Čekejte prosím
Čekejte, prosím...

Prodavač vrací úder

Prodavač vrací úder

18

komentářů

Novodobý otrok a jeho nemilosrdný pán

datum: 21.5.2013 23:21:17 | autor: L.T.Sm(@)sh | komentáře: 18 | hodnocení: 94% (20 hlasů)

Nedávno jsem na internetu spatřil dokument Hypermarket, jeho pán a otrok od režiséra Ivo Bystřičana. Ve svém dokumentu se jako jeden z mála režisérů snažil poodkrýt nechutné, až směšně groteskní praktiky v hypermarketech a supermarketech. Nenechte se však zmást. Nejde o praktiky s manipulací potravin (V tom případě Vás to nezajímá, že, pane Hruška?), nýbrž o šikanu prodavačů ze strany nadřízených. Urážky, nadávky, ponižování, slzy a pláč. Vítejte v hypermarketu, ve světě novodobých otroků a jejich nemilosrdných pánů... 


Dokument - Hypermarket, jeho pán a otrok


Pořád jen: Hranujeme, hranujeme, hranujeme Jé, jé, jé


Že je obchod o detailech, netřeba příliš rozebírat, dá se to konec konců i pochopit. Ale jako pardon, rovnat zboží do regálů tak, aby leželo či stálo přesně na milimetr podle managerských představ, kterým stejně nikdo nerozumí, je trošku komické. Navíc je docela naivní si myslet, že nestíhající prodavač má čas  za každým zákazníkem chodit a neustále dokola po něm ten rozhrabaný regál srovnávat.


Ze své zkušenosti vím, že většina zákazníků během nakupování spěchá a vlastně dříve, než vůbec do obchodu vkročí, myslí jen na jedno: „Sakra, ať už jsem z té tlačenice pryč! V tomto rozpoložení mysli je určitě nějaký eňo ňůno, čůpr důpr vyhranovaný regál strašně zajímá. Pro ně je pouze důležité, aby tam ten sortiment, pro který jdou, někde byl.


Možná mě napadl způsob, jakým by se manager dal nadobro uspokojit. Ať prodavačům rozdá rákosky, se kterými by všechny zákazníky, kteří se budou blížit k regálům, mohli okamžitě praštit po hlavě za tu troufalost, že tam nakupují. Asi jim to navrhnu, protože takhle budou mít své regály věčně srovnané a zákazník určitě mile rád přijde do obchodu nechat si znovu nabančit.


Nestíhačka aneb fofr, fofr

 

Je starou známou pravdou, že práci, kterou dříve odvádělo pět lidí, tak dnes ji odvádí člověk jeden a zároveň má mnohem více povinností. Ovšem existuje něco jako Tesco, snový obchod, plný veselých prodavačů. Že Vám na tom něco nesedí? Správně, protože v tomto řetězci jen těžko naleznete plno veselých prodavačů, když tam stěží naleznete alespoň jednoho nasraného nebožáka, který je nucen se starat o celý obchod a běhat od rozdělané práce k jiné a vlastně nestíhat vůbec nic. Zkrátka snovost sama. Není totiž lepšího zážitku, než nakupovat z prázdných regálů.

 

Ovšem pozor! Blíží-li se rakouští inspektoři (majitelé), zázračnou rychlostí se naverbují brigádníci a Tesco nám začne vzkvétat. Jak chytře prohnané, jak efektivně levné... jak smutné.

 

Jen aby to nedošlo do takové fáze, že domů pošlou i toho posledního zaměstnance a v tu ránu se sám zákazník stane svým prodavačem, který si bude muset své zboží najít ve skladu, vybalit, zaplatit a popřát si příjemný zbytek dne.

  

„Zase jsi to udělala blbě, ty krávo pitomá“


Urážení a ponižování je ve všech těchto řetězcích naprostou samozřejmostí, žádný nevyjímaje. A že je tomu v mnoha případech svědkem i zákazník, s tím si už v dnešní době nikdo moc hlavu neláme.


