Čekejte prosím
Čekejte, prosím...
Logo sekce

Hello Neighbor

29.11.17, 20:00, autor: Jezkovotykadlo, rubrika: Herní sekce - Preview
Kdo je ten podivínský soused žijící přes ulici? Co přede mnou skrývá a proč si zatloukl dveře od sklepa? Jestli vás také zajímají odpovědi na tyto otázky a rádi strkáte nosánek, kam nemáte, je tato hra určena právě pro vás.

Každý to známe, zvědavé oko souseda vykukuje zpoza záclony a neustále sleduje každý váš krok. Výroky typu: „Co čumíš, dědku?!“ absolutně nezabírají a vaše soukromí přestává být dávno soukromé. Ale co když se situace obrátí a vám se naskytne příležitost vžít se do role právě takového „šmíráka“? Nelákalo by vás porozhlédnout se sousedovi odnaproti kolem baráku, nahlédnout mu do okna, anebo dokonce povytáhnout nějaký ten šuplík? Pokud ano, vývojáři z ruského nezávislého studia Dynamic Pixels pro vás připravují hororovou stealth adventuru Hello Neigbor, jejíž oficiální datum vydání je 8. prosince 2017.

 

Hra je připodobňována ke starší adventuře Neighbours from Hell, ve které se nastěhujete do domu, kde si vůbec nerozumíte s jedním ze svých sousedů. Nedá nám ani chvíli pokoj, a tak na něm začneme páchat zlo i nejapné žertíky a náramně se tím bavit. Systém hry je tedy podobně jako v Hello Neigbor založen na pohybu po domu, sbírání věcí či instalaci sofistikovaných pastí.

 

 

 

Zpočátku pro vás může být nepředstavitelné, že v sobě tato na první pohled barevná a vesele vyhlížející hra s komiksovou grafikou a dětsky ztvárněnou postavou souseda, může skrývat něco znepokojujícího. Je sice pravda, že se zde nevyskytují žádní mutanti ani zombie, ale pokud na vás vyběhne soused s vyvalenýma očima, pěstěným knírkem a kárované modré vestičce, je dost možné, že by i tyto „obludky“ vzaly nohy na ramena. Tiché plížení se totiž může snadno změnit v rychlý úprk, pokud vás onen dotyčný přistihne, jak mu slídíte kolem nebo dokonce uvnitř baráku. Celkové napětí navíc přiživují doprovodné hrůzostrašné zvuky, z čehož se ve výsledku může stát pěkný nervák. Součástí hry jsou také cutscény, které tomu všemu dodávají ten správný hororový nádech.

 

Samotný děj začíná jednoho slunného dne příjezdem a nastěhováním hlavního hrdiny, tedy vás, do nového skromného baráčku na předměstí s názvem Crow Creeks. Zde se zabydlíte a ihned začnete spřádat plány, jak co nejefektivněji proniknout do o dost honosnějšího a rozlehlejšího domu naproti přes ulici. Tento nevšední dům už na první pohled zaujme svým absurdním vzezřením, především pak horskou dráhou, která se kolem něj stáčí i jakýmsi mlýnem. Jeho majitel je tajnůstkář a bedlivě si střeží dveře od sklepa. To vám pochopitelně nedá spát a tak se snažíte přijít na to, co se za nimi asi skrývá.

 

