Čekejte prosím
Čekejte, prosím...
Logo sekce

Kingdom Come: Deliverance

05.01.18, 20:40, autor: Jezkovotykadlo, rubrika: Herní sekce - Preview
Žádná kouzla, draci ani jiná havěť, jen realistický pohled do středověkého světa na počátku 15. století. Tváří tvář krveprolití, jízda na koni, řinčení mečů i královské pletichy. Vydejme se osvobodit krále a oprašme historické znalosti Českých zemí v chystaném RPG Kingdom Come: Deliverance.

Je tomu již pěkných pár let, co je rozpracované středověké dobrodružství od pražského Warhorse Studios. A jak už se to u tak velkých projektů někdy stává, prošel si i tento mnoha úskalími. Klíčovým problémem bylo sehnat finanční podporu některého z tradičních vydavatelství, které žijí v konzervativních představách, že kvalitní RPG musí obsahovat draky, magii nebo být alespoň hráno online. To (bohudík) tato hra nesplňovala, a tak zkušení vývojáři Daniel Vávra a Martin Klíma museli najít cestu jinou. V roce 2014 tak požádali o podporu prostřednictvím komunitního financování. Na serveru Kickstarter zažádali o 10 milionů korun a zároveň uzavřeli dohodu se soukromým investorem, který se zavázal, že doplatí zbytek. Později se ukázalo, že se investorem stal kontroverzní český miliardář a podnikatel Zdeněk Bakala, a že jeho podíl ve firmě dosahuje 70%. Požadovanou částku se nakonec podařilo získat v rekordních dvou dnech a nakonec celková suma předčila očekávání a dosáhla hodnoty 36,7 milionů korun. Hra se tak stala dvanáctou nejlepší videoherní kampaní a také nejúspěšnějším českým projektem na této platformě.

 

 

 

Hra je charakterizována jako výpravné středověké RPG z pohledu první osoby, které sází na autentické historické pojetí, a jehož jádrem je příběh odehrávající se počátkem 15. století na území Českého království. Po smrti uznávaného a milovaného panovníka Karla IV. usedá na trůn jeho syn Václav IV. Václav je nezralý, naivní, požitkářský a neambiciózní panovník, takže se díky své neschopnosti stane trnem v oku svému nevlastnímu bratrovi Zikmundu Lucemburskému. Ten touží po moci, a proto se spojí se se šlechtou. Král je unesen, uvězněn a Zikmund se svojí armádou žoldáků drancuje zemi. V této době nepokojů a korupce se zároveň začíná odehrávat smyšlený příběh mladého syna vesnického kováře, Jindřicha. Do jeho vesnice vtrhnou žoldáci vedeni samotným Zikmundem a promění ji v popel. Jindřichovi se na rozdíl od zbytku rodiny podaří přežít a jeho duše se zaplní touhou po pomstě. Nastoupí do služby feudálního pána Racka Kobyly, který se chystá povstat proti Zikmundovi a zúčastní se spiknutí, jenž má za cíl osvobodit uneseného krále a ukončit krveprolití. Do příběhové části vložili vývojáři opravdu hodně svého času. Podle Dana Vávry obsahuje hra čtyři hodiny hlášek a deset hodin cutscén, při čemž k tomu bylo zapotřebí až 50 herců. Jedním z nich byl i známý herec Brian Blessed, spojovaný především ze Star Wars: Imperium útočí či seriálem Černá Zmije.

 

Děj hry je zasazen do známých míst České republiky a je vymodelovaný podle skutečné české krajiny. Vývojáři za pomoci mapy z přelomu 18. a 19. století vybrali jako vhodnou a historicky zajímavou lokalitu Rataje nad Sázavou (dříve nazývanou Rataje Hrazené) a její okolí. Ve hře tedy můžeme navštívit vesnice a města jako jsou Stříbrná Skalice, Sázava, Ledečko, Mrchojedy, Samopše a další. Během hraní bude možné prozkoumat jedinečné lokace jako Přední a Dolní hrad, klášter, jeskyně, doly či vojenské tábory. Všude kolem nás se bude vyskytovat spousta dobových domků postavených z propletených tyčí i větví omazaných lepenicí a neustále se tak bude čím kochat. Samotná mapa zaujímá podle dostupných informací devět kilometrů čtverečních a pohyb po ní nám urychlí jízda na koni. Rychlost koně zahrnuje tři stupně: krok (6–8 km/h), klus (14–18 km/h) a cval (30–60 km/h). Pro každý z nich má kůň jinou animaci. Kromě jízdy slouží kůň i jako druhotný inventář k tahání těžších věcí. Bude mít také svou inteligenci, takže nečekejme Šemíka, který se vrhne ze skály nebo svojí jízdou vykácí celý les. Taktéž ho bude možné trénovat, využívat ke zjednodušeným soubojům a k tomu všemu ještě na písknutí přiběhne.

