
OHODNOŤTE ČLÁNEK
Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnocení
Dnes je 23.5.2012 | svátek má Vladimír | právě hraje 113 hráčů (GamePark hry: 0, Online hry: 102, Flash hry: 11) | celkový počet registrací: 1 265 190

Dneska jsme si ve škole pouštěli televizní inscenaci povídky Dlouhé dopoledne, o politickém vězni, "kulakovi", který přišel kvůli komunistům o všechno a po dlouhém úsilí mu byl odsouhlasen nový soud. Jenže na ten mu bachaři zabránili přijít, takže rozsudek 15 let za nic byl potvrzen bez možnosti odvolání.
Potom ještě dokument o několika politických vězních-důstojnících. To bylo přeci jen o něco veselejší, protože to byli lidi, kteří se nenechali zlomit a ač prošli peklem, zachovali si humor, jasnou mysl a především ducha obrovského vlastenectví, vštípeného jim už v dětství. Člověka až zamrazilo, když jeden tenhle starý voják celkem nevzrušeně popsal mučení, jaké v komunistickém vězení zažíval a pak dodal: "A to dělal Čech Čechovi, bratr bratru!" "Stáli tam samí generálové, spousta vyznamenání, z devadesáti procent hrdinové z druhé světové války a já si řekl: Co to je za režim, že likviduje takovéhle lidi?" Ano, komouši byli zběř nejhoršího druhu, od bachařů až po potentáty. To, že se s nimi po revoluci zúčtovalo jen symbolicky a dodneška parazitují ve státní správě a začátkem devadesátých let byli jedněmi z nejdravějších a nejúspěšnějších kapitalistů ve státě (částečně díky poněkud zpackané privatizaci) a že jsme s nimi nezatočil jako Rumuni, je podle některých důkazem Havlovy a vůbec české morální síly. Že jsme byli tak hezky sametoví.
Ale když jsme dneska dokoukali ty dokumenty a já jsem jel domů, co jsem neviděl na dveřích metra? Umně vyvedená fungl nová samolepka v černé, žluté a černé, "PROTI ZRUŠENÍ KOMUNISTICKÉHO SVAZU MLÁDEŽE", "PROTI ANTIKOMUNISMU", "www.ksm.cz", okolo nějaké romanticky Che-Gevuarovské srpy, kladívka, hvězdičky, zaťaté obrněné pěstičky dělnické třídy a podobné sračky. Samet je fajn, ale jestliže se tu dvacet let po revoluci ještě prohánějí hajzlové schopní něco takovéhleho organizovat, a magoři, kteří do něčeho takového vstoupí (protože oni to opravdu JSOU mladí lidé, hovada ubohá), něco je špatně. A je výsměchem všem, kteří umřeli v komunistických lágrech, když estébáci jezdí v drahých autech a mají tučnou penzičku, práskači podnikají a banda těch nejotrlejších bastardů stále leze lidem na oči se svojí Komunistickou stranou, kterou dokonce drze ani nepřejmenovali, jak se to stalo v okolních zemích. Jsme my to ale chápaví a schopni odpuštění, my Češi. A přitom jsou všude památníky obětem režimu, naše bulvární deníky vláčejí vojáčky a zpěváky, se kterými si někdy StB popovídala, bahnem a naše justice soudí babičku Brožovou-Polednovou až dvacet let po revoluci, když jí přitom mohli zaslouženě šoupnout za katr, ještě když byla zdravá a dost mladá na výkon trestu. To taky není charašo. Je to zbabělý a ubohý. Pokud bolševiky nezavírali hned po revoluci, je sprostý svatouškovství s tím začínat teď.
Po revoluci se měly vynášet tresty, a až ti kteří by tomu nějak unikli, třeba proto, že byli jenom obyčejní pitomečkové, by měli být morálně odsouzeni dnes. Ne naopak. Proto, bijte bolševiky, dokud je to důstojné a kašlete na ně, když už je posílání babiček do vězení jen politickým trikem, jak si zvednout preference u voličů.
Tento článek jsem publikoval taktéž na svém blogu gilnar.bloguje.cz. Rád si přečtu Vaše komentáře a názory k mým dalším článkům a povídkám, publikovaným tamtéž.
ANKETA
Celkem: 112 hlasů
V této anketě jste již hlasovali.
Buď jste v této anketě již hlasovali, nebo hlasoval někdo se stejnou IP adresou. Pokud chcete hlasovat, zaregistrujte se prosím.
OHODNOŤTE ČLÁNEK
Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnoceníPOSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Celkem komentářů: 23
Gilnar 14.10.08, 19:30
4. Anastaz
Děkuji za komentář. Asi máš pravdu, o revoluci v Rumunsku toho moc nevím, ačkoli je mi jasný, že popravu Ceauscesca spískali především ti, kdo měli taky nějaký temný místa v minulosti, ale na odsouzení Brožové-Polednové mi vadí především to, že se dvacet let nic nedělo, počkalo se až většina zločinců umře a pak se to teprv začalo vytahovat.
