Čekejte prosím
Čekejte, prosím...
Logo sekce

God of War

12.02.18, 19:00, autor: Gurdo, rubrika: Herní sekce - Preview
Další pokračování jedné z nejúspěšnějších PlayStation herních sérií míří opět na naše obrazovky. Výrazně moudřejší Kratos nám ukáže, že se stále umí pořádně rozzuřit. Věrně nás následující potomek má být jen jednou z mnoha inovací, které si pro nás autoři připravili...

God of War od studia Santa Monica je pro Playstation jeden z nejdůležitějších titulů. První díl této hack and slash akce z pohledu třetí osoby vyšel už v roce 2005. Dnes série čítá již sedm titulů a celkem se prodalo přes neuvěřitelných dvacet milionů kusů. Jak už to bývá, s titulem je spojen rozsáhlý merchandising, skalní fanoušci se dočkali komiksové adaptace, heavymetalového alba – a tak dále. Za takto úspěšně vybudovanou značkou stojí bezesporu kvality samotné hry. Série měla od počátku vysoká hodnocení, která klesala jen velmi pomalu. Asi nevlažněji byl přijat díl poslední, prequel k celé sérii God of War: Ascension, který má na Metacritic i tak docela slušných 80 %. Bylo však jasné, že tvůrci musí titul restartovat a dát mu nový směr. Kratos na pět let složil zbraně, ale že neodešel nadobro pěstovat olivovník na stráně Olympu, jsme se dozvěděli v prezentaci studia Sony na E3 v roce 2016. Do čela týmu, který má nejnovější pokračování Kratových dobrodružství na starosti, byl opět povolán Cory Barlog. Barlog už vedl vývoj druhého dílu série a měl by být zárukou toho, že přes značné změny si nový God of War zachová všechna pozitiva z dřívějška.

 

Jak se blíží datum vydání, které bylo stanoveno na 20. dubna 2018, tvůrci vypouští čím dál více informací. Co tedy dohromady víme? Osmý díl nebude zasazen do světa řeckých bohů a titánů, jejichž řady zásluhou Krata značně prořídly, ale do prostředí severské mytologie. Přesun do odlišného místa a času znamená začátek zcela nového příběhu. Zásadní proměnou prošla také hlavní postava herního avatara. Kratus zestárl a zmoudřel, stal se klidnějším a hloubavějším. Samozřejmě nelze očekávat, že se z něho stal pacifista, který se s každým dohodne. Tvůrci však tvrdí (a poslední příběhový trailer to dosvědčuje), že kromě starého dobrého spartánského vzteku (Spartan Rage) je teď součástí Kratova repertoáru také přemýšlivost.

 

 

 

S tím souvisí příslib celkového prohloubení vhledu do Kratova životního příběhu, a tím i možnost větší identifikace hráče s jeho osudy. Příběh, na který má být kladen mnohem větší důraz než kdy dříve, bude opět svázán s Kratovými rodinnými záležitostmi. Bude ho totiž doprovázet jeho malý syn Atreus, jenž zčásti osiřel. Poslední přání jeho matky – odnést její popel na nejvyšší horu „regionu” – zřejmě uvede celé Kratovo tažení po Skandinávii do pohybu. Kratus však nebude Atrea jen ochraňovat, ale bude ho podle všeho také vychovávat a dávat mu otcovské rady. Právě prostřednictvím dialogů mezi Kratem a Atreem se v trailerech nová rovina Kratova charakteru vyjevuje nejvíce. Prospěšní si budou navzájem. Kratos naučí Atrea jak přežít a Atreus ho bude na oplátku humanizovat, jak se říká: dělat z něj lepšího člověka. Atreus ale bude pomáhat Kratovi také prakticky. Bude pro něj překládat magické formule a runy, které pak Kratus využije k vylepšení výzbroje, a se svým lukem se zapojí i do boje. Hráč bude Atrea ovládat v určitých situacích pomocí kontextuálních možností a během boje mu bude moci dávat pokyny k útoku na konkrétní monstrum. Důležitou informací je, že se nebudeme muset neustále bát, jestli Atreus někde neumírá. Obavy, že Atreus bude svými řečmi otravný jako dítě na zadním sedadle auta, se snad nakonec také nevyplní. Tvůrci tvrdí, že Atreovo mluvení během vývoje omezili. Uvidíme, jestli bude postava Atrea ve hře funkčním prvkem a jestli bude sympatický natolik, aby nám přirostl k srdci.

