Čekejte prosím
Čekejte, prosím...
Logo sekce

Dead Rising 2

13.05.09, 00:00, autor: Ammoni@c, rubrika: Herní sekce - Preview
Zombíků je prý pořád velká zásoba, takže nám opět nezbude nic jiného, než promazat motorové pily, naostřit mačety a vrhnout se vstříc novým krvavým dobrodružstvím. Co všechno nám přinese pokračování úspěšné hry z roku 2006 a na čem tvůrci v tomto čase pracují, už si můžete přečíst v dnešním preview.

Pokračování Dead Rising mnoho hráčů s napětím očekává. Ještě aby ne. Vždyť první díl byl v roce 2006 takzvaným killer titulem, tedy tím, který má hráče donutit koupit si nějakou konzoli. V našem případě to byl Xbox360, protože Dead Rising vyšel exkluzivně pouze pro ni. Ale nebojte, tentokrát už to bude multiplatformní, takže nového pokračování se dočkáme jak pro zmíněný Xbox360, tak pro Playstation 3, stejně jako ochuzeno tentokrát nezůstane ani PC. V té době, tedy v roce 2006, u nás ještě Xbox360 nebyl zase až tak rozšířen, proto předpokládám, že pro většinu zdejších hráčů je původní hra velkou neznámou, je tedy možná dobré si alespoň v krátkosti zopakovat, o co v prvním díle šlo a jak se to promítne v připravovaném pokračování.

 

 

 

V prvním dílu jsme se vžili do kůže novináře Franka Westa. Frank je zapálený workoholik a pro svou práci je ochoten obětovat naprosto všechno. Takže nejen, že v podstatě nemá žádný soukromý život, ale jeho hlavním cílem je především získat Pulicerovu cenu. Proto se vrhá do těch nejnebezpečnějších akcí a žádný válečný konflikt se bez jeho přítomnosti nemůže obejít. Proto se není co divit, že je svědkem hrůzného incidentu v městečku Willamette, kde se lidé začnou vlivem nějakého zákeřného viru měnit v oživlé nemrtvé a zabíjet všechno, co jim přijde pod ruku. Frank se tak svým kolegou nechá z vrtulníku vysadit na střeše nákupního domu a má jen 72 hodin na to, aby se mu podařilo objasnit, proč k těmto událostem vlastně došlo. To, že u toho přijde o hlavu a různé končetiny i několik tisíc zombíků, myslím není třeba zvlášť zdůrazňovat.

 

 

 

 

 

První díl vznikl na základě (čti: byl silně inspirován) podle filmu Dawn of the Dead. Kde se autoři inspirují tentokrát, ještě není zcela jasné, protože informace o samotném příběhu si prozatím střeží jako oko v hlavě. Ostatně i u vývojářů jsme doznali změn. První díl vytvářel dálnovýchodní Capcom, ti prý ovšem cítili, že je potřeba do nového pokračování vnést trochu západního stylu a přiblížit tak hru více střílečkám typu Gears of War, které jsou mezi hráči nesmírně populární. Pokračování tak pro ně tvoří v podstatě neznámé studio Blue Castle z Kanady, které za sebou sice nemá žádné významné hry, ovšem není zároveň tvořeno žádnými nováčky a v jeho jádru jsou samí zkušení vývojáři, kteří pracovali na úspěšných projektech u jiných týmů. Capcom k tomu ještě dodává, že jsou ze spolupráce s Blue Castle zcela nadšeni a jsou velmi rádi, že tito vývojáři jsou současně i velkými fanoušky a hráči prvního dílu.

 

 

V pokračování se tentokrát vžijeme do kůže úplně nové postavy. Jeho jméno je Chuck Green a tvůrci jej definují v první řadě jako extrémního sportovního fanouška. V našich poměrech by to sice znamenalo silně obtloustlého postaršího chlapíka, co deset hodin denně vysedává před televizní obrazovkou sledováním sportovních zápasů, přičemž vyzunkne bednu lahváčů. To v Americe je to samozřejmě jiné, takže si představme spíš pohybově velmi nadaného mladíka, co je na tom fyzicky sakramentsky dobře a ani pořádná námaha ho jen tak neunaví. Chuck by tak na tom měl být podstatně lépe, než hrdina z prvního dílu a jeho možnosti mají být zásadním způsobem rozšířené. Uvidíme, co bude mít za úkol a zda bude mít i tentokrát na splnění všech svých povinností nějaký časový limit. To byla totiž jedna z věcí, která hráčům prvního dílu asi nejvíce vadila. Hra měla množství vedlejších úkolů, ale protože jste byli pořád hnáni dopředu zmíněným časovým limitem na dokončení hry, nemohli jste se jim pořádně věnovat a autoři vás tak nepřímo donutili k tomu, zahrát si celou hru minimálně ještě jednou.

 

 

 

První díl se odehrával převážně v nákupním centru. Protože virus se tehdy nepodařilo izolovat a ten se začal šířit po celých Spojených státech, přesuneme se do fiktivního města Fortune City. To má být v podstatě kopií známého Las Vegas, takže se připravte na spoustu heren a kasino na každém kroku. Autoři se dušují, že v žádném případě nechtějí jen kopírovat první díl, ale všechno chtějí nějakým způsobem posunout směrem kupředu. Dokládají to hned na příkladu s počtem postav. V prvním díle bylo na obrazovce maximálně 500 zombíků. Zahraniční redaktoři, kteří měli možnost vidět hru v pohybu, ovšem byli svědky scén, kdy bylo v jednom okamžiku na obrazovce prý až 2000 zombíků. Vývojáři je pak okamžitě uzemnili prohlášením, že jejich engine je speciálně upraven tak, aby zvládl vykreslit bez problémů až 7000 zombíků naráz v jedné scéně, což, jak hned nezapomněli připomenout, znamená 14x víc, než tomu bylo v prvním dílu. 7000 postav to už je věru pořádná pálka a musíme přiznat, že v tuto chvíli si to dost dobře neumíme představit. Zvláště proto, že nepůjde jen o nějaký velmi vzdálený pohled shora na celou scenérii, ale každá postava se má nějak pohybovat, a i když je jasné, že nebude vidět v davu celá, dostane tentokrát železo asi opět pořádně zabrat.

 

 

 

 

 

Speciální pozornost je pak věnována zbraním a to především jejich kombinacím. Není jasné, zda sám hrdina bude moci vymýšlet, jaké zbraně k sobě zkombinovat nebo nějaké mnohdy šílené kombinace zbraní bude jen nacházet. Právě zde autoři potvrzují, že opět chtějí mít ve hře spoustu mírně zvráceného humoru, kterého už jsme si užívali v jedničce. Nebude tak prý problém nasadit si třeba sobí hlavu s obrovským parožím na hlavu, rozběhnout se proti davu a poslat pár desítek zombíků konečně na onen svět. Rozhodně se podívejte na v článku přiložené video, kde některé kombinace zbraní uvidíte na vlastní oči a bylo by zbytečné se zde o nich znova rozepisovat. Jen dodejme, že dvojice motorovek uvázaných na smeták vypadají skutečně k pomilování a bude radost s něčím takovým hrát. Autoři konečně slibují i multiplayer, který u prvního dílu velmi chyběl. Zatím ovšem vše kolem on-line hraní zakrývá rouška tajemství, takže ještě není zřejmé, zda se dočkáme i tolik populárního coop módu. Tvůrci prostě jen kontrují prohlášením, že s nějakou hrou po síti počítají, a že se máme nechat překvapit.

 

 

 

Vše tedy zatím vypadá báječně a myslím, že i tentokrát se můžeme těšit na skutečně zábavnou hru. Ostatně koho by nebavilo nestandardními zbraněmi zmasakrovat několik tisíc zombíků a pokud se snad dočkáme i multiplayerového coop režimu, to teprve budou ta správná jatka. Jednu chybu to v tuto chvíli přece jen má. Hra bohužel vyjde až koncem tohoto roku, konkrétně se mluví o prosinci, což je ještě dlouhá doba, takže doufejme, že tvůrci hru stihnou dokončit včas. Menší náplastí je alespoň fakt, že druhý díl se objeví na všech třech hlavních herních platformách, tedy Xboxu360, Playstationu 3 i PC, i když na dvou posledně jmenovaných zřejmě s menším časovým odstupem.

Další články z této sekce...

SDÍLET

Hodnocení

OHODNOŤTE ČLÁNEK

Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnocení
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé. Děkujeme za Váš hlas.

IKONKA

Ikonka GP
GamePark.cz
Toplist