Call of Duty: WWII

07.11.17, 15:20, autor: jsemchleba, rubrika: Herní sekce - Recenze
Nasaďte si helmy, popadněte samopaly a vydejte se spolu s námi na cestu osvobození světa od Hitlera a jeho spojenců. Po boku naší jednotky se ocitáme tváří v tvář smrti, zase jednou v době 2. světové války.

Série Call of Duty je u hráčů oblíbená pro osobité vyobrazení válečných konfliktů moderní doby, počínaje druhou světovou válkou, kterou úspěšná série odstartovala. Druhé světové válce byly věnovány první tři díly série. Poté se vydavatelé z Activision pro změnu rozhodli prostředí a přes alternativní současnost hru v následujících devíti titulech posunuli až do blízké budoucnosti. Pro další pokračování však vývojáři studia Sladgehammer Games dostali za úkol vrátit se k osvědčeným kořenům. Jak už jistě víte, poslední díl série nás tak zavádí zpět do prostředí největšího válečného konfliktu všech dob. Tolik k úvodu, pojďme s bratry zalehnout do první linie!

Příběh

Ústřední postava hry je svobodník Ronald „Red“ Daniels. Právě v jeho kůži prožijete atmosféru druhé světové války. Jelikož jste členem jednotky, v průběhu hry vás pod vedením seržanta Williama Piersona budou doprovázet kolegové z čety, kterými jsou svobodník Robert Zussmann, poručík Joseph Turner, technik Frak Aiello a fotograf Drew Stilles. Po úvodní scénce, kdy se blíže seznámíte s charaktery jednotlivých postav na palubě amerického bitevníku, vás hra vtáhne rovnou do akce první mise. Ta spočívá ve vylodění na Omaha beach v rámci operace Den D. Milovníci historie zaplesají při úžasném ztvárnění jedné z největších událostí válečných dějin. První sekundy na palubě výsadkového člunu se otrlejším hráčům nemusí zdát nijak dramatické. Parta chlapů míří ke břehu za doprovodu hlasitých ohňostrojů, vodič člunu vás žádá o připálení cigára… a sakra! Koupil to kulometčík! Zkrátka se na vás valí jeden průšvih za druhým a bohužel se nevyhnete ani třetímu. Jak ve volnější chvilce poznamená poručík Pierson: „You are far away from Texas, kiddo!“

Bum prásk! Musíte se prostřílet další vlnou nacistů – z hlediska politické korektnosti je raději nazveme občany třetí říše ve válečném stavu nespokojení s tehdejší ekonomicko-politickou situací. Dále vás kampaň zavede na další významná evropská bojiště druhé světové války. Další bojiště budou přidávána formou DLC balíčků, které lze pořídit jednotlivě nebo v rámci předplaceného Seasson Passu.

Obsah a hratelnost

Ovládání PC verze hry nepřichází zrovna s revolučním ovládáním, což určitě neznamená nic špatného. Osvědčeným pohybem přes W A S D, ovládání akcí přilehlými tlačítky a střelba levým tlačítkem myši. Hráč se tak může vrhnout střemhlav do akce. Při překonávání obtížného terénu hráč používá klávesy, které spustí kratičkou animaci (tzv. vaulting), což by mohlo rychleji laděné hráče odradit. Buďte nicméně bez obav, do celkového tempa hry krásně zapadají a během prvních misí si rychle zvyknete.