 

Se snahou tvůrců prohloubit identifikaci hráče s postavou souvisí i podstatná změna v herním stylu. Dosud jsme Krata ovládali z pohledu statické kamery, teď se však přesuneme za jeho záda. Kratos také ztratil schopnost skákat, což znamená, že celá skákací složka ze hry úplně zmizí. Naproti tomu souboje by měly být mnohem taktičtější, variabilnější a méně pompézní. V součinnosti s Atreem se například bude hráč muset rozhodnout, na kterou zrůdu zaútočí jako první a jakým způsobem. Úspěšnost v boji by měla často záviset právě na správném vyhodnocení priorit. K boji využijeme také štít a okolní prostředí.

 

Způsoby boje a možnosti volit taktiku rozvine i další z výrazných změn, které tvůrci nachystali. Ačkoliv je Kratos polobůh a ledacos umí,  je stále ochotný na sobě pracovat. Ano, v novém God of War najdeme i RPG prvky. Jednak na základě zkušenostních bodů a jednak prostřednictvím už zmíněných run, které budou modifikovat Kratovy bojové schopnosti, respektive jeho bojovou výbavu. Nutno dodat, že Kratos se už nebude ohánět Athénskou čepelí, ale Leviathanem. Jedná se masivní válečnou sekerou pančovanou ledem, se kterou Kratos dokáže dočasně zmrazit své nepřátele a se kterou dokáže i házet jako s bumerangem. Pro likvidaci nepřátel bude podle tvůrců možné využívat také prostředí. Každodenním chlebem tu však bude technika uhni-udeř.

 

 

 

 

Ze zkušeností lze očekávat, že jako věrohodný studijní exkurz do severské mytologie hra fungovat nebude. Nikdo to po ní taky nechce. Svět vikingů poslouží především svými temnými kulisami, nádhernou zasněženou a hornatou krajinou, různě pospojovanými (ne úplně věrnými) reáliemi a slušnou zásobárnou nových nepřátel. Pochopitelně se už nesetkáme s Kyklopy, harpiemi nebo Kerbery. Za to se můžeme těšit na trolly, draky a různé druhy revenantů. V trailerech jsme se několikrát setkali s Draugrem, což je nemrtvá humanoidní příšera s odpornou vizáží, nebo právě s obrovským trollem. Tvůrci slibují větší a bohatší svět. Úajně nás čeká herní doba mezi 25–35 hodinami, což je opravdu hodně. Herní svět by podle všeho neměl být otevřený a doufejme, že při takhle dlouhé herní době nesklouzne hra ke stereotypu. Avizovaný důraz na příběhovou linii a spektakulární scény z trailerů však slibují opak.

 

Studio Santa Monica k vývoji nového God of War přistupovalo tak, že hru rozložili na částečky, zcela přehodnotili a znovu sestavili do nového tvaru. Zároveň opatrně tvrdí, že se hráči mohou těšit na všechno dobré, co znají z minula. Vše však nasvědčuje tomu, že nové Kratovo dobrodružství bude dospělejší, zemitější a inteligentnější. Už nepůjde o pouhé zběsilé bezmyšlenkovité masakrování, ale o taktický postup vpřed v rámci propracovaného příběhu stárnoucího a větrem ošlehaného boha války a jeho talentovaného syna.

Další články z této sekce...

SDÍLET

Hodnocení

OHODNOŤTE ČLÁNEK

Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnocení
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé. Děkujeme za Váš hlas.

Toplist