Čekejte prosím
Čekejte, prosím...
Logo sekce

Lamborghini - Historie a vozy

01.05.11, 20:51, autor: !..TeplejOkurek..!, vyšlo v blogu: Blogy
Co se vyrábělo před sportovním typem Lamborghini ? A proč se začaly vyrábět sportovní typy ?

Ferruccio Lamborghini narodil roku 1916-(1993) v Renazzo di Cento. Vystudoval mechanické inženýrství.

 

Po druhé světové válce začal skupovat vojenskou techniku, kterou přestavoval na zemědělské stroje, kterých byl velký nedostatek. Po třech letech už začala společnost Lamborghini projektovat a konstruovat zemědělskou techniku vlastní výroby.

 

Firma prosperovala velice dobře a jelikož už v mládí tíhnul k moderním a rychlím vozidlům, tak si nyní pořídil vůz od Enza Ferrariho ( Ferrari 250GT). S novým vozem ale nebyl spokojen kvůli špatné spojce. Když si šel Ferruccio Lamborghini stěžovat do továrny ferrari. Enzo Ferrari na tohle rágoval velmi podrážděně a Lamborghinimu vzkázal že Lamborghini může maximálně jezdit traktorem, když neumí jezdit autem. Po tomhle Lamborghini odvezl Ferrari do své továrny a tam spojku rozdělal a zjistil, že dodavatel spojek pro firmu Ferrari je stejný jako pro jeho traktory.

 

A v letech 1962 a 1963 zakládá firmu Automobili Lamborghini, hned ze začátku byl přizván do firmy talentovaný konstruktér Giotto Bizzarini, který dříve pracoval pro Ferrari. První motor od Scaglione-Touring měl neuvěřitelný výkon 350koní. Ferrucio, narozený ve znamení býka, rozhodl, že jeho společnost bude mít býka také ve znaku.

 

Roku 1972 se stal velmi strátovým. Byla zrušena velká dodávka do Jížní Ameriky a to firmu dovedlo skoro k bankrotu. Proto Ferruccio prodal podíl firmy Fiatu. Traktory Lamborghini se do dnes prodávají ve společnosti Same Deutz-Fahr.

Ropná krize v 70letech a dvouletým pořadníkem vedla k tomu že roku 1978 byl vyhlášen úpadek.

Italský soud byl v roce 1980 pověřen hledáním nového vlastníka. Vybrána byla švýcarská společnost Patricka Mimrana, která vlastnila firmu až do roku 1987. Překvapením byl prodej firmy Chrysleru. Pod jeho vedením byl vyvinut nástupce vozů Countach – Lamborghini Diablo a automobilka se vrátila zpět na špici.

 

 

 

 

Automibily firmy Lamborghini.

První model automobilky Lamborghini: Lamborghini 350 GT 

 

V roce 1964 byl představen na Ženevském autosalónu.

Tento model byl vyráběn od roku 1964 do roku 1967 a bylo vyrobeno 143kusů.

Vůz dostal pevné, kulaté světlomety, motor byl proti prvnímu prototypu upraven – Lamborghini nechtěl závodní, ale pohodlný a spolehlivý vůz, a tak nechal výkon dvanáctiválce snížit.

 

 

Technické údaje

  • Motor: vidlicový dvanáctiválec
  • Výkon: 280 k
  • Objem: 3664 cm3
  • Max. rychlost: 245 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: za 6,4 s
  • Převodovka: 5stupňová mechanická
  • Cena nového vozu: 13 900 dollarů (1965)
  • Současná hodnota vozu: 250 000 Euro (podzim 2009)

 

 

 

Model: Lamborghini 400 GT


V roce 1966 spatřil světlo světa další model firmy Lamborghini.

Model 400GT byl větší a výkonější než 350GT s úpravami designu

 

 

Technické údaje

  • Motor: vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°
  • Výkon: 320k při 6500 ot./min
  • Objem: 3939 cm3
  • Max. rychlost: 250 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: za  7,5 s
  • Převodovka: 5stupňová mechanická
  • Cena nového vozu:  14 250 dollarů (1966)

 

 

 

Model: Lamborghini Miura

 

Vyráběl se v období let 1966 až 1972 v továrně firmy v Sant'Agata-Bolognese.

Miura je mnohými považována za nejkrásnější sportovní automobil této italské značky.

