Čekejte prosím
Čekejte, prosím...
Logo sekce

Hitman: Complete First Season

16.02.17, 14:00, autor: Malinka, rubrika: Konzole - Recenze
Plešatý agent Hitman dorazil v nové hře, rozsekané na jednotlivé epizody, v průběhu roku 2016 a nyní se k nám dostává jako kompletní kolekce celé první sezóny. Pokud jste jednotlivé epizody nehráli, mohla by vám naše recenze napovědět, zda má smysl hru vyzkoušet nebo ne.

Herní série Hitman má za sebou již ledacos, a všechny díly si odnesly zpravidla poměrně vysoká hodnocení. Dokonce tu máme i velice kvalitní, dva roky starou, mobilní verzi, která je hodně zábavná, graficky pohledná a přináší řadu logických hádanek. Čeho jsme se ale dočkali poprvé teprve letos, je epizodické vydávání Hitmanových příběhů. V průběhu loňského roku jste tak postupně mohli hrát jednotlivé epizody, které vám Square Enix nyní servíruje v jednom balíčku za zvýhodněnou cenu a bez čekání.

 

 

Pokud jste si tedy nezahráli již v minulém roce, máte jedinečnou šanci zahrát si všech šest epizod v úhledném balení. Drobnou nevýhodou epizodického vydávání je, že jednotlivé epizody na sebe nejsou nijak zvlášť vázány, můžete je hrát na přeskáčku a pokud čekáte nějaký propracovaný příběh s vývojem, budete asi zklamáni. Pokud ale berete, že máte k dispozici šest obrovských sandboxových arén, kde si můžete dělat téměř, co chcete, budete určitě spokojeni.

 

 

Hlavním hrdinou je opět elitní zabiják Hitman, který pracuje pro tajemnou agenturu. Tou jste zpravidla nasazeni na nějakou misi v určitém prostředí a vaším cílem je zlikvidovat cíl, ideálně tak, aby to vypadalo jako nehoda a nic neukazovalo na úmysl. Ostatně hru můžete hrát různými způsoby, ale zapomeňte na to, že byste se prostříleli skrze úrovně jako v tradičních fps. To tady zkrátka nefunguje, na to si najděte jinou hru, protože jen při náznaku silového postupu vás okamžitě srovná ochranka, policie, nebo vojáci. Vaším cílem je opatrný postup, sledování a skenování prostředí, hledání možností, co vám okolí nabízí, a poté, jakmile máte vše zmapováno, připravíte past, udeříte a v ideálním případě potichu mizíte.

 

 

Když už jsme načali ta prostředí, podívejme se na ně detailněji. První, řekněme zkušební mise, se odehrávají v Paříži, respektive na velikém panství na okraji, kde se odehrává módní přehlídka. Tady se seznámíte s možnostmi vašeho hrdiny, postupem ve hře a zkrátka, jak to všechno funguje. Následuje přesun do Itálie, do města Sapienza, které tvoří velké otevřené prostředí s obchody, vilou, hřbitovem, laboratoří a dalšími lokacemi. Právě Sapienza patří asi k tomu nejlepšímu v celé hře. Další mise je zcela odlišná a přesune vás do Maroka, kde jsou najednou davy lidí, úplně jiná krajina, architektura, ale také nudnější úroveň a technické problém s množstvím lidí v jednom místě. Další změna vás přesune do Thajska, do Bangkoku, kde se budete pohybovat ve velkém, několikapatrovém, hotelu. Následuje další velká změna a ocitnete se v Coloradu na velké, rozlehlé oblasti se silnou ochranou armády. Poslední mise vás zaveze zpět na východ do Japonska na ostrov Hokkaidó, do luxusní nemocnice pro bohaté. Rozličnost prostředí je tak skutečně zaručena.

