Čekejte prosím
Čekejte, prosím...
Logo sekce

Citroën C-Airlounge

21.09.10, 20:00, autor: aigen, vyšlo v blogu: Rally
Citroën C-Airlounge představuje jedinečné řešení architektury, ve kterém se snoubí aerodynamika s širokou modularitou vnitřního prostoru.

 

Citroën C-Airlounge

 

Tento automobil na nás útočí ze všech stran, tedy hlavně svou originalitou. Tvary tohoto automobilu nejsou pouhým stylistickým cvičením, ale předzvěstí nových automobilů. Pro budoucí automobily Citroënu bude charakteristický prolis kapoty ve tvaru písmene V. Masku zvýrazňují dva šípy - znak věhlasné automobilky. Od něho vedou dvě linky ke světlometům originálních tvarů. Ty, které jsou použity u tohoto automobilu, natáčejí svůj paprsek do zatáček.


  


Výrazně nasávací otvory na přídi vozidla, stejně jako velmi plynulý přechod kapoty v zaoblené a rozměrné čelní sklo, dávají tušit, že je aerodynamika tohoto vozu naprosto ojedinělá.  Přístup k projektu byl od začátku mimořádný. Designéři navrhli design, z jehož podoby nehodlali ustoupit, takže na technicích bylo najít neortodoxní řešení všech překážek a zachovat navržené tvary. Technici se rozhodli na technicky výjimečné systémy usměrňující proudění vzduchu kolem karoserie. Jeden z nich je patrný při čelním pohledu na 1930 mm široký C-Airlounge. Jde o vzduchové kanály mezi přední maskou a podběhy. Úkolem těchto vzduchových kanálů je odvádět tlak vzduchu od čelních ploch k předním podběhům. Dalším příkladem jsou veliká litá kola se speciálními pneumatikami Michelin A Eole. Paprsky ráfků dostaly tvar lopatek turbíny, aby nasávaly vzduch do středu kola a tak minimalizovaly vytváření vzdušných vírů. Aby měli cestující v C-Airlounge opravdu skutečný pocit, že sedí v tom pravém automobilu, technici dodali před každé kolo deflektor, aby odkláněl proudící vzduch. A to není zdaleka všechno z originality. To nejoriginálnější je systém kontroly proudění vzduchu Blade Vortes Generators. Jde tedy o třícentimetrová žebra nad oknem pátých výklopných dveří. Citroën si tento nápad nechal patentovat, protože zásadně mění proudění vzduchu a dokonce aerodynamiku celého automobilu.


 

Tento projekt je mimořádný svými vnějšími tvary. Jak přídě, tak boku automobilu. Mimořádná je také záď s koncovými svítilnami. Ty nepostrádají štěrbiny, které mají vliv na proudění vzduchu.

 

Interiér

Interiér má mnoho základních podob, které si změnit sám majitel vozu. První vytváří souhra mimořádného prosvětlení interiéru a běloskvoucích potahů. Jsou v kombinaci jemné bílé kůže a hedvábí. Například loketní opěrky ve tvaru spirály. Světelná konfigurace nazvaná Convival vytvoří interiér, v němž jako by plály hořící svíce. Dalším prvkem jsou optická vlákna v potazích a kobercích společně s projektory dokáží zcela proměnit barevnost a styl interiéru. Intense ho jakoby rozpálí rudým žárem, styl Romantique ho zaplní arabeskami a Baroque změní v luxusní přehlídku barev a tvarů. Dokonce mezi nimi nechybí ani silueta nahé dámy. V C-Airlounge najdete ovladače audiosoupravy, alektrické parkovací brzdy, nebo ovladač nastavení světla výšky vozidla. Díky hydropneumatickému odpružení Hydraktive 3 se při vysoké rychlosti sníží těžiště o 15 mm a naopak při přejezdu nerovností zvýší o 20 mm.

 

Základní parametry vozu

Délka vozu 4 880 mm, šířka 1 930 mm a výška 1 580 mm. Rozvor náprav činí 2 900 mm. Zážehový motor 3.0i V6 s výkonem 152 kW/210 k, který je spojen se samočinnou převodovkou s možností sekvenčního řazení. Ve čtyřmístné konfiguraci Grand Comfort se prostřední sedadlo zapustí do podlahy. S touto konfigurací souvisejí i dvě velikosti zavazadelníku o objemu 450 a 650 litrů.

 

Svými tvary je projekt něčím mezi MPV a sportovním kupé bez středových sloupků. Originální je záď a stejně tak jeho koncová světla.


 

 

 

Zdroj: Časopis autohit a různé internetové stránky.

 

Další články z této sekce...

SDÍLET

Hodnocení

OHODNOŤTE ČLÁNEK

Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnocení
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé. Děkujeme za Váš hlas.

BlogyProfil blogu
* Založen: 30.3.2009 17:43:20
* BlogRank: 2,16
* Přístupů: 468 140
* RSS: RSS zdroj
Redakce blogu

REDAKCE BLOGU

Celkem redaktorů: 3
Toplist