Vůz byl průkopníkem v uložení motoru. Právě v tomto voze byl poprvé motor uložen uprostřed. Největší konkurent firma Ferrari toto řešení použila až o 7 let později. 

 

 

 

Technické údaje

  • Motor: vidlicový dvanáctiválec
  • Výkon: 290.94 kW 7850 ot./min
  • Objem: 3929 cm3
  • Max. rychlost: 290 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: za  4.5 s
  • Převodovka: Manuální 5-rychlostní

 

 

 

Model:Lamborghini Islero

 

Islero nastoupilo tam, kde skončilo 400GT, přičemž na vývoji tohoto svého osobního vozu se podílel i sám zkušený zemědělec-strojník Ferruccio Lamborghini. 

Auto bylo pojmenováno po býku, který koncem čtyřicátých let zabil slavného matadora.

 

 

 

Technické údaje

  • Motor: dvanáctiválec V12 s rozvodem DOHC
  • Výkon: 250 kW (340 koní) při 7000 ot/min
  • Objem: 3929 cm³
  • Max. rychlost: 265 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: za 6,3 s
  • Vyrobeno:225 ks

 

 

 

 Model:Lamborghini Espada

 

Lamborghini Espada byl první čtyřmístný sportovní automobil značky Lamborghini.

V roce 1968 byl představen tento model a byl prodáván do roku 1978.

 

 

 

 

Technické údaje

  • Motor: vidlicový dvanáctiválec V12
  • Výkon: 264.83 kW (325 koní)
  • Objem: 3938 cm3
  • Max. rychlost: 249 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: za 6.5 s
  • cena: 24520 USD

 

 

 

 

Model : Lamborghini Jarama

 

Jarama se prodávala v letech 1970-1976, ale nebyla moc úspěšná. 

Model Jarama měl být nenápadný model pro ty co nechtěli zas tak vynikat jako to bylo u modelu Miura.

Tím se stala Jarama. Navíc byla stavěna, aby vyhověla americkým bezpečnostním a emisním normám.

 


 

Technické údaje

  • Motor: vidlicový dvanáctiválec V12
  • Výkon: 268 kW
  • Objem: 3938 cm3
  • Max. rychlost: 245 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: za 6.8s
  • cena: 24 900 Euro

 

 

Model : Lamborghini Countach

 

Countach byl následníkem modelu Lamborghini Miura

Countach se prodával v letech 1974-1990

V roce 1985 následovala verze Lamborghini Countach LP5000S Quattrovalvole (Countach LP5000S QV)

Tento model měl mimořádně širokou karoserii, těsnou kabinu a velice malý zavazadlový prostor. To však bylo nutnou daní za použitý motor V12 s obrovským výkonem. 

 

 

 

Technické údaje

  • Motor: V12-ti valcový
  • Výkon: 338.8 kW 7000 ot./min.
  • Objem: 5167 cm3
  • Max. rychlost: 313 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: za 4.6 s
  • cena: 68 040 USD

 

 

Model: Lamborghini Silhouette

 

Otevřený vůz targa vycházející z malého modelu Urraco. První, nepříliš úspěšné, sériově vyráběné Lamborghini s otevřenou karoserií.

 Finanční problémy automobilky spolu s poklesem kvality výroby způsobily, že se tohoto vozu vyrobilo pouhých 55kusů, což při nynějším nákupu tvoří ze Silhouette velice exkluzivní sběratelské zboží.


 

Technické údaje

  • Motor: vidlicový osmiválec s úhlem válců 90°
  • Výkon: 250 koní
  • Objem: 2996 cm3
  • Max. rychlost: 260 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: za 6,5 s
  • Cena nového vozu: 27 000 dolarů (1977)
  • Současná hodnota vozu: 39 950 liber (2009)

 

 

Model: Lamborghini Jalpa

 

Model Jalpa se vyráběl roku 1981- 1988

 Byla to vlastně jen přepracovaná Silhouette, předek navíc na výstavě zdobil zvláštní spoiler, ten se však do sériové výroby nedostal.

Jalpa se nakonec stala nejúspěšnějším osmiválcovým Lamborghini, vyrobilo se jej 410 kusů, výroba skončila až po rozhodnutí nového majitele, Chryslera.

