
OHODNOŤTE ČLÁNEK
Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnocení
Dnes je 23.5.2012 | svátek má Vladimír | právě hraje 115 hráčů (GamePark hry: 0, Online hry: 104, Flash hry: 11) | celkový počet registrací: 1 265 190

Když si občas pročítám komentáře pod pokerem, nestačím se divit, kolik se dá vymyslet variací na slovní spojení „poker je skvělá hra“. Přitom, zde na GP se o pokeru nedá moc mluvit. Určitě Vás zajímá proč. Právě to se Vám pokusím vysvětlit. Je mi jasný, že mě ukamenujete za to, co napíšu, ale prostě si nemůžu pomoct.
Hra o Gbody je podle mě je jedna z nejlepších myšlenek zdejšího pokeru. Vždyť ty slouží, jako platidlo místo peněz ve virtuálním světě GP. O jejich kladech a záporech se už mnohokrát psalo, takže tímto směrem se můj článek ubírat nebude. Zároveň je to, ale největší mínus zdejšího subsvěta.
Valná většina hráčů, co jde hrát poker, už o něm někdy slyšela a umí aspoň ty nejzákladnější pravidla a pamatují si posloupnost výherních kombinací. Tady to, ale vědomosti mnoha hráčů končí. Podle toho také vypadá průběh hry. Já ho přirovnávám k hraní na automatech.
Proto se vám pokusím popsat některé pro pokročilejší hráče až donebevolající absurdnosti. Začnu s výběrem limitu. Je jasné, že čím vyšší limit (blindy), tím vyšší výhry, ale samozřejmě i prohry. A to si už většina hráčů neuvědomuje. Všichni vidí, že na limitu 5/10 je v banku ještě před flopem mezi 50-100 body a víc je nezajímá. Kolikrát to znamená, že je v banku víc Gbodů než ten dotyčný hráč má vůbec na účtě. A právě toto pokeru v našem subsvětě škodí asi nejvíc. Hráči, kteří nedokáží pochopit, že k vyššímu limitu se člověk musí vypracovat a ne vzít všechny body na co nejvyšší limit a doufat, že udělá double-up a získá dvojnásobek. A když už se to stane, tak si ten dotyčný hráč odsedne rychle se své vyhrané body schová a přisedne si ke stolu znovu s minimem. Kolikrát, když to vidím opakovaně, tak se už neudržím a dost sprostě nadávám, protože tohle k pokeru opravdu nepatří. Ve většině heren je toto řešeno stoly s vyšším minimem startovních žetonů a navíc pokud si hráč od stolu odsedá s vyšší částkou, než se kterou přišel, není mu určitý čas umožněn přístup k tomuto stolu s částkou menší, než se kterou odstoupil.
Nehledě na to, jedno ze základních pravidel říká: „každý hráč může od ostatních hráčů vyhrát pouze tolik, kolik sám má“. Takže je podle mě lepší jít ke stolu s plným stackem než s 10bb a dostat hned první kolo top handu a udělat double-up s 100bb než když si přisednete s minimem a s touto handou se kterou byste mohli vyhrát od každého 100bb tak vyhrajete 10bb.
Další zápor a podle mě největší, je bohužel pro ostatní hráče, kteří si ke stolu berou maximum. Na limitu 1/2 přijde člověk s 20 gbody. Já dostanu AKs, což je dobrá startovní handa, nicméně jí musí pomoci flop. Proto si ji před flopem raisnu na 12 gbodů a onen shortstack mě callne s 89s, ostatní položí. Flop příjde 54Jo – ve většině situací člověk s AK vyšle tzv. continual bet, což znamená pokračování agrese, kterou vyvíjel před flopem. Normálně by c-bet znamenal velikost zhruba 15 gbodů, což je malinko přes půl velikosti potu. Nicméně shortovi zbývá za čarou jen 8 a v banku je už nyní 35 bodů (1 SB + 1 BB + raise 12 + call 12 + c-bet 8) a proto dorovnat 8 bodů je už povinnost (říká se tomu odds – má dvě žívé karty 89 což mu dává proti dvou mým overkartám AK pravděpodobnost výhry zhruba 25% - 1 : 4 ; na dorovnání má 4,5 : 1 – tudíž bude dlouhodobě ziskový; ale kdyby měl více, musel by dorovnat 15, což by už ziskové nebylo a musel by položit). Nebo prostě polopaticky, když někdo dá do banku před flopem 12 bodů, tak dorovná 8 už na jakémkoli flopu.