Zjistit to ovšem nebude lehký úkol, soused je hlava mazaná a nenechá se jen tak oklamat. Jeho inteligence se navíc během hraní zlepšuje. Postupně jak budete nachytáváni při činu, bude ostražitější v místech, kde jste minule chybovali. Kupříkladu pokud vás najde ve skříni, bude od příště procházet všechny skříně, jestli vás tam náhodou zase neobjeví. Zároveň také začne chytře umisťovat různé pasti a kamery nebo budovat barikády v chodbách či na místech, kde se nejčastěji vyskytujete. Pokud vás dokonce chytí, budete odkázáni zpátky domů a přijdete o všechny dosud nashromážděné věci. Postup však naštěstí zůstává uložen, jak byl odehrán. Pro vás se tak stává proniknutí do útrob baráku čím dál obtížnější a je zapotřebí hledat stále nové a nové způsoby, jak to všechno udělat zase trochu jinak. Důležité tedy je měnit taktiku, v hlavě si vytvořit jistou strategii a cestu k efektivnímu odlákání pozornosti souseda. To je možné provádět různými způsoby, buď za pomoci některého ze sebraných předmětů, jako například hozením rajčete do okna, ohňostrojem, anebo prostě jen zazvoněním či zapínáním a vypínáním světla nebo rovnou pojistek. Do baráku se pak dostanete standardně dveřmi nebo nestandardně oknem a můžete ihned zahájit šmejdění po obrovském množství spletitě provázaných pokojů. Součástí některých pokojů jsou také minihry, díky jejichž rozluštění získáte některou ze zvláštních schopností, jako je například odstrkávání. To se vám pak může hodit při kontaktu se sousedem a získáte tak větší svobodu pohybu.

 

 

 

Dostat se k minihrám není ale úplně jednoduché a také je třeba najít ten správný klíč k odemčení dveří, za kterými jsou schované. K získání klíče si občas budete muset vypomoci jinými předměty, jako je třeba magnet, anebo rovnou vyřešit všelijaké hádanky. Předmětů se kolem vás nachází dostatečné množství k tomu, abyste měli neustále o čem přemýšlet. K zamyšlení samozřejmě přispívá i samotný příběh, který naši fantazii prostě nenechá v klidu. Budete tak muset dát průchod spekulacím - co je vlastně ve sklepě, kdo jsme my, proč jsou všude po domě figuríny a čí je stín, který se nám tak často zjevuje? Naleznete tu i různé tajné vchody, skryté šachty a secrety, budete si moci zasadit semínko a vypěstovat pořádně vysoký strom se zlatým jablkem, díky němuž se vám poodhalí tajemná cutscéna a v hlavě rovnou vyrojí další nejasnosti. Celý příběh je zkrátka obestřen tajemstvím a určitě se vám bude v hlavě rýsovat mnoho otázek, na které nebudete znát odpovědi. Možná vás také překvapí bossfighty, a to se sousedem nebo s tajemným stínem alias Shadowmanem. Je toho opravdu hodně, co tato hra skrývá, a co byste od ní v žádném případě nečekali, ale to už se nechte sami překvapit. Nepřijdeme ani o možnost uspat souseda prášky na spaní, koukání klíčovými dírkami či dokonce použití zbraně. Vypadá to, že hraním strávíme mnoho hodin a užijeme si slušnou dávku zábavy.

 

 

V minulém roce se tvůrci hry Hello Neigbor snažili prostřednictvím crowdfundingové kampaně na Kickasteru získat 100 000 dolarů. To se bohužel nepodařilo, avšak několik dní před jejím ukončením oznámil šéf studia, že o hře ještě uslyšíme. To se nakonec skutečně stalo a už nyní si majitelé hry mohou vyzkoušet beta verzi, která je nyní přístupná na oficiálních stránkách za 29.99 €. Kromě toho byl také uvolněn halloweenský mód Bendy and Ink Machine v sépiově žlutočerném zpracování připomínající staré animáky tipu Mickey Mouse. V průběhu testování tvůrci nashromáždili dostatečné množství užitečných informací, které vedly k dalšímu zdokonalení hry a především umožnily vylepšit přizpůsobivost umělé inteligence. Během testování první bety však hráči odhalili spoustu dalších bugů a hra tak musela být z původního plánovaného vydání 29. 8. 2017 odložena. Nové datum vydání 8. prosince se však nezadržitelně blíží a už teď se hra těší velké oblibě uživatelů Steamu. Dorazí na PC a Xbox One.

Další články z této sekce...

SDÍLET

Hodnocení

OHODNOŤTE ČLÁNEK

Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnocení
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé. Děkujeme za Váš hlas.

IKONKA

Ikonka GP
GamePark.cz
Toplist