 

 

Každá ze šesti epizod je doslova naplněna nápady, možnostmi a variantami, které můžete využít. Jak postupně chodíte po lokalitě, objevujete možnosti a jednotlivé stopy, ale hodně záleží na tom, jak máte nastavenou obtížnost. Pokud jste nováček a necháte si nastaveny různé asistenty, hra vás informuje, že jste narazili na nějakou příležitost a lehce vás navede k dalším stopám, kterými se dostanete až k nějaké možnosti řešení vaší mise. Toto všechno se dá ale vypnout a pokud nechcete vést za ručičku, musíte vše hledat sami za pomoci vlastního důvtipu a šikovnosti. Za jednotlivé objevené možnosti a stopy dostáváte zkušenosti, za které si postupně můžete otevírat bonusové možnosti, jako jsou jiné startovní obleky, výbava a pozice v mapě. Můžete si tak postupně otevírat zcela jiné přístupy do hry a postupovat zcela jinak, než v předchozí hře.

 

 

Jakmile jednotlivé mise dohrajete, máte řadu možností, jak je hrát znovu. Hra vám neustále nabízí nové možnosti a úkoly, v rámci jednotlivých epizod a vymýšlí na vás ty nejpotrhlejší činnosti, které musíte vykonat. Tu musíte zabít číšníka, ale pouze specifickou zbraní, onde musíte připravit suši z otrávené ryby, jindy musíte zabít poslíčka shozením z útesu a podobně. Některé cíle jsou dost nelogické, ale stále jsou poměrně zábavné a pokud vás baví hrát jednotlivá prostředí stále dokola, máte na dlouhé večery co dělat. Je pravda, že postupně už to začne být poměrně nudné, protože budete jednotlivé mise přesně znát a už budete jen mechanicky činit to, co po vás hra chce. A na Hitmanovi je nejlepší to objevování možností a jejich kombinací.

 

 

Bohužel vše občas trochu kazí především umělá inteligence, která se zpravidla chová velmi racionálně a logicky, ale občas vás překvapí takovou reakcí, že následuje jedině restart. Občas vás ochranka odhalí i ve chvíli, kdy k tomu nemá žádný zjevný důvod, nebo dokonce ve chvíli, kdy někdo provedl něco vám a vy za to pykáte. Občas mají stráže dokonce „orlí zrak" a odhalí vás zcela záhadně i když stojíte za zdí nebo o patro výš na balkoně. Ale je třeba říci, že se jedná jen o výjimečné situace, které ale o to více naštvou. Druhým problémem ze stejného ranku je chování obyčejných npc. I když jste zamaskováni za nějakou osobu, která se v dané lokalitě normálně pohybuje, reagují na vás jako na vetřelce, pohození předmětu po zemi znamená, že se kolemjdoucí rozeběhnou, jak kdyby to byl granát a podobné extrémní situace, které realističnost hry hodně narušují.

 

 

Hra je postavena na enginu Glacier a i když se nevyrovná těm nejlepším enginům současnosti, umožňuje vytvořit nádherná prostředí. Rozmanitost je ostatně jedna z věcí, kterou první sezóna nadchne. Všechny jednotlivé lokality, do kterých se dostanete, se nachází v odlišných koutech světa a právě jejich rozmanitost je to, čeho samozřejmě tvůrci hry a grafici patřičně využili. Občas je tedy fajn jen tak si probíhat lokalitou a sledovat detaily, se kterými si dali grafici práci a které skvěle dotvářejí celek propracované úrovně. Na PC se nemusíte bát ani přehnaných hardwarových nároků, protože i na plné detaily není problém hru rozběhat jen na trochu lepší sestavě. Na konzoli samozřejmě tyto problému vůbec neřešíte a hra jede bez problému.

 

 

Nové pokračování Hitmana možná z počátku udivovalo konceptem epizodického obsahu, ale nakonec je třeba říci, že se to autorům podařilo snad tak, jako nikomu jinému. Jednotlivé epizody nebyly pouze slabá dlc, ale opravdu samostatné a plnohodnotné hry, pro některé hráče i na desítky hodin plných zábavy, objevování možností a hledání těch nejlepších cest. Když vám navíc všechny tyto balíčky nově nabídnou v plné kolekci celé sezóny, není moc co řešit a pokud vás koncept nájemného zabijáka zajímá, běžte do toho. Za nás si Hitman odnáší krásných 85 % a těšíme se na druhou sezónu.

Další články z této sekce...

SDÍLET

Hodnocení

OHODNOŤTE ČLÁNEK

Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnocení
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé. Děkujeme za Váš hlas.

IKONKA

Ikonka GP
GamePark.cz
Toplist