Slovníček:
AKs - AK v barvě
Shortstack - hráč s málo žetony
Stack - počet žetonů
Overkarta - vyšší karta než soupeřova a zároveň než karty na stole
Toto platí samozřejmě pouze pro cash game. Turnaje Sit and Go jsou naštěstí naprogramováni adminy, tudíž mají aspoň trošku úroveň.
Proto bych si dovolil apelovat na adminy, aby s tímto problémem něco udělali, pokud chtějí zlepšovat kvalitu zdejšího pokeru. Je sice pěkné, že se udělalo nové prostředí, ale bez pořádných pravidel stojí poker v jakékoli formě a jakémkoli kabátě za „starou belu“.
Budu rád za každý Váš názor na tuto problematiku. A jsem zvědav kolik z Vás se přizná za shortstackování.
ANKETA
Celkem: 259 hlasů
V této anketě jste již hlasovali.
Buď jste v této anketě již hlasovali, nebo hlasoval někdo se stejnou IP adresou. Pokud chcete hlasovat, zaregistrujte se prosím.
OHODNOŤTE ČLÁNEK
Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnoceníPOSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Celkem komentářů: 33 Hugo_zly_muz ![]()
![]()
![]()
![]()
20.07.10, 22:35
13. re:12
Jn, tak třeba by to taky šlo, ale na to já nemám nervy a hlavně štěstí o kterým poker hlavně je a neříkejte že ne
. Protože třeba teď v tom turnaji co sem hrál sem prohrál na hře kdy sem měl na flopu dva páry betnul sem, soupeř raise, tak du all in a on má jen 33 no a samozřejmě že na river mu příde trojka... Prostě smůla jak děs , kterou mám furt
hoxik 20.07.10, 22:53
14. Re Hugo
jo poker je o štěstí, ale ty musíš umět to štěstí eliminovat... pokud vyhraješ ty poty před showdownem (ukázáním karet) tak je to o umění, pokud ale hraješ až do showdownu tak musíš s badbeatama počítat... já sem před chvílí dorazil z turnaje, kde sem vypad na top dva páry do doblitý zavřný postupky na riveru, jen proto, že pán neumí zahazovat jednu overkartu... s tim prostě nic nenaděláš... a pokud nemáš trpělivost tak to nemůžeš hrát, kolikrát sem hrál turnaj i 10 hodin.
Hugo_zly_muz ![]()
![]()
![]()
![]()
20.07.10, 23:42
15. re:hoxik
Takže hraješ na pokerstars a tam máš nejvíc vyděláno? Nemohl by sis mě prosím přidat na ICQ, já bych měl pár dotazů ohledně PS jestli bys měl zejtra nebo někdy čas...
Spolujezdec ![]()
![]()
![]()
![]()
21.07.10, 00:15
16. jojo asi jo
v tom odsedávání máš pravdu.. dojde dežo který dojde s 20 bodama dá all-in pokud vyhraje odsedne sedne dá 20 gb a zas tak okola okud neprohraje... :D proto já osobně hrávám Sit and Go to je o něco lepší ale na Pokerstárs je to to samý co na GP... ( aspon za hrací peníze)
Dizzy. 21.07.10, 12:36
18. re
Ďalšie milé "řešení" typu - admini, riešte to!
Máš síce pravdu v tom čo hovoríš, ale mohol by si tu dať nejaký návrh ako to riešiť. Nie len proste povedať aby to riešili.
