Čekejte prosím
Čekejte, prosím...
Logo sekce

Parabellum

16.06.09, 00:00, autor: Ammoni@c, rubrika: Herní sekce - Preview
Tvorba her sebou přináší mnohá úskalí a úplně nejhorší je neustálé oddalování termínu vydání. Dnes si představíme dlouho vyvíjenou střílečku z vlastního pohledu, která se značně inspiruje Counter Strikem, ale přitom nezapomíná ani na rozsáhlé on-line funkce se spoustou dalšího obsahu navíc. Čím chce ale hráče nalákat především? No přece tím, že bude k dispozici úplně zadarmo.

O některých věcech často můžeme prohlásit, že zrají jako víno. Bohužel u her to příliš neplatí, protože čím déle je hra ve vývoji, tím větší je pravděpodobnost, že nakonec půjde o pěkný průšvih. Hra, kterou si dnes představíme, by mohla být velmi žhavým kandidátem. Začátek jejího vývoje se totiž datuje na samý úvod roku 2004 a to je období, kdy byla teprve dva měsíce v prodeji hra Call of Duty. Ano, opravdu jsem nezapomněl dopsat žádnou číslovku. Takže zatímco série CoD již brzy přijde s šestým dílem, i když všechny netvořili stejní vývojáři, Parabellum je během této doby stále vyvíjena a to už začíná být opravdu na pováženou. Jenže občas se může stát zázrak. Pocity zahraničních redaktorů, kteří si měli možnost na vlastní kůži zahrát neveřejnou betu, jsou víceméně velmi nadšené a pozitivní. A to nejde brát na lehkou váhu. Pojďme tedy společně rozlousknout, zda skutečně půjde o skvělou a do posledního detailu propracovanou hru, která léty vývoje neztratila nic ze své atraktivity nebo tu naopak máme jen nafouklou bublinu, jež splaskne hned po vydání?

 

   

 

Parabellum by měla být masivně multiplayerová střílečka z vlastního pohledu. Od začátku ji tvoří v podstatě nezávislé a neznámé německé studio ACONY Games. Titul prošel poněkud bouřlivým vývojem, takže jistě nebude nezajímavé, zabřednout trošku do minulosti. Hra byla na samém počátku vyvíjena na Far Cry enginu, ale naštěstí autoři v pozdějších fázích přešli na dnes již prověřený Unreal Engine 3. Původně se počítalo i se singleplayer kampaní, ale to postupem času tvůrci zavrhli. I prostředí bylo dříve pouze jednotvárně městské, pokud si tedy o zajímavém New Yorku vůbec můžeme dovolit něco takového napsat, ale podle posledních informací bychom měli zavítat do nejrůznějších koutů naší planety, namátkou třeba i do jihoamerické džungle. I co se týká multiplayerových módů, tvůrci se před léty vychloubali, jak chtějí redefinovat on-line žánr a nabídnout hráčům něco úplně jiného. Nemůžeme říct, že náplň hry, kterou si podrobněji představíme níže, není nezajímavá, ale v podstatě se jedná "jen" o notně modifikovaný a upravený deathmatch. Tak, tím bychom mohli uzavřít naše okénko do minulosti a pojďme se podívat, co mají vlastně tvůrci připraveno v aktuální verzi hry.

 

Takhle hra vypadala v roce 2006...

 

Hned jako první znovu zopakujme informaci, která vás zcela jistě bude zajímat. Hra totiž bude k dispozici zcela a naprosto zdarma. Tvůrci si zřejmě uvědomují, že nabídka podobných titulů je neuvěřitelně bohatá a tohle je jistě velmi dobrý způsob, jak přilákat velké množství hráčů. Financování pak bude probíhat systémem mikroplateb, kterým se ještě budeme podrobněji věnovat. Ve hře se ocitneme v blízké budoucnosti, konkrétně v roce 2018. V podstatě došlo k zprivatizování armády a vojenských složek, takže kdokoliv má možnost založit si svou vlastní armádičku. Stojí tak proti sobě dvě organizace, CTF a Syndicate, které proti sobě vzájemně bojují a k tomu všemu si přidejte ještě organizaci C.I.N., která se stará o udělování zakázek pro jednotlivé žoldácké organizace. V konečném součtu pak prý půjde o samotný osud světa, protože žoldáci jsou ostří hoši a pro prosazení svých zájmů bez mrknutí oka použijí i několik jaderných bomb.

