Čekejte prosím
Čekejte, prosím...
Logo sekce

GamePark Client SDK

24.05.07, 18:40, autor: sheem4^, vyšlo v blogu: sheem4^s blog
Program pro snadnou tvorbu skinů do GamePark klienta.

Download

 

http://www.gamepark.cz/apps/gpcsdk.zip

 

Popis

 

Stavebním kamenem skinu celého klienta jsou skinovatelné plochy - kontejnery. Každý kontejner je možné skinovat několika předdefinovanými parametry, od obrázků v pozadí až po font písma. Každý parametr musí obsahovat hodnotu správného datového typu nebo odkaz na jiný parametr správného datového typu. Datové typy klienta jsou následující:

 

 

Text (obyčejný textový řetězec)

Number (celé číslo)

File (soubor s obrázkem)

Font (font písma)

Color (barva v hexadecimáln podobě)

HTML (html kód)

Boolean (datový typ, jež může obsahovat jedn dvě hodnoty: true / false)

Template (odkaz na šablonu)

 

 

Pozice každého prvků může být definována více způsoby. Prvky mohou být ukotveny k jedné ze čtyř stran s daným odsazením, čímž si generují velikost v závislosti na aktuální velikosti okna klienta, nebo mohou míti pevně nastavené souřadnice a velikost. Souřadnice a kotvy jsou vždy vázány k nadřazenému kontejneru. Pro snadnou orientaci byla do SDK implementována funkce "Zobrazit okraje prvků", díky které vidíte přesné velikosti a odsazení jednotlivých prvků.

 

Na následujícím obrázku můžete vidět pořadí a systém renderování obrázků do pozadí kontejnerového objektu.

 

 

sheem4^

 

 

Skinování

 

Prostředí SDK je navrženo pro intuitivní tvorbu skinu. Důležité parametry obsahují i stručný popis a vysvětlení. Kreativní jedinci by si měli nejprve vyzkoušet funkce jednotlivých parametrů a celkové možnosti skinování klienta. Skinovatelnost je v některých místech bohužel stále omezená.

 

Šablony

 

Tlačítko v klientu je definováno pěti stavy. Nestisknuté (U), Nestisknuté aktivní (U:H), Stisknuté (D), Stisknuté aktivní (D:H) a Nepovolené (DIS). Aktivním tlačítkem je myšleno tlačítko, nad kterým se v daném momentě nachází kurzor myši. Ačkoliv je tlačítko jeden kontejnerový objekt, je možné skinovat každý jeho stav. SDK vám nabídne u šablony všechny varianty, jak daný stav skinovat.

 

Důležité: Pokud nastavíte pro daný stav, aby se neskrýval text v popředí, musíte nastavit pro daný stav i parametry písmo a barva písma.

 

Tipy

 

Otevřete-li v SDK nětkterý ze skinů, který se nachází na vašem disku, bude se klient spouštět vždy s aktuálně otevřeným skinem. Klient a SDK jsou odlišné aplikace a nemusejí se nutně ve všech vlastnostech zobrazování shodovat.

 

Používejte odkazy. Vybráním parametru a následným kliknutím na cílový parametr s přidrženým tlačítkem CTRL se do aktuálně editovaného parametru vloží odkaz na hodnotu cílového parametru. Výhodou používání parametrů je přhlednost a snadná editace skinu.

 

sheem4^

Další články z této sekce...

SDÍLET

Hodnocení

OHODNOŤTE ČLÁNEK

Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnocení
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé. Děkujeme za Váš hlas.

BlogyProfil blogu
* Založen: 3.2.2006 2:03:45
* BlogRank: 1,19
* Přístupů: 19 822
* RSS: RSS zdroj
Redakce blogu

REDAKCE BLOGU

Celkem redaktorů: 1
Toplist