Goofy! ![]()
![]()
![]()
![]()
21.07.10, 13:24
19. jojo
A proto je nejlepší sehnat kufřík s žetonama a sednout do hospy :) každej dá vklad 2-3 kila a pak je to aspoň dobrá hra. A neco málo můžeš i vyhrát.....
cesmi 21.07.10, 15:00
20. re
já chodim ke stolům s max limitem kterej stůl dovoluje a na shortstcích zatim vydělávám ..protě uprav svojí hru ,tak by si byl ev+ ....nemůžeš očekávát ,že si na severu ,kde většina lidí ani neumí pravdla, zahraješ ...
M@tr0$ ![]()
![]()
![]()
![]()
21.07.10, 15:02
21. jj
plně s tebou souhlasím
a hlavně s tím odsedáváním, který mě někdy dokáže pořádně nas...! ale naštěstí už vím, kteří amatéři to dělají, tak si s nima ke stolu nesedám
hoxik 21.07.10, 16:34
22. re Dizzy + řešení
v článku návrh řešení je:) zvednutí minimálního počtu žetonů ve hře a zamezení přisednutí ke stejnému stolu s částkou menší než se kterou si přišel po dobu minimálně 5 min..
Malarkey* ![]()
![]()
![]()
![]()
29.07.10, 19:19
26. Poker
bych hrál rad..ale jelikož neni nikdo kdo by mě to naučil tak to nejde
Gh0stiiik93 ![]()
![]()
![]()
![]()
31.07.10, 09:35
27. Jo
přesně tak, v něčem s tebou souhlasím.
JeronymJosef ![]()
![]()
![]()
![]()
04.08.10, 14:05
28. jojo
Autor to přesně vystihnul...
paulix 05.08.10, 00:08
29. jj
presne me stvou ty hraci kteri hodne vyhrajou a schovaj si to
Prodám-Gbody ![]()
![]()
![]()
![]()
07.08.10, 14:45
31. dobrej clanek
ale zajimavy je ze v ankete se priznalo ze chodi s minimem jen 11% a pritom tady upisuje minimalne 75% lidi a to vubec neprehanim!!hodne to kazi tu hru to teda j
musime jen doufat ze ten min. vklad zvysej napr. na 1/2 aspon na nakejch 30bb nebo aby lidi mohli vzit min. tolik s kolika vodsedli..
kubinhok 10.08.10, 10:44
32. borec
nezapomen ze tohle neni profesionalni herna, a tady tyto chyby podle me nejsou tak podstatne:) kdyz si chces poradne zahrat zajdi do profesionalni herny ....
Elkira ![]()
![]()
![]()
![]()
12.08.10, 09:18
33. k Problému
Ne že bych se chtěl těchto hráčů zastávat, avšak neuvažovali jste někdy že je to i taktika?? Hráč si stanoví limit který smí "utratit" a s tím hraje... pokud vyhraje něco na víc, tak si to schová, ale navíc to taky může pomoci s blufováním, pokud vidíte že mám jen 200gb a dá all in je to něco jiného než kdyby měl u sebe 1000 a dal 200 ne? :P¨
Doufám že to co jsem myslel jsem napsal dostatečně srozumitelně, jinak mě to nenapadlo formulovat...
cling_ ![]()
![]()
![]()
![]()
14.08.10, 15:32
34. re 33
Problém je v tom, že poker neni o tom si zahrát 3 vydařené hry a utéct ;) ale to na gp nikomu nevysvětlíš, cash game je tu ztráta času..
btw. pěkný článek 5/5
prodam ![]()
![]()
![]()
![]()
22.08.10, 22:31
35. jj neco na tom je
je to pravda davam za 5/5 ;)
Dragonnek* 24.08.10, 10:16
36. Svata pravda...
Typci co pridou, pred flopem daj all-in, nakonec stejne nemaj nic tak vodsednou, prisednou znova a jedou to sami dokud maj gb me vazne dokazou hnout zluci
^1***^7Jo^1hn^7yMT^1*** ![]()
![]()
![]()
![]()
31.08.10, 22:29
37. pravda
ale pořád tady hraju rád
| 12.7.2009 19:59:33 | |
| 1,24 | |
| 15 842 | |
| RSS zdroj |

REDAKCE BLOGU
Celkem redaktorů: 1