 

 

 

Co se týká bojového systému, můžeme počítat se třemi různými typy útoků – bodnutí, seknutí a speciální útok (úder, kop, úder hlavicí vašeho meče). Při útoku je možné zamířit na šest zón na těle, blokování útoků odkudkoliv přijdou a různá komba. Přesná obrana umožní odrážet útoky do strany a provádět protiútok. Umožněn bude také útok za pomoci lsti, kdy oklameme nepřítele tím, že předstíráme útok z jedné strany a zaútočíme na druhou. Základem bojů je výdrž, bez ní nemáte šanci proti nějakému „čiperkovi“ přežít. Důležité je tedy jíst, pít a odpočívat. Arsenál středověkých zbraní zahrnuje dlouhé meče, dýky, palcáty, kladiva, sekery, kuše, luky, kopí, sudlice a další. Každá zbraň má mít jinou účinnost na odlišné typy brnění. Kromě toho se na videu objevil i katapult, nicméně žádné palné zbraně zatím zmíněny nebyly, takže se necháme překvapit. Dále budou existovat různé skilly pro boj s více nepřáteli nebo boj ve skupině.

 

Charakter postavy má dané vlastnosti, perky a schopnosti, takže pokud je nepřítel silný, je dobré zvolnit a nabrat potřebnou úroveň, vytrénovat se u šermíře nebo si přečíst knihu o šermu, případně plnit vedlejší questy. Mise a úkoly by měly být nelineární a hráč tedy svými rozhodnutími ovlivňuje vývoj příběhu. Také bude možné zvolit typ hraní - zloděj umožňuje tichý postup, rytíř hrubou sílu a bard zase řeší úkoly důvtipem.

 

 

 

Součástí hry jsou také minihry. Jednou z nich je třeba alchymie, která spočívá v přípravě mastí a léků ke zlepšení některých schopností nebo vyléčení neduhů či zranění. Založena je na sbírání bylin a jejich zpracovávání na alchymistickém stolku. K dispozici máme také knihu popisující různé druhy bylin, jejich použití a účinky. Další minihrou je crafting, který je založený na vašich schopnostech. Pokud budete chtít naostřit meč, musíte ho přitlačit proti kamennému kolu, točit s ním, pohybovat ve správné rychlosti a naklánět ho. Při neopatrné manipulaci ho můžeme dokonce i poškodit. Kromě toho je ve hře také možné opravovat zbraně nebo páčit zámky.

Na závěr je ještě potřeba připomenout hudební doprovod českého skladatele Jana Valty. Ten se skládá ze tří částí: dobová hudba, hudba cutscén nahrána živým symfonickým orchestrem se sborem a za třetí - hudba ve hře přizpůsobená činnostem, které bude hráč vykonávat. Tyto tři části se můžou někdy prolínat a celkově podtrhnou středověkou atmosféru hry.

 

Kingdome Come: Deliverance se řadí mezi hry, které určitě nelze přehlédnout. Svojí autentickou krajinou vytváří jeden z nejkrásnějších otevřených světů a zaslouženě si odnáší cenu za nejlepší PC hru herního veletrhu Gamescom 2017 a také nominaci v sekci nejlepších RPG her. Hra dorazí na Windows, Linux, Mac OS, PlayStation 4, Xbox One. Těšit se na ní můžeme 13. února 2018.

Další články z této sekce...

SDÍLET

Hodnocení

OHODNOŤTE ČLÁNEK

Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnocení
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé. Děkujeme za Váš hlas.

IKONKA

Ikonka GP
GamePark.cz
Toplist