 

    

 

Vy si jako žoldák začátečník vyberete jednu z těchto organizací a postupně se vypracujete v ultimátního zabijáka. To bude probíhat v rozsáhlé on-line kampani, během které se postupně budete zlepšovat, získávat nové vlastnosti a v neposlední řadě i lepší zbraně. U zbraní se počítá se i s jejich postupným upgradem, přičemž v konečném stádiu by měly nabídnout až sedm různých vylepšení. Průběh samotné kampaně, jinými slovy toho jak vlastně budete hrát, vypadá velmi zajímavě. Každá kampaň bude tvořena několika samostatnými vzájemně spojenými mapami. Představte si část města, řekněme jednu čtvrť, která bude rozdělena na několik území. Každé toto území bude vlastně představovat jedno herní kolo. Zápasy budou probíhat podobně jako třeba v Counter Striku, kdy se proti sobě postaví až 16 hráčů ve dvou týmech. Na tomto území (jedné mapě) se odehraje jeden zápas, během kterého se vyhodnotí vítěz, po skončení tohoto kola se výsledky vynulují a plynule se přejde na další území a tak dále. Vaše globální výsledky určující pokročilost vaší postavy jsou samozřejmě zaznamenány. Bude se tedy jednat o souhrn rychlých zápasů v mnoha různých na sebe navazujících mapách. Autoři sami říkají, abychom si to představili jako plynulý přesun bojové jednotky městem, přičemž kompletní průchod celou kampaní by měl trvat od půl do maximálně jedné hodiny. Stejný systém používá třeba i Left 4 Dead, i když herní náplň je samozřejmě značně odlišná.

 

   

 

Vše bude podpořeno i příběhem, takže jedna skupina bude například disponovat jadernou bombou a druhá se ji bude snažit objevit a zabránit tak zničení celého města a kolem této záležitosti se bude točit jedna celá kampaň atp. Další kampaně by měly postupem času přibývat, čímž chtějí tvůrci zároveň udržet hráče při stálém hraní. Pokud se jim podaří vymýšlet skutečně zajímavé scénáře a herní situace, mohlo by to velmi významným způsobem oživit samotné hraní. Čímž se dostáváme ke způsobu, jakým chtějí autoři svůj projekt vlastně financovat. Nabídnou totiž hráčům až neuvěřitelnou spoustu všemožných nastavení a upgradů postavy. V propagačních materiálech se hovoří o tom, že by mělo jít vytvořit až 10.000 různých a unikátních charakterů. To zní jistě lákavě až fantasticky, ale jak říká jeden z redaktorů serveru IGN, není všechno zlato, co se třpytí. Tato variabilita totiž umožní vytvářet v podstatě jakékoliv postavy a redaktor přiznává, že nebyl moc nadšen, když společně s ním v týmu byla postava v růžovém oblečku a se zeleně zářivými vlasy. Aby se tak snaha tvůrců nakonec neotočila proti nim.

 

...a takhle na konci roku 2008 

 

Jiné aspekty hry ovšem mají vývojáři jak se zdá dobře promyšlené. Jasně totiž říkají, že si uvědomují, že hráči velmi citelně vnímají, pokud si někdo to, jak dobře hraje, koupí za peníze. Vítězství si tak nepůjde koupit, respektive to podstatné co rozhoduje o vašem vítězství, jako jsou upgrady zbraní a vylepšování postavy, půjde získat jen hraním. Mikroplatby tak budou využívány především pro různé serepetičky jako je třeba oblečení, a i tady autoři chtějí myslet na nemajetné hráče. Máte tak na výběr ze dvou možností. Buď budete hrát opravdu mnoho hodin denně, čímž se k těmto vylepšením také dostanete, nebo pokud hrou strávíte méně času, budete mít možnost si je za malý obnos koupit. Dříve se v souvislosti se hrou také hovořilo o in-game reklamě, která by měla z části její provoz financovat. Jestli ovšem tato reklama nakonec bude i v aktuální verzi hry není zatím zřejmé, i když předpokládaný koncept - hraj pár hodin a upgrady si zaplať nebo hraj skoro pořád a pak to dostaneš zadarmo - by tomu přesně odpovídal.

 

   

 

Hra může na první pohled vypadat jako další klon Counter Striku, ale při hlubším pohledu přece jen nabízí hodně možností navíc. Velmi dlouhá doba vývoje se tentokrát negativním způsobem na výsledné kvalitě hry neprojeví, ostatně pokud autoři důsledně vyladí hratelnost a nabídnou spoustu přidané hodnoty navíc, mohlo by se opravdu jednat o velmi podařenou hru. Pomoci k popularitě jí jistě pomůže i to, že bude k dispozici zdarma, ovšem máme velké pochybnosti, zda se vývojářům i následný provoz podaří financovat pomocí mikroplateb. Nechme se tedy překvapit, jaká finální podoba hry bude, spuštěna by měla být již velmi brzy a to v průběhu léta. Později se počítá i s konverzí na konzoli Xbox 360.

Další články z této sekce...

SDÍLET

Hodnocení

OHODNOŤTE ČLÁNEK

Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnocení
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé. Děkujeme za Váš hlas.

IKONKA

Ikonka GP
GamePark.cz
Toplist