
hoxik 19.08.10, 23:18
16. re: 15
příde mi lepší, když hrajou tady o body než aby začínali jako já v hospodě o peníze :) navíc je to prostě fenomén doby, poker zažívá neskutečnej boom, každopádně tady se nikdy neshodnem... kdo hraje poker a trochu do toho pronikne o pokeru nikdy neřekne, že je to hazard a naopak... prostě kdo to nikdy nehrál, nebo prostě nepochopil podstatu hry, tak to bude řadit k hazardu jako je ruleta a maty... prostě jen úhel pohledu, samozřejmě, že tu rozhoduje štěstí, ale to se dá ve velký míře ovlivnit vlastními rozhodnutími... to máš jak ve fotbale nebo jakýmkoli jinym sportě, taky potřebuješ štěstí, vem si stolní tenis (vybírám to protože ho sám hraju), trefíš pásku, míček odkočí nahoru a je jen otázka štěstí jesli spadne na tvou stranu nebo soupeřovu, to samý je poker, to že se hraje o peníze je vedlejší, většina lepších hráčů se na peníze nekouká jako na peníze, ale jen jako na prostředky který potřebuješ ke hře, jsou to prostě tvoje nástroje ke hře, jako je pálka a míček, můžeš s nimi taky vyvíjet agresi a donutit soupeře ustoupit (složit) pokud jsi zatlačen do obrany, můžeš to vzdát, je to jen na tobě
vRRtulniik. ![]()
![]()
![]()
![]()
21.08.10, 18:42
17. Zdravim.
Nejprve musím napsat že fakt dobře zpracovaný článek, chválím,Hraju poker už dost dlouho samozřejmě nejsem nijak moc proffi ale nikdy sem nevěděl když před flopem foldnu karty tak ty moje karty co jsem foldnul před flopem jdou zpět do balíčku k dealerovy a ten je promícha než rozloží flop ? nebo ty karty jdou někdě mimo a už se v davém kole nemůžou ukazat na stole?
Asi trochu školácka otázka ale holt. nevím :) dík za odpověd a ještě jednou dobry článek :)
hoxik 21.08.10, 23:06
18. re: vRRtulniik.
jdou mimo... když si někdy všimneš, tak balíček drží dealer pořád v ruce a odfoldovaný karty dává úplně stranou
vRRtulniik. ![]()
![]()
![]()
![]()
22.08.10, 13:35
19. :)
Dík, myslel sem si to už z toho důvodu že když sem karty tak nikdy se mi nestalo že by se pak objevili na stole..ale dík že si mi to potvrdil:).. ale jinak, né všude to dealer dava bokem no.... hraju jen po netu a na živo si zahraju tak max do pul roka:) díky za odpověd:)
prodam ![]()
![]()
![]()
![]()
22.08.10, 22:30
20. re
jjj mas naprostou pravdu s odsedavanim a cely je to hezky clanek,,,akorat ten gp je na tohle nakej spatnej ,,,hezky clanek 5/5 ;)
godzis99 26.10.10, 13:10
21. jak mam zacit hrat
mne nejde hrat ten poker
Low.style.paca:) ![]()
![]()
![]()
![]()
02.01.11, 23:17
22. Pěkný článek
Akorát nemáš chybu v 3 přikladě? Myslím že ty 8 ho nezachraní když bude mit top par s 8 proti AA s 88 jinak 5/5*
ZexXxeR ![]()
![]()
![]()
![]()
28.02.11, 16:15
23. dobre
tohle jedobre no
| 12.7.2009 19:59:33 | |
| 1,24 | |
| 15 846 | |
| RSS zdroj |

REDAKCE BLOGU
Celkem redaktorů: 1