Čekejte prosím
Čekejte, prosím...
Logo sekce

Armed Assault - ARMA

28.02.10, 23:25, autor: Gandalf., vyšlo v blogu: Games'n'news
Článek o staré dobré české akční FPS hře, která sice ve světě nějak velký úspěch nezaznamenala, ale v naší zemi se zapsala do historie jako jedna z nejlepších českých her.

Kdejaký čech zná tuto hru, nebo alespoň jejího sourozence Operation Flashpoint od Českého studia Bohemia Interactive. Hra byla vydána koncem roku 2006 patnáctičlenným, již zmiňovaným studiem, kteří měli před sebou opravdu velký úkol na tak malý počet vývojářů. Ale nakonec jak je vidět se to podařilo, a hra i přes velký počet chyb a bugů se stala uznávanou. Arma byla některými lidmi považována za pokračovaní Operation Flashpoint. Pravda je že je to spíše vylepšený OF než jeho pokračování, jelikož na sebe hry nějak nenavazují, ale jsou si pouze hodně podobné. Ve hře se pohybujete na obrovské mapě s volností plnění úkolů. Můžete také využívat mnoho dopravních a bitevních prostředků od helikoptér přes tanky po jeepy, takže je jen na vás v čem se vám dobře líta či jezdí, protože technik je ve hře opravdu hodně a když si hru obohatíte nějakými těmi modifikacemi můžete dosáhnout ještě většího počtu. A aby toho nebylo málo využívat můžete také obrovský počet zbraní a výzbrojí které můžete také obohatit nějakou tou modifikací.

 

 

 

 ARMA je akční FPS střílečka s prvky taktického boje. Děj se odehrává daleko na fiktivním ostrově Sahrani mezi Evropou a Amerikou, přesněji v Atlantském oceánu. Vy jste v roli Amerického mariňáka který byl vyslán s polu s dalšími na ostrov vycvičit tamní domorodé vojáky v boji. Ti stojí na straně demokratické monarchie která sídlí na jedné straně ostrova a léta se potyčkuje s druhou polovinou ostrova na DSR které vládne komunismus. V době kdy Americká armáda dokončí na ostrově svůj úkol vyučit tamní vojáky k lepšímu boji, se strhne mezi oběmi strany válka. Vy a ostatní jako řadoví vojáci se rozhodnete na ostrově zůstat, a pomoci demokratické straně v boji proti komunistické.

 

 

 

 Hra se dá rozdělit na takzvané tři části. Kampaň ve které prožijete a probojujete příběh a nějaké extra velké volnosti si zrovna moc neužijete, ale přesto je velmi zajímavá. Volný mód, ten je pro většinu lidí více zajímaví. Samotnou volností se dost podobá slavnému Battlefield. Ve volném módu můžete plnit i nějaké ty vedlejší mise, které jsou ale pro doplnění k příběhu celkem důležité. A nakonec Multiplayer bez kterého by hra takřka zanikla v davu. V něm si můžete užít jak normálního team deathmatch módu tak kooperativní akce ve volném módu. Ve hře jsou jako v každé jiné bojové třídy, jako sniper (odstřelovač), gunner (kulometník) atd. Ty se však dají kombinovat což dost přihazuje hře. Hra, i přestože není kdovíjak nová oplívá velmi slušivou grafikou a herním enginem. Grafiku plně pohánějí pestré stíny, slušivé textury včetně vegetace která je do hry dobře zakomponovaná a dodává bitevnímu poli na realističnosti, a detailně propracované detaily modelů a modely samotné. Celá krajina je tedy velmi reálně vytvořena a vyvážena, a to dodává boji velké možnosti využití taktiky boje, a pěkný vzhled. Kdo by se chtěl přeci dívat na stereotypní bitevní pole, které je tak obrovské? (prý až 400km čtverečních).

 

 

 

 No a jaktože k sakru není tato hra přes vyjmenování všelijakých kladů tak úspěšná jako například Battlefield či jiné akční úspěšné hry? Důvod je velmi prostý a tím jsou peníze, kterých neměla Bohemia Interactive tolik, aby distribuci posílila na úroveň Electronic Arts. Situace se ale v dnešní době celkem změnila a nástupce staré Army Arma II již dostala šanci se prokopat mezi špičky tohoto žánru, i když né zrovna nadlouho. Stejně je na tom nový Operation Flashpoint: Dragon rising, který se jakš takš udržel a udělal si v zahraničí celkem dobré jméno. Bohužel největším mínusem pro všechny tyto hry jsou bugy a chyby, kterých je v nich opravdu hodně moc, i přes vydané patche. Zatím se kuchtí na novém datadisku do ARMA 2 ale dále se už neví, co pro nás v Bohemia Interactive chystají.

 


Další články z této sekce...

SDÍLET

Hodnocení

OHODNOŤTE ČLÁNEK

Kliknutím na hvězdičku vložíte své hodnocení
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé. Děkujeme za Váš hlas.

BlogyProfil blogu
* Založen: 11.12.2009 16:02:15
* BlogRank: 1,37
* Přístupů: 86 888
* RSS: RSS zdroj
Redakce blogu

REDAKCE BLOGU

Celkem redaktorů: 1
Toplist