Příliš mi nejde na rozum, proč si někdo neustále myslí, že pod takovým tlakem začnou jejich zaměstnanci pracovat rychleji a kvalitněji. Evidentně opravdu nepochopili, že prodavač není masochista, kterého by šikana rajcovala.


Docela se nabízí otázka, jak daleko budou manažeři a vedoucí prodejen schopni zajít, když se jim nebudou plnit jejich nesplnitelné plány? Jak to tak vypadá, prodavač se v blízké budoucnosti stane masem na porážku, kterému se za trest bude stínat hlava a posléze napichovat na kůl. Konec konců, na pracáku přeci mají zásob dost.

 

Markujeme o život


Přiznám se, že dokud jsem neviděl tento dokument, vůbec jsem netušil, že ty chuděry u pokladen mají nějaké limity, během kterých musejí namarkovat zboží. Jak vidno, další intelektuální blbina. Kdybych tedy chtěl být dobrým pokladním a chtěl to dokázat i nadřízeným, kteří mě sledují na kamerách, jedí koblihu a odpočítávají mi vteřiny, měl bych se naučit markovat i nohama a každý spočítaný nákup házet přímo ke vchodovým dveřím, abych měl u pokladny volno na dalšího zákazníka a nikdo mému rychlostnímu rekordu nepřekážel.


Já se jen divím, proč si ještě nevyrobili nějakého interního terminátora? Neotravoval by s platem, nezajímala by ho pracovní doba, nepotřeboval by čůrat... zkrátka nejideálnější zaměstnanec. Ovšem, jak by u takového stroje vypadal jeho úsměv, který je tak důležitou a nepostradatelnou součástí každého prodavače? Když si vzpomenu na jednoho robota, který se o úsměv pokusil...


Jak je vidět, ani robot by jim nevyhovoval


Ačkoli bych si dokument od Ivo Bystřičana dokázal představit lépe natočený (doplněn o skryté kamery ze zákulisí, či konfrontací obou stran tváří v tvář - prodavač vs. vedoucí), tak přesto je podobná snaha, kdy se ukazuje skutečná realita těchto pracovišť a nikoli jen povrchová, bravurně vypadající kulisa krásně naprezentovaného zboží a smějících se prodavačů, vždycky vítána a ceněna, ať je její zpracování jakékoli.


Co však s tím? Dokud bude nezaměstnanost stoupat, nemusejí se tito zaměstnavatelé obávat o nedostatek zaměstnanců, protože prodávat v obchodech může takřka kdokoli (vyjma robotů) a v případě nouze mají nového zaměstnance již druhý den na place. Z tohoto důvodu se jako prasata budou chovat pořád a to jednoduše proto, protože můžou a nic je to nestojí. Jde s tím udělat vlastně jen jedno. Jak já často a rád říkám: Přestaňte nakupovat v supermarketech. Tím jim uštědříte smrtelnou ránu a odtáhnou do... pryč. Jejich zaměstnanci by sice přišli o práci, ale všechno zlé je k něčemu dobré, protože se alespoň osvobodí z těch otrockých okovů. 

ANKETA

Pracovali jste někdy (alespoň jako brigádník) u nějakých krvelačných otrokářů?

Ne!

Celkem: 51 hlasů

V této anketě jste již hlasovali.

Buď jste v této anketě již hlasovali, nebo hlasoval někdo se stejnou IP adresou. Pokud chcete hlasovat, zaregistrujte se prosím.

SDÍLET

17

komentářů

Potravinový manipulátor v akci

datum: 7.4.2013 19:48:54 | autor: L.T.Sm(@)sh | komentáře: 17 | hodnocení: 92% (30 hlasů)

Pro ty, kdo nesledují naši komerční televizi Nova, která každý den přináší své moudré a inteligentní reportáže, shlédněte prosím následující odkaz a jistě pochopíte, o čem bude následující blog. Ano, správně, v hlavní roli Ladislav Hruška aneb potravinový manipulátor v akci.