Anastaz ![]()
![]()
![]()
![]()
14.10.08, 19:59
5. Ale jo,
samozřejmě je to dvacet let po revoluci krapet pozdě. Ale u některejch věcí je pozdě lepší než nikdy. Navíc, když se koukneš na obdobný případy kamkoliv do světa, není dvacet let žádná vyjímka. Tak to holt chodí v naší části světa, kde už se (naštěstí) při každym převratu nevěšíme na kandelábry. S tím nic nenaděláš, a ani já.
Angel7.cz 14.10.08, 20:16
6. ..
Tady zadnej Komunismus nebyl Komunismus je utopie ktera je v beznym state neproveditelna .
^1IT^9Pady ![]()
![]()
![]()
![]()
14.10.08, 21:23
8. Angel17.cz
Autor myslel, asi totalitní režim založený na socialistických ideálech, který se jaksi nepoved. Ale máš pravdu, socialismus podle Marxe je utopie.
Btw 5* za téma, který možná rozpoutá zajmavou diskusi.
PipMan ![]()
![]()
![]()
![]()
14.10.08, 21:28
9. komunismus dle Marxe a Engelse
je dobra filozoficka teorie, utopie,ale kladna. To, co udelal Lenin a jeho soudruzi neni cesta komunismu jak byl vymyslen ,ale jde o upraveny...ten je spatny, no question about it.
Anastaz ![]()
![]()
![]()
![]()
14.10.08, 22:53
10. re 6.
Máš pravdu, komunismus tady nebyl. Stačili komunisti. Ti nám ukázaly, že je to taková utopie, až je to nesmysl a blábol.
dive_
15.10.08, 07:15
11. bože :D
nesnáším komunismus :D ti co volí to nemaj v hlavě v pořádku :)
Minefield^$ ![]()
![]()
![]()
![]()
15.10.08, 12:54
12. masakr
super článek 5/5, konečně se tady řeší důležitý téma. A s rychlokvaškou Brožovou už bych nic nedělal, protože stejně za chvíli chcípne, což je dobře :-/
CARETTA ![]()
![]()
![]()
![]()
15.10.08, 14:53
13. blbý komunisti
caretta
69614 ![]()
![]()
![]()
![]()
15.10.08, 17:59
14. lol
Fakt docela dobrý názory.
BarneyStinson
15.10.08, 20:04
15. už mě sere
jak lidi dávaj dohromady socialsmus s komunismem...Do prdele, když o tom nic nevíte tak to nepiště.Komunismus nikdy nevládl a vraždy jemu připisované jsou vraždami socialsmu a to že je zde KSČM, která má úplně jinej program než když zde byl režim tak ji hned zakážeme? Těch 15% lidí co ji volí pošleme na převýchovu. Inu, staneme se stejnými jako ti vrazi. A navíc, strany hlasající to co strany Bývalého režimu by zakázány být měli. Ostatně, když říkáte zákaz KSČM tak rovnou můžeme zakázat Českou stranu národně socialstickou a Národní stranu...Ne že bych je nějak obhajoval ale ČSNS má v názvu to samé co NSDAP tak proč nebyla zakázaná?
yeah_ ![]()
![]()
![]()
![]()
15.10.08, 22:16
16. to jsou blbci
vsichni do jednoho
Gilnar 16.10.08, 14:12
17. Arnie Rimmer
KSČM se hlásí k odkazu KSČ, jsou v ní stejní lidé jako tehdy, tedy, je to stále to samé. Neříkám, že by se měli voliči KSČM převychovávat, říkám, že je s podivem, že dneska ještě někdo volí lidi, kteří se hlásí k ideálům ozbrojené revoluce, kontroly hospodářství, likvidace individualit, apod.
Komunismus kontra socialismus je slovíčkaření. Komunismus je nedostižný ideál rovnosti a spokojenosti, tomu, co tu bylo se sice nejdřív říkalo lidová demokracie, potom socialismus, každopádně to provozovali lidé, co si říkali komunisti a byli zločinci. Náckovské strany bych z gustem zakázal taky, s tím žádnej problém. Koneckonců, nacismus je násilnická ideologie založená na nenávisti k rase (rasám), komunismus to samé, ale jak řekl myslím že zrovna Lenin, s "nenávistí rasovou proměněnou na nenávist třídní."
Toť vše, díky za vaše názory.