 


 

Technické údaje

  • Motor: vidlicový osmiválec, 3.5l
  • Výkon: 192.8 kW 7000 ot./min.
  • Objem: 3479 cm3
  • Max. rychlost: 234 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: za 6.0s
  • vyrobeno: 410 kusů

 

 

Model:Lamborghini LM

 

Lamborghini LM byla série teréních automobilů od konce 70let, když společnost změnila majitele.

 

LM 001

Tento model byl představen roku 1981. Bylo vyrobeno jako bojový vůz pro Americkou armádu, ale ta už měla vozidla Hummer. Tohle vodzidlo bylo vyrobeno jen jednou kvůli svému neúspěchu u Armády a poté i u Arabských šejků.

 

LMA

Tento model byl uveřejněn v roce 1982. LMA měl motor vzadu, ale kvůli častému přehřívaní byl přesunut do přední části vozidla. Obsahoval motor o síle 332koní. Jeho maximální rychlost byla až 200Km/h zrychlení z 0 na 100 : 12 s. Ve voze byla instalována satelitní navigace. Bohužel byl opět vyroben jen jediný kus.

 

LM 004

Tento prototyp vznikl v roce 1984 jako předobraz sériového modelu.

 

LM 002

První téréní automobil od Lamborghini který se dostal do sériové výroby. Motor měl výkon 450koní a zrychlení z 0 na 100 za 8.5 s , maximální rychlost tohohle vozidla činí 210Km/h.

První model si koupil marocký král, Saúdská Arábie koupila 300kusů pro svojí armádu a 60kusů objednala Americká armáda.

 

LM 003

LM 003 byl model se vznětovým agregátem VM Motori 3,5. Tento pohon ale takhle těžké auto nedokázalo rozpohybovat.

 

 

Model: Lamborghini Diablo

 

Model Diablo bylo vyráběno roku 1990 - 2001

Design byl označován jako značně agresivní. Jeho autorem byl Marcello Gandini.

V roce 1994 byl představen model Diablo VT, která měla náhon na všechny čtyři kola. Pak byl ještě uveden model SE30, ten byl představen u příležirosti 30 výročí automobilky Lamborghini. Model SE30 měl výkon 526koní, lepší aerodynamiku. Poslední vylepšení modelu Diablo mělo název SV se zvýšeným výkonem na 533koní a lepšími brzdami.

 


 

Technické údaje

  • Motor: V12-ti valcový
  • Výkon: 400.6 kW (533koní)
  • Objem: 5706 cm3
  • Max. rychlost: 334 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: za 3.8 s
  • cena: 230 010 USD

 

 

 

Model: Lamborghini Murciélago

 

Murciélago

 

Model Murciélago byl vyráběn roku 2001 - 2010

Jedná se o první automobil Lamborghini vyvinutý po převzetí automobilkou Audi.

Tenhle model Lamborghini je pojmenován po španělském býkovi, který 5. října 1879 přežil v aréně 28 zásahů mečem.

Automobil má motor uprostřed a pohon na všechna čtyři kola. bylo vyrobeno dohromady 4099vozů.

 

Murciélago Roadster

Model byl vyráběn od roku 2004 do 2006

Za design byl opět zodpovědný Luc Donckerwolke.

 

Murciélago LP640

Druhá generace vozu Murciélago byla představena v březnu 2006 na Ženevském autosalonu

LP znamená Longitudinale Posteriore  (it. vzadu podélně)  a 640 je výkon v koních.

Maximální rychlost je 340km/h

Na technickém základě LP640 vzniklo 20 vozů Lamborghini Reventón.

 

Murciélago LP640 Roadster

Model byl představen na autosalóně v Los Angeles.

LP640 Roadster měl látkouvou skládací střechu, kterou výrobci nedoporučovali používat při rychlosti nad 170Km/h.

 

Murciélago LP640-4 SV

Poslední vylepšená verze Murciélaga, byla představena v Ženevě roku 2009.

SV znamená SuperVeloce

Bylo vyrobeno pouhých 350kusů(předem bylo oznámeno o tomhle limitu)

Tento model byl o 100kg lehčí a proto dokáže za pouhých 3.3 sek. dosáhnout 100Km/h s maximální rychlostí 342Km/h.

 V dubnu 2010 byla představena verze Murciélago LP670-4 SV China Limited Edition, která se odlišovala speciálním lakem a prodávala se pouze v Číně.

 

 


 

Technické údaje

  • Motor: V12-ti valcový
  • Výkon425.9kW 7500 ot./min.
  • Objem6192 cm3
  • Max. rychlost: 332 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: za 3.3 s
  • Převodovka: Manuální 6-rychlostní

 

 

Model: Lamborghini Gallardo

 

 

Nejprodávanější model Lamborghini, během 3let bylo prodáno více jak 5000kusů.

Pojmenované je po slavném plemeni bojovného býka.

 

 

Concept S, Gallardo Spyder, Facelift tyto modeli jsou vylepšené verze klasického gallarda ve kterých bylo vylepšeno jen pár designových úprav.

 

Limitované edice !!

 

SE

Roku 2005 bylo vypuštěno do světa Gallardo SE (Special Edition)

Nově se na voze objevila kola Callisto s pneumatikami Pirelli. Gallardu SE byla do výbavy dána také kamera pro snažší couvání. Manuální šestistupňová převodovka byla pro SE verzi přepracována, za příplatek je k dispozici robotizovaná převodovka E-gear.

Bylo vyrobou 250kusů.

 

Nera

Gallardo Nera bylo představeno na Pařížském autosalonu v roce 2006.

Je k dostání jen v černé barvě, tento model je naprosto černý, ale i kontrastní bílé prvky.

Bylo vyrobeno 185 kusů a 60kusů pro Americký trh.

 

Superleggera

Gallardo Superleggera, byla odhalena roku 2007 na Ženevském autosalonu.

Superleggera se vyrobilo pouze 172 kusů, z toho 10 kusů v bílé, 34 v šedé, 37 v černé, 45 ve žluté a 46 v oranžové barvě.

Superleggera má pohon všech kol a pod kapotou desetiválec, motor má s výkonem 390 kW při 8000 ot/min a točivého momentu 510 Nm při 4250 ot/min. Z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy, maximální  rychlost je 315 km/h.

 

 LP 550-2 Valentino Balboni

 Tento model byl pojmenován podle testovacího jezdce Lamborghini Valentina Balboni, který pracoval pro automobilku 42 let. V roce 1967 ho najal Ferruccio Lamborghini a zaměstnancem firmy byl až do roku 2009 po odchodu do důchodu.

Bylo vyrobeno 250kusů.

 

LP 550-4 Superleggera

 Byl odhalen v roce 2010 jako druhá generace Superleggera.

Změnila se hnotnost vozu o 70kg lehčí, nárazník a přibyl karbonový spoiler.

Maximální rychlost 325km/h, z 0 na 100 za 3.4 s. 

 

 

 

 

Technické údaje

  • Motor: V10-ti valcový
  • Výkon373.4kW 7800 ot./min.
  • Objem4966 cm3
  • Max. rychlost: 315 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: za 3.3 s
  • Převodovka: Manuální 6-rychlostní

 

 

Model: Lamborghini Reventón

 

Nejzajímavější limitovaná edice v automobilce Lamborghini.

Reventón je model inspirovaný jeho předchůdcem Lamborghini Murciélago LP640

Unikátnost vozu dokazuje především jeho nádherný design, ke kterému jeho tvůrce inspirovala vojenská letecká technika, konkrétně letouny využívající technologii stealth.

 


 

Technické údaje

  • Motor: V12-ti valcový
  • Výkon484.7kW (670 koní) 8000 ot./min.
  • Objem6496 cm3
  • Max. rychlost340 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: za 3,4 s
  • Převodovka: Manuální 6-rychlostní
  • Cena nového vozu: 1 100 000 Euro (bez daně)

 

 

 

Další články z této sekce...

ANKETA

Líbí se vám nějaké auto od Lamborghini ?

Ne

Celkem: 175 hlasů

V této anketě jste již hlasovali.

Buď jste v této anketě již hlasovali, nebo hlasoval někdo se stejnou IP adresou. Pokud chcete hlasovat, zaregistrujte se prosím.

SDÍLET

Hodnocení

OHODNOŤTE ČLÁNEK

Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnocení
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé. Děkujeme za Váš hlas.

BlogyProfil blogu
* Založen: 21.3.2010 11:07:57
* BlogRank: 1,33
* Přístupů: 97 246
* RSS: RSS zdroj
Redakce blogu

REDAKCE BLOGU

Celkem redaktorů: 1
, a, auto, b, call, d, g, k, l, Lamborghini, p, t, w
Toplist