Čekejte prosím
Čekejte, prosím...
Logo sekce

Kupci v Říších (D&D)

09.03.11, 19:45, autor: KenBlock43, vyšlo v blogu: Články
Většina zboží cestuje po Říších za účelem bezpečnosti v karavanách, přičemž velká většina karavan je vedena nezávislými obchodníky, kteří nemají žádný znak, ani vlajku.

                                                    Kupci v Říších

 


. Jen několik karavan vlastní nebo sponzoruje město či aliance, a ty pak obvykle nesou znak onoho spolku. Takto označeny jsou karavany Amnu, stejně tak jako ty, co patří Zentarimu.


 Kromě těchto typů karavan nicméně neustále roste počet velkých společností, jež se zabývají pozemním obchodem, hlavně na výnosném tahu z Hlubiny k Měsíčnímu moři.


Velké společnosti, které obvykle vznikají trvalým spojením menších karavanních společností v různých zeměpisných oblastech, takže nová společnost ovládá celou cestu nebo strategickou oblast, se označují jako priakos. Spojení malých nezávislých společností do karavanní cestovní skupiny jsou známy jako kostery.

 

Přidejte k tomu všechny druhy dočasných aliancí, kupeckých konsorcií, družin dobrodruhů a mnoho dalších skupin, které řídí a žijí z obchodu v Říších.


 

000

 

 

 

 

Jednatelský koster Dračí oko:


Dračí oko dříve operovalo v oblasti Vilhonského zálivu, ale nyní obchoduje stále častěji v okolí Iriaboru a Elturelu. Tento nejstarší z kosterů byl založen dvěma bratry, které už nebavilo posílat zboží po pevnině kvůli pirátům na Vnitřním moři jenom proto, aby padlo do drápů banditům na dlouhých cestách západně od Západní Brány; taky je znechucovalo platit velké částky kupeckým domům v Bráně, aby mohli posílat své zboží v jejich dobře chráněných karavanách. Bratři Iltravan a Ketar dosud tento koster řídí, nicméně přijali dva nižší spolupodílníky – Maloga z Mordulkinu (nižší šlechtic) a Bezentara ze Suzailu.


Karavanní společnost Jeleni: Nejstarší společnost, která již poněkud upadla ze své původní slávy, byla založena drsnými dobrodruhy (ti jsou nyní většinou mrtvi nebo odešli za jinými dobrodružstvími) a převzata kupci, kteří se neustále všude možně zabývají velkými a malými záležitostmi. Stárnoucí cestovní generál společnosti, Černý Tom Barhin, ztratil skutečnou kontrolu nad každodenními operacemi ve prospěch Buřila, Hlevela a Dindara Pela, což jsou všechno mladí kupci z Amnu, kteří touží získat bohatství v tomto království mocných kupců jsou odkázáni vydělávat si peníze zde.

 

 

 

 

Kupecká liga:


 Kupecká liga má základnu v Baldurově Bráně a zajišťuje bezpečnost kupců prostřednictvím dobrých cest, pravidelných hlídek, opevněných cestovních zastávek a silných, dobře organizovaných a dobře chráněných karavan. Prominentní členové ligy jsou Ilristrom, Zorl Mijar a Alder Hvězdec. Všichni jsou to úspěšní obchodníci, kteří sídlí v Baldurově Bráně.

 

Liga je ovšem organizace na poklesu, protože její funkci nahrazují různé kostery a přebírají jí stálé zákazníky. Kupečtí mistři Jistá noha:

 Vede je rada (kupci Feng Telombur, Aram Dulven a Prist Telmip) a jejich základna se nachází ve Skornubelu.

 

Jistá noha se specializuje na poskytování vůdců, eskort a stráží pro všechny záležitosti – jejich vlastní karavany a ty patřící jakýmkoli pozemním poutníkům. Jejich ceny jsou vysoké a jejich zaměstnanci jsou dobří – a říká se, že Jistá noha získala většinu bohatství z různých bohatých hrobek a zřícenin kostelů, jež objevili jejich průvodci.