Láďa Hruška, odborník na slovo vzatý, ďábelsky špekuluje nad tím, jaký supermarket poctí svojí návštevou příště. Držme mu tedy palce, ať zase něco najde, šikula jeden! 


Již pár týdnů můžete od nejsledovanější televize Nova sledovat reportáže, ve kterých se potravinový inspektor (jak se sám pan reportér odvážně nazval) Ladislav Hruška pravidelně vypravuje do našich supermarketů (našich pouze ve smyslu, že se nachází v Čechách) a hrdě kontroluje kvalitu potravin, převážně ovoce a zeleniny. Ovšem to pan Hruška neměl dělat, protože proti sobě poštval chrabrého zelináře, kterému se pozice pracovníka, jenž je terčem stále častějších útoků mylně informované veřejnosti, ani za mák nelíbí.


Důležité je upozornit na jistou skutečnost, že pan Hruška vůbec nerozumí oboru, o kterém natáčí své reportáže a to je zásadní problém, který už sám o sobě zesměšňuje cokoli, co vyjde z jeho úst. Každý, kdo práci v supermarketu alespoň trochu rozumí, tak moc dobře ví, že prodavač je na nejspodnějším profesním stupni, ze kterého vůbec neovlivní kvalitu dodávaného sortimentu. On je pouze nastrčená loutka, která musí prodávat to, co do obchodu přijde. Pokud mu jsou dováženy hnusy, musí z těch hnusů udělat prodejnou potravinu, bohužel. Odpisy mu nikdo nedovolí, protože ti  na nejvyšších postech chtějí vydělávat za každou cenu. Co se týká sortimentu ovoce a zeleniny, je nutné vědět, že se do obchodů většinou dodává ve zmrzlém stavu, a jak rychle rozmrzá, tak i rychle začíná hnít. V takovém případě  se prostě stoprocentní kvalita zaručit nedá, i kdyby byl dodáván sebelepší sortiment čerstvého ovoce a zeleniny. Dále si musíme uvědomit, že dokud bude ovoce dodáváno ve velkých bednách, kde je vše na sobě nacpané a uplácané, aby se tam vešlo co možná nejvíce, tak je docela pravděpodobné, že ty chuděry úplně vespodu budou krapet namaděru. Takové zboží se však přebrat nedá, dokud se neubere ta hromada z vrchu. V neposlední řadě u kvality ovoce a zeleniny figurují zákazníci, kteří si každý ovocný plod před zakoupením důkladně ohmatají, a když to stejným způsobem udělá i stovka dalších, tak jak takové ovoce může asi po chvilce vypadat? Jak vidno, pan Hruška tohle docela rychle pochopil, a tak se drží tématu ovoce a zelenina zuby nehty, protože si i v tom sebelepším obchodě, kde se o svůj úsek prodavači důkladně starají, může lehce něco najít a před natočením reportáže velmi okatě narafičit.


Pokud by se jednalo o statečného a nefalšovaného reportéra, zjištoval by skutečná fakta, proč ty samé supermarkety, které máme tady u nás v Čechách, prodávají v zahraničí nesrovnatelně kvalitnější sortiment všeho, na co si jen vzpomeneme, proč si necháváme z okolních zemí dovážet potravinový odpad (zaslouženě se honosíme titulem „smetiště Evropy”), který by si kdekoli jinde nedovolili prodávat a proč je vyvíjen nátlak na naše dodavatele, kteří jsou nuceni vyrábět z podřadných surovin. To jsou otázky, které by měli reportéři pokládat a veřejnost o nich informovat. Ale ne, pan arogantní manipulátor Hruška své reportáže nesmyslně zaměřuje (ať už úmyslně, či nikoli) proti řadovým prodavačům. Měl by si totiž uvědomit, že nikoho jiného kromě těchto zaměstnanců jeho reportáže nijak nepoškodí, ba naopak, protože i blbá reklama je konec konců reklama. 