^^11Lakatosh ![]()
![]()
![]()
16.10.08, 16:18
18. špína
špina špina špina fuj hnus a kentus(myslim komunisty :D)
SkullCrasherCZE ![]()
![]()
![]()
![]()
16.10.08, 19:59
19. Už se těšim až...
budou žít pouze lidé, kteří budou PROTI Komunismu, ale to je moje velmi optimisticka myšlenka. Prosím nechte mě snít...
#^EXE(cz) ![]()
![]()
17.10.08, 10:44
20. jj
stejný názor
pivko 17.10.08, 23:15
21. komunismus nikdy nikde nebyl
Komunismus je nádherná utopie, která nikdy nikde nemůže fungovat.
A to z jednoho prostého důvodu -> protože jsme jenom lidi a ne dokonalé bytosti bez podlosti, závisti a všech těch "krásných" lidských vlastností.
On nemůže fungovat ani kapitalismus, ale to už je jiná pohádka.
^4S^9nake^4S^9h!^4T 18.10.08, 09:50
22. toje fakt
konecne poradny tema k diskuzi :D
Baggerfuhrer 23.10.08, 03:58
23. Nevyrovnani se s minulosti
Tenkrat v 1989 a 1990 panovala euforie z toho, ze komousi sli konecne do hajzlu. Uz nevladli, na hrade jezdil Havel na kolobezce a drtiva vetsina lidi nevedela, cop vlastne chce, zato dobre vedela, co nechce, a to komouse u vesla. Byl zakladni ekonomickej problem, a to sdelit narodu, ze ekonomika CSSR je bez sance na konkurenceschopnost za normalnich podminek. Ze i tak prosluly tovarny, jako CZ, CKD, nebo Skoda Plzen, nema sanci uz jen v evrope, (mozna misty v africe), pokud nepujde hodne pod cenu. Do toho prisel rozpad RVHP a prechod na normalni ekonomickej system. Rusko chtelo odebirat, ale nemelo cim platit. A na zapad se vyvazelo jen to nejlepsi odsud, a to jeste hodne za levno, aby se to prodalo. Neexistovaly distribucni kanaly pro export, s vyjimkou tzv. PZO, monopolnich podniku pro obchod se zahranicim. Tovarny CSSR nebyly schopny konkurovat na svetovym trhu mimo par komodit. Zem byla zplundrovana 40 lety rudych kretenu u moci. A ti znicili, znemoznili a zabranili normalnimu vyvoji. Drze tvrdim, ze to je vetsi zlocin, nez vrazda tech 10 000 lidi a vyhnani 250 000 do emigrace, vcetne 3 000 000 (ano, trech milionu) ceskych nemcu po roce 1945 a menovou reformou konce. Zem byla na pokraji statniho bankrotu, protoze nemela kam vyvazet a zdroje surovin jsme nikdy nemeli (mimo hnedeho uhli, viz severni cechy a mesicni krajina, zvetsiny vytezenej Jachymov (kdysi svetova spicka uranu) a tradice a znacky, ktery 40 let usnuly rudym spankem. Nedelejme si iluze, kdyby nebylo blizkosti normalniho sveta (zapadni evropy) mohli bychom ekonomicky byt na urovni albanie. V CR je zpracovatelsky prumysl, dnes umime vyrabet konkurenceschopne vyrobky, i kdyz za ctvrtinovou cenu na platech. Muzeme byt radi. Za komancu byl normalni plat asi 50 liber, dle tehdejsiho kurzu. Dnes je asi 540 liber. Ale nejde o ekonomiku. Jde o daleko dulezitejsi veci pro budoucnost, ta hlavni je v tom, ze jsme sve zlocince nepostavili pred soud, ze zalarnici maji dnes vetsi duchod nez ti, ktere trapili a (predevsim) moralne ani mentalne jsme se nevyrovnali s minulosti, nepojmenovali bezpravi bezpravim, krivdu krivdou, zlocin zlocinem a vrazdu vrazdou. A to se nam kurevsky vrati. Protoze to je doslova vyzva pro dalsi diktatory, aby to zkusili a spolehali na svou beztrestnost, jako dosud komunisticka teroristicka organizace v CR. A muze to byt novy Pinochet, ktery postavi ke zdi clenskou zakladnu KSCM a komousci by se moc divili, kdyby jim rekli "no a co, vas taky za vrazdy nikdo nepotrestal" a vubec by nechapali, protoze preci jen oni maji pravdu. To ze jini maji svou a mohlo by byt s nimi zachazeno stejne, jako oni zachazeli se svymi politickymi oponenty, to jim samozrejme nedochazi. (Kdyby ano, nebyli by patrne komunisty, ze) :D
^reSetak 27.10.08, 18:44
24. tehdejsi justice byla zla
byla ta soudkynea jen to byla loutka paneboze

REDAKCE BLOGU
Celkem redaktorů: 1