Čekejte prosím
Čekejte, prosím...
článek do soutěže vyprávěj.

Cyklistická výzva aneb 0. ročník tour de gastro

Jednoho krásného čtvrtečního odpoledne došel na údržbu spolupracovník a řekl: „Hoši koupil jsem kolo co takhle uspořádat sobotní projížďku“. Já, Dušan a Mira jsme ihned přikývli a okamžitě jsme si domluvili, že pojedeme Do Kroměříže a zpět takový malý 40km výlet. Ten co to celé zpískal se nakonec výletu nezúčastnil a to byla velká škoda.

Výlet proběhl zdárně a na konci, když jsme doplňovali vitamíny obsažené v chmelovém moku sem dostal šílený nápad. Asi z odkrveného mozku a tmy před očima ze mě vyšla tahle věta: Kluci co tak udělat dvoudenní výlet na kolách. Dušan na to řekl: „ to není špatný nápad. Mira na to a kam pak by jsme jeli. Já na to: „jeli bychom do lednice“. Při krátkém přemýšlení jsme souhlasili a začali domlouvat účastníky naší cyklistické výzvy.

Do naší výzvy se zapojilo 5 členů. Má maličkost (Gastroman), Mirek (Navigátor), Dušan (Servisák), Tomáš (Lihový) a Jožo (Čechoslovák). Plán naší cesty byl následující v sobotu se sejdeme V 7:00 v práci na údržbě, doladíme poslední věci na kolách a vyrážíme směr Břeclav. Cestu jsme si do předu zajistili vlakem v neděli v podvečer zpátky. Rezervaci pro kola i osoby sem zajistil. Jožo zajistil klobásky na cestu, Tomáš moravský mok na povzbuzení a Mira plán trasy.

Sobota s velkým S nastala a my jsme se pomalu začali v práci slézat jako šváby na pivo. Jožo ještě musel na rychlo složit kamión, Tomáš potřeboval opravit kolo mladému, který jel s mamkou na výlet na Plumlov a tak se začátek naši cesty začal trošku posouvat. Mezitím jsme si my ostatní namíchali do bidonů různé energiťáky, abychom cestu ve zdraví přežili. Hodina utekla jako voda v řece při povodni a my se vydali na cestu. Opouštíme Otrokovice a vydáváme se směr Napajedla. U ČOV najíždíme na krásnou cyklostezku a po 5ti kilometrech jízdy jsme v Napajedlech. Míjíme první hospůdku. Naštěstí je zavřeno a tak nezbývá než jed dále. Po projetí Napajedel se vydáváme po levém břehu řeky Moravy do Spytihněvy kde je jez a přes ten přejedeme na druhou stranu řeky Moravy vedle, které souběžné se táhne Baťův kanál. Jedeme po krásné cyklostezce, která se táhne po pravém břehu Baťova kanálu. Projíždíme Babicemi, když vtom Tomáš zavelí: „Kluci, stát tady u přístavu dáme občerstvovačku“. 5tičlená kolona zastaví a místní zahrádce obsazujeme stůl a už na stole každý máme malé pivo (přeci nás čeká ještě dlouhá cesta).

Po 20min. přestávce se kolona opět rozjíždí průměrnou rychlostí 23 km/hod v té době ještě statných a silných junáku. Po hodině a půl jízdy s přestávkou se dostáváme do Uherského Hradiště. Uherským Hradištěm projíždíme po pravém břehu řeky Moravy, který nás vede do krásného Kunovského lesa. Míjíme zavřenou hospůdku u Osla, a když kolem ní projíždíme tak nás zdravý místní obyvatel statným hýkáním. Po 15 minutách nás naše trasa zavedla do Kostelan nad Moravou, kde začalo naše první úskalí. Dostali jsme se na rozcestí kde značení nás táhlo doprava. Značení z číslem 47 jsme poslechli a to byla obrovská chyba po asi tak 20 min bloudění v Kostelanech jsme se obrátili na místního domorodce, který nám poradil jednu nádhernou zkratku. Zkratka by to byla krásná a užitečná kdyby v noci tudy nepřešla průtrž mračen. Z krásné kamenité cesty se za zatáčkou stala naprosto nesjízdná bahnitá cesta.

K mé smůle sem s kolem zapadl cca do 20 cm hloubky a bahna a než jsem stačil odepnout nášlapy tak už jsem se válen na zemi jako brouček, který leží na zádech a nemůže se obrátit na nožičky. Po tom co se kluci zplna hrdla zasmáli (naštěstí nestihli pořídit žádnou dokumentaci k onomu malému incidentu) jsme museli změnit trasu cesty. Místo toho abychom pokračovali po téhle v jiné chvíli krásnou, a užitečnou zkratkou jsme najeli na silnici č. 427 směr Moravský Písek.

Po průjezdu Moravským Pískem odbočujeme na Veselý nad Moravou, kde usedáme do místní hospůdky na zahrádku. Každý z nás si objednal gulášovou polívku a k tomu pivo. Po hodinové občerstvovací pauze a mému zkulturnění v místní umývadle a umytí kol v místní auto umývárně vyrážíme znovu po krásné cyklostezce a nabíráme směr Strážnice. První krize proplovají na povrch. Někteří už neví jak by si na kolo sedli a některým už docházejí síly.  Ale podle mého osvědčeného hesla, že na kole není problém ušlapat, ale u sedět naše snažení pokračuje. Dodáváme si odvahu a vnitřní silu, že pro to co jsme se rozhodli to prostě musíme dát. A už jen proto, že v práci probíhali sázky, že to neujedeme. Po projetí Strážnice se krásná cesta vytratila a už na nás koukal jen tankodrom v podobě kamenité cesty, kde by i terénní automobil měl problémy. V tu chvíli se na nás usmálo štěstí a potkali jsme doslova kouzelnou babičku s nůší přes rameno. Kluci tam nejezděte řekla, sjeďte tady dole a kolem Baťova kanálu pokračujte dále. Zničeho nic se koukla na mou maličkost a řekla: „Kde pak sas válal synku tady 14 dní nepršálo“. No a to byl další pozitivní náboj na naše bránice a kluci se až do Vnor nepřestávali smát. Ve Vnorách v hospůdce u přístaviště se občerstvujeme a házíme do sebe gelové přípravky pro cyklisty, abychom oddálili krizi. Po přečkáni menší dešťové přeháňky pokračujeme dále. Nabíráme směr Hodonín. Po průjezdu Hodonínem a míma vykřikama, že už končím a jedu vlakem zastavujeme na benzínce, kde zjišťuji stav svého podhuštěného kola. Kolo dofoukám kompresorem jdu si naplnit bidon magnezkou a energy drinkem a kluci si dávají kafé. Už se chystáme na cestu a v tu chvíli Tomáš zjišťuje, že jeho kolo je prázdné. Dušan se okamžitě ujímá své funkce servismena a okamžitě kolo začne lepit. Při naší smůle a štěstí zároveň nás minula průtrž mračen. Nebýt píchlého kola, byli jsme durch promáčeni a tak díky tomuhle incidentu v podobě píchlého kola pokračujeme suší dále. Z Hodonína do Břeclavi už pokračujeme po silnici první třídy ze širokou krajnicí. Už jen 20 kilometrů musíme to dát. V dálce na nebí se objevuje obrovské černo a začíná sílit vítr. Pod dálniční most zbývá asi tak 2 kilometry mračna se rychle přibližují a vítr stále nabírá na síle. Ufffff stihli jsme to. Dorazili jsme pod most a asi tak do 5 min začalo hustě pršet. Déšť se přehnal ve třech vlnách a my se opět vydáváme na cestu. Po zdolání těžkých 10ti kilometrů se objevila značka Břeclav.

Hurá dokázali jsme to a ihned pózujeme u značky a děláme nezbytné foto a pokračujeme dále. Čeká nás ještě asi tak 20kilometrů kde máme zařízený nocleh. Těch 20kilometrů se zdá nekonečných na kole už nejde u sedět, některé už pomalu berou křeče a krize střída krizi. Po Usilovných 2 hodinách boje se před námi odkryla brána autokempu Apollo a my jsme si splnili cíl cesty a už nás čeká jen odpočinek a relax.

Po bouřlivé oslavě doplnění tekutin a vydaných kalorií spokojeně uleháme k spánku. Na druhý den nás totiž čeká projížďka LednickoValtickým areálem a návrat vlakem domů. Na druhý den se probouzíme a Já zjišťuji, že mám obě kola prázdné. Akce se opět ujímá náš servismen a cca za 30 min je vše ok. Opouštíme kemp Apollo a pomalou jízdou ve stoje se vydáváme do Lednice k zámku. Tam pořizujeme pár fotek a v navigaci hledáme nějakou restauraci, kde bychom doplnili zásoby na cestu.  Po nalezení restaurace a příjemném obědě se vydáváme pomalu směr Břeclav. Projíždíme okolo Janova hradu a lužním lesem po krásné cyklostezce míříme do Břeclavi na nádraží. Po 2 hodinách klidné jízdy z přestávkami se dostáváme do Břeclavi, kde na nádraží jsme slavnostně půllitrem piva ukončili tenhle náš výlet s poznámkou, že příští rok se tahle akce opakuje a založíme tradici.

Tak takhle proběhl náš nultý ročník gastro tour a už se těšíme na první ročník tentokráte tří denní.

Kostelany nad Moravou

Další články z této sekce...

ANKETA

Podnikli byste podobný výlet?

Ano
Ne

Celkem: 47 hlasů

V této anketě jste již hlasovali.

Buď jste v této anketě již hlasovali, nebo hlasoval někdo se stejnou IP adresou. Pokud chcete hlasovat, zaregistrujte se prosím.

SDÍLET

Hodnocení

OHODNOŤTE ČLÁNEK

Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnocení
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé. Děkujeme za Váš hlas.