Televize Nova se zkrátka nesnaží dopomoci ke zlepšení kvality potravin, jinak by se občany snažila neustále přesvědčovat o tom, že německé, rakouské či holandské supermarkety (Tesco, Kaufland, Lidl, Albert, Spar...) jsou v českých končinách, jakožto prodejci širokého sortimentu zboží, póvl ve všech směrech, nejen v kvalitě nabízených potravin a zároveň veřejnosti doporučovat, aby tam nic nenakupovala. Tohle je ta správná a jediná cesta, jakou bychom měli jít. Nova však místo toho dělá přesný opak, protože své diváky ponouká k navštěvování všech těch marketů tím, že jim rozdává trhlé odznáčky potravinového inspektora, čímž prostě nepřímo říká: „Choď do supermarketů ještě více, než kdykoli předtím, chlub se našemi odznaky a otevírej si držku na prodavače!” A věřtě mi, že lidé si v poslední době rádi zajdou do marketů už jen z důvodu, že jsou zvědaví a všechno to chtějí vidět na vlastní oči, aby si také mohli rejpnout do prodavačů, kteří za to všechno můžou, Nova přeci nelže. A když už tam tedy přijdou, tak i samozřejmě nakoupí. Z toho vyplývá, že rětězce na těchto reportážích tak akorát ještě více vydělají. Nova zkrátka opět dokazuje, že její zpravodajství stojí za starou bačkoru. Reportéři se o žádné změny k lepšímu nepokouší, pouze svá zpracovávaná témata zneužívají a využívají k vlastnímu prospěchu. Ve své podstatě vlastně pouze informují o naprosto známých skutečnostech, které jsou navíc prezentovány tou nejsnadnější, nejprimitivnější a zároveň i nejlacinější formou, aby se zavděčili svým příznivcům, kteří jejich reportáže pravidelně sledují a berou si všechny rady k srdci. Populistická televize nejvyššího kalibru.


Na závěr si Vás dovolím požádat o jednu věc. Pokud chodíte nakupovat do supermarketů a budete mít nutkání o svém nálezu nějaké shnilotiny informovat prodavače nevhodně zvolenou kritikou, zkuste se raději zamyslet nad tím, zda-li si prodavač vaše slova zaslouží, protože mi věřte, že i bez hloupých řečí od zákazníků toho má za celý den, kdy neustále poslouchá řvaní od vedoucích a manažerů prodejny, sakra plný zuby. Raději zapřemýšlejte nad tím, jestli nebude lepší přestat v zahraničních supermarketech nakupovat úplně a raději si nepřiplatit u malých českých soukromníků, kteří si vaši podporu zaslouží mnohem více. Tímhle způsobem vytrestáte supermarkety nejlépe. Jsem totiž přesvědčen o tom, že kdyby takhle jednal alespoň každý druhý, kvalita potravin se v těch řetězcích hodně rychle změní, protože si své ztracené zákazníky budou chtít opět získat. V lepším případě by se mohlo stát, že nadobro zmiznou z českého trhu a nahradí je nějaký tuzemský obchodník.

 

Celé je to pouze na Vás. Chcete v budoucnu vidět na pultech lepší potraviny? Udělejte tedy ten správný krok a přestaňte nakupovat v supermarketech! Jo, a prosím ještě o jednu věc - neposlouchejte bulvární televizi Nova, protože ta je naprosto mimo realitu ve všech oblastech zpravodajství a pouze Vámi manipuluje.

ANKETA

Nakupujete potraviny v supermarketech?

Celkem: 60 hlasů

V této anketě jste již hlasovali.

Buď jste v této anketě již hlasovali, nebo hlasoval někdo se stejnou IP adresou. Pokud chcete hlasovat, zaregistrujte se prosím.

SDÍLET

Jsem chrabrý strážce všech prodavačů a prodavaček. Každé bezpráví si v tomto blogu najde své místo a nic nezůstane skryto. Jsem zde pro Vás, vážení kolegové!
* Založen: 7.4.2013 17:39:21
* BlogRank: 1,16
* Přístupů: 6 186
* RSS: RSS zdroj
Redakce blogu

REDAKCE BLOGU

Celkem redaktorů: 1
Flash hry

KATEGORIE

Kategorie článků
Toplist