 

 

 

000

 

 

Obchodní koster Sedmero sluncí:


Jméno této skupiny se vztahuje k široce rozděleným partnerům, kteří vytvořili tuto skupinu. Ti změnili své vlastní malé kupecké společnosti do místních základen a poskytují koně, tažné voly a vozy a najímají místní stráže.

 

Těchto sedm společníků jsou: Jhason z Baldurovy Brány, Štít z Everlundu, Pomfur z Almraivenu, Chond z Klantu, Alvund z Ormpetaru, Dzun ze Sheirtalaru a Namna z Milvarunu. Tento koster má nejhorší stráže i vozy a bývá pomalý – z toho důvodu bývá většinou přepadán bandity. Nicméně na většině cest má o mnoho nižší ceny než jehokonkurence.


 

 

 

Obchodní koster Tisícero hlav:


Vede ho bývalý dobrodruh Baravan Berkantos  který založil svoji pevnost východně od Riatavinu. Tento koster operuje pouze na jedné cestě z Hlubiny do Dálnovrchu přes Skornubel, Berdusk, Iriabor, Proskur, Arabel a Esembru.

 

Jeho jméno se vztahuje k „tisícům“ malých skupinek o jednom až dvanácti vozech, které prosperují díky tomuto kosteru – Baravan najímá dobrodruhy na odpočinku, aby hlídali jeho karavany, a většinou dává nižší ceny malým kupcům. Jeho stráže jsou tvrdé, ostražité a neúnavné. Mají rozkazy pronásledovat a zabít všechny nájezdníky na karavany, takže jenom málo banditů obtěžuje karavany Tisícera hlav dvakrát.


 

 

000

 

 

Obchodní koster Větrní jezdci:


 Větrní jezdci jsou mladí, relativně nezkušení kupci známí pro svoji divokou soutěživost, tvrdé cestování a zálibu v divoké zábavě. Všichni nosí štíty, na nichž je namalován bílý pegas s roztaženými křídly, a většinou se zabývají rychlou diskrétní dopravou v oblastech Severu.

 

Mají zhruba šedesát členů. Dávají přednost tomu zůstat v anonymitě a jsou reprezentováni svojí kanceláří a vůdcem Toršilmem Ohnitelem, v současné době v Západní Bráně.


 

 

 

Obchodní koster Vysoký měsíc:


 Tento vzkvétající koncern

vedený Guldefem Maremonem ovládá pozemní cesty na Mečovém pobřeží ze svých základen ve Skornubelu a Hlubině (překvapivě nedosahuje až do Údolních zemí).

 

 Vozí všechno, ale má výhradní práva na kaorf (modré víno) a určitá koření - arispeg, marku, delf - které pocházejí odněkud zdaleka z jihovýchodu. Symbolem společnosti je bílý obrácený půlměsíc na černém hvězdnatém oválu.


 

 

 

Obchodní priakos Pravý štít:


Tato profesionální organizace, jejíž základna leží v Telpiru na Dračím pobřeží, si sama staví své vozy a vybavuje i cvičí vlastní stráže – obě tyto věci zvládá velmi dobře. Jen málo banditů se odváží napadnout karavany Pravého štítu.

 Dokonce i orci je na většině jejich cest nechají na pokoji. Jejich ceny jsou vysoké, ale skoro vždycky se to vyplatí, takže do pokladen této společnosti se peníze jenom hrnou již osm let, po které obchoduje.

 

Mistr kupec Pravých štítů, Dentraven Tiomtul, je původcem myšlenky zapečetěných vozů s předem udaným místem určení, v nichž je společně zabaleno zboží mnoha malých dopravců, které je určeno pro toto místo, namísto obvyklé nakládací metody vozů, kdy je zboží nakládáno podle roztříděné váhy a objemu.


 

 

 

Páni cesty:


 jsou tajemná, okázalá skupina (která, jak někteří říkají, je ovládána Thayem nebo některými jinými pokleslými čarodějnickými východními zeměmi). Jsou známi tím, že najímají půlorky i horší rasy jako stráže a zdá se, že mají neomezené peněžní zálohy a mohou v krátké době zorganizovat malou armádu či dvě, aby ochránili zvlášť cenné klienty a náklad.

 

Majitelé Pánů cesty jsou údajně kupečtí králové (ale nikdo je nikdy neviděl).

 Řídí své operace prostřednictvím svého vyslance, tlustého maskovaného iluzionisty Merega Sara .

 



000

 

 

 

 

Rudé štíty:


Bývala žoldnéřská jednotka (která je dosud k mání pro různé práce, jak někteří tvrdí). Dnes je to skupina vysoce schopných (1. až 3. úroveň) bojovníků, kteří jsou dobře vyzbrojeni a nosí červené štíty bez znaků. Lze je obvykle najmout ve skupinách po 25, 50 a 75 jako stráže pro obvyklé cesty z Letohradu do Amnu, a také provozují svůj obvyklý tah ze Skornubelu do Hlubiny každých několik dní a vozí zprávy, stejně jako zboží.

 

Vede je Brontar Helmebrind , jehož poručíky jsou Miftat a Vuldan .

 Rudé štíty efektivně (a volně) hlídají ulice Skornubelu a hlídkují v okolí města, aby zabránily nájezdům banditů a aby byly samy informovány o událostech, jež se dějí v okolí.

 

 

 

 

Společnost Ohnivá ruka:


Byla založena ani ne před deseti lety v Daerlunu a má za sebou drsný start ve snaze prosadit se na trhu vedle ostatních obchodních spolků.

 

Jezdí hlavně po cestě z Hlubiny do Sembie a jejím zástupcem je Dhelart, Noční čepel . Ceny jsou slušné, ale nájezdy a sabotáže na tuto společnost se vyskytují často: většinou je obviňován Železný trůn.

 

 

 

Tržní priakos Šest truhlic:


se jmenuje podle šesti bohatých kupců, kteří ho sponzorují. Je veden Telvem Barujmulem z Berdusku a má základny v tomto městě, v Hlubině, Stříbroluní, Priapurlu a v Selgauntu. Je velký, efektivní a prosperuje, ačkoliv jenom čtyři z šesti původních partnerů dosud žijí (jsou to Ultram ze Selgauntu, Syntel z Iriaboru, Maftan z Hlubiny a Swentil z Marsemberu). Železný trůn:

 

Tato tajemná organizace původem odněkud z Východního Vnitrozemí (možná Sembie) je známa tím, že se znenadání objeví na scéně, vyhlásí všechny kupce za sobě rovné a sebe za jejich mluvčího.

 Prohlášení Železného trůnu mají občas hlavu i patu, ale mnohem častěji tato společnost pocuchala pírka několika místním lordům a ostatním kupeckým domům.

 

O původcích těchto operací není nic známo. Mohou to být trpasličí lordi zbavení trůnu, agenti Thaye nebo elfí vyhnanci. V současné době je jisté, že Železný trůn není spojencem Zentarimu, ačkoli tyto dvě organizace spolu  čas od času jednají.

 



Dovětek

 

Kromě těchto hlavních organizací se zde nachází ještě mnoho dalších obchodních spolků – od těch, které se zabývají jednorázovými zakázkami, přes sezónní rodinné operace a nezávislé kupce až po specialisty na malé zásilky (pašeráctví).

 Všichni se většinou rozhlížejí po silných šermířích a moudrých kouzelnících, aby zvýšili své šance na projetí přes Západní Vnitrozemí. Začínající dobrodruh, pro kterého čas není rozhodující, může většinou najít zaměstnání tím, že se přidá k některé z těchto organizací.

Další články z této sekce...

SDÍLET

Hodnocení

OHODNOŤTE ČLÁNEK

Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnocení
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé. Děkujeme za Váš hlas.

BlogyProfil blogu
* Založen: 1.1.2011 10:45:13
* BlogRank: 0,92
* Přístupů: 34 241
* RSS: RSS zdroj
Redakce blogu

REDAKCE BLOGU

Celkem redaktorů: 4
Toplist