Atraktivitě hry přidává rychlá dostupnost k arzenálu. Herní mechanismus umožňuje sbírat zbraně padlých nepřátel, takže pokud razíte agresivnější styl hraní a střílíte i na veverky v křoví, nemusíte se o munici bát a rukama vám projdou desítky typů zbraní. Široká škála zbraní je příjemná i z hlediska hráčského stylu. Nepřátele můžete kosit jako Rambo, flankovat ze stran a střílet headshot za headshotem. Dva sloty pro zbraně vám dokonce umožní tyto styly kombinovat. Samozřejmě v průběhu najdete i úkony, pro které je vhodná určitá zbraň. Představa probíjet se bunkrem s odstřelovačkou nebo naopak pečlivé odstraňování nepřátel plamenometem z kostelní věže je sice úsměvná, k praktičnosti má však daleko. Dynamiku hry také podporují interakce formou „miniher“, kdy máte za úkol protiletadlovým dělem sestřelit peruť dotírajících Štuk. Pokud vás do téhle fáze nezačala trápit husina, sirény těchto střemhlavých bombardérů se o to už dozajista postarají. Během kampaně na vás také sem tam vybafne nějaká ta animace s triggerem, a je tak naprosto na vás, zdali se tváří v tvář ubráníte nepříteli s nožem pomocí posouvání kurzoru nebo rychlými reakcemi na klávesnici.

V příběhové části jsem vám krátce představil hlavní kolegy, kteří vám budou dělat morální, a hlavně materiální podporu. Každý ze členů čety má k dispozici určitý balíček, který si můžete rychlou klávesou vyžádat. Od motivačních pokřiků seržanta, přes dalekohled až po lékárničku. Bohužel NPC jsou také tématem první výtky, kterou ke hře máme. Zmíněné věci jsou totiž první a bohužel také poslední, kterou vám bratři ve zbrani poskytnou. Netvrdím samozřejmě, že by bylo fajn, kdyby za vás všechno vystříleli a vy se hrou procházeli jako na víkendovém výletu s prarodiči. Nicméně, když už je ve hře týmový prvek s NPC, čekal bych lepší zpracování taktických možností. Obtížnost nepřátelských NPC samozřejmě závisí na vašem nastavení, u kterého je na druhou stranu příjemná možnost jej měnit v menu dokonce i mezi misemi.

Ke hratelnosti a obsahu bych na závěr rád zmínil tzv. mementa, které oscilují mezi principy achievmentů a easter eggů. Jedná se o předměty, památeční nebo historicky zajímavé, které můžete při plnění misí najít všemožně po mapě. Nože, plynové masky medaile z bitev, o kterých si po jejich nalezení můžete přečíst více v menu hry. Hra má automatické ukládání a v průběhu mise vás bude jistit systém checkpointů.

Něco navíc

Call of Duty je na poli herního průmyslu stabilní sérií s obrovskou fanouškovskou základnou, která zajišťuje financování dalších dílů a zlepšování obsahu. Vývojáři si tak mohou dovolit oslovit i známá jména, aby přiložili ruku ke konečnému dílu – z minulosti mimo jiné například jedinečné soundtracky od kapely Avenged Sevenfold. CoD: WWII je doslova nabitý známými herci, jakožto dabéry postav. Ve hře je pak znatelné, že na oplátku jsou herní charaktery svou vizáží do jisté míry inspirovány právě jejich dabéry. Ve hře tak zaslechnete hlasy Johnatana Tuckera (Texaský masakr motorovou pilou, Rukojmí) nebo Joshe Duhamela (Transformers, Las Vegas). Podobu seržanta Piersona s jeho dabérem můžete zhodnotit sami.

CoD WWII je dalším zdařilým přírůstkem série. Hra nepřináší revoluční nápady, ovšem obstává v intuitivnosti ovládání, jak pro stabilní, tak nové příznivce série nebo alespoň her žánru FPS. U hráčů, jež hráli především první tři díly, je osvěžující vidět podání druhé světové války v novém kabátě. Celé vstřebávání zážitku navíc umocňuje řemeslně krásné grafické zpracování, video sekvence se dokonce přibližují filmové kvalitě, a to i na nižší detaily. Mimo kampaň hra  nabízí mód pro více hráčů online a také z předchozích dílů známý zombie mód, kde musíte přežít přívalové vlny standardních nepřátel v neživé formě. Fanouškům CoD rozhodně doporučuju hru pořídit, pro nové tváře pak může být vhodným úvodem do této série.  Hru hodnotíme 85 %, až na nevyužitý potenciál kooperace s NPC je hra velmi kvalitně zpracována. Závěrem vám přejeme šťastnou mušku a